a song for your heart

Jag har en konstig känsla i magen idag. Hade allt varit som vanligt hade mina impulser sagt mig att ensamheten är tillbaka. Men känslan jag har i magen den här gången går inte riktigt att sätta ord på. Kanske är det så att ensamheten kan visa sig i olika former? Jag är inte ensam nu, absolut inte på det sättet som jag brukade känna tidigare. Då kände jag alltid att vännerna försvann och det blev många kvällar i nickes säng med tårar på kinderna. Men nu är sommaren här och alla mina uppsala-hjältar är här hos mig och jag behöver inte längta. Så vad är ensamheten i för form nu? Den visar sig i känslan att jag saknar dig, samtidigt som jag har lyckats skapa mig ett eget liv nu. Jag klarade att ordna en någorlunda stabil tillvaro och jag behöver egentligen inte vara så rädd längre. Jag behöver inte vara så rädd för att falla djupt djupt för mitt hjärta gick sönder så mycket sist att det kommer dröja innan jag vågar ta det där steget igen. Jag antar att det oroliga i magen sitter där och retas, så att jag inte glömmer bort vem jag brukade vara. Tjejen med noll självförtroende som var övertygad om att hon inte skulle klara sig utan någon vid sin sida. Jag klarar mig nu, men jag vet också att livet alltid kommer vara lite lite sämre.

Men jocke, elin, victor och annelie, det är inte bara guld som glimmar!

Kommentarer
Postat av: elin

jag är så otroligt jävla jätteglad att jag har dig precis där jag vill, så nära som det bara går, igen. för det har varit nåt som saknats för mig också under det här året i skolan när inte du varit den som gått bredvid mig i korridorerna eller på stan. men det gör ont i hjärtekammaren när jag vet att du fortfarande inte har det som du vill. men det kommer nog snart ska du se! love yaaaa honey

2009-07-15 @ 12:33:04
URL: http://itselle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0