Jag trodde jag visste vad kärlek var

det här är annorlunda
en känsla som inte varit här förut
det är någonting som har ändrats
långt inne i mig

kanske har det ändrats från grunden
kanske är det någonting som tar slut
jag vill nog inte veta

för när mina fingertoppar får följa
linjerna som lakanen har lämnat på din rygg
så skakar det till som en varm tornado påväg
rakt in i mitt hjärta

mina knän som alltid varit så starka
viker sig när jag går bredvid dig
och på något sett har du fått mina
förut så blinda ögon
att se allt det jag då trodde jag såg

och den där rädslan
den där rädslan som jag aldrig kunde släppa
den är som bortblåst nu
men fortfarande
finns här en sak som skrämmer mig:

vad händer den dagen lakanen slutar bilda linjer på din rygg
får jag stanna kvar då?
hjälper du mig att göra nya linjer som jag kan följa då?

jag trodde verkligen jag visste vad kärlek var
men nu vet jag


Didn't know I was lost, til' you found me

Nu är det slutet på ännu en fartfylld helg. Har inte haft många minuter över för mig själv men det trivs jag bra med. Inledde fredagen med att åka hem från jobbet, duscha och äta mat. Sen tog jag sju färjan över och gick på bussen. Där möttes jag av Elle som jag på långt håll inte ens kände igen. Wierd. Vi tog bussen till Easthammer där Jacob och Fredde mötte upp oss efter en stund. Vi inhandlade allt som behövdes inför kvällen och begav oss mot Jimmy. Där var vi inte så länge eftersom Jimmy åkte till Öregrund utan att jag ens märkte det haha. Då tog jag lilleman och elin röd vårt pick och pack och började röra oss mot Shejken istället. Påvägen dit dansade vi till maskinen - segertåget och blev ihjälbitna av myggor. Väl hos Shejken blev jag plötsligt skit-trött. Somnade halv ett i Jacobs säng medans de andra röjde till halv tre. Jag har tappat min roll som party-princess. Det suger ju big time. På lördagen badade jag och lilleman i Jacobs pool och sen åkte vi till Öregrund. Sen drog jag hem och packade, duschade, städade och åt mat på en timme. Sen var det bara att dra tillbaka. Då styrde jag mot Alunda big city. På morgonen hade jag ringt Nicke och frågat när vi skulle åka och han sa fyra. Det betydde alltså att jag fick skynda mer än va jag någonsin gjort förut. Dessutom fick jag göra allt detta med humör: Skitförbannad. Väl framme i Alunda så åker vi inte förrens klockan sju. Planering är bra skit. Klockan sju kom i alla fall Karman och Mickan och hämtade oss så åkte vi till Ekeby och tältade! Det var skitmysigt. Sitta framför brasan med Nicke precis bredvid. Sen var ju resten av sällskapet inte så dåligt det heller. Känns som att jag har känt er mycket längre än vad jag har. I alla fall killarna. Tjejerna är lite svårare att lära känna, men så är det alltid. Önskar dock att det vore enklare, för jag gillar dom väldigt mycket. Speciellt Mickan som jag träffat lite mer.
Idag vaknade jag i alla fall vid halv nio och då gick jag och Nicke ut och fiskade lite. Sen kom dom andra upp lite senare och då åt vi frukost, badade och sen drog vi hem. På eftermiddagen har jag hängt med Niclas på en filt i skuggan på hans tomt. Jag har även spöat honom i badminton och plockat hallon.

Jag vet att det är svårt över telefon, men när jag har dig nära vill du därifrån

Och så kommer mörkret. Det innersta lika snabbt som det utanpå. Kanske är det att jag känner mig febrig, kanske är det att jag har fått för lite sömn. Men det är någonting som gör mig ledsen. Kan inte riktigt sätta fingret på det, orkar kanske inte ens försöka. Men jag vill att du ska vara med dem. Samtidigt som jag hatar när du inte är med mig. Det är sant, jag hatar när du inte är här. Jag älskar dig och jag älskar den jag blir när jag är med dig. Så när du inte är med mig, då känns allt så grått. Jag blir som en sån där färglös tår som Jocke Berg sjunger om. Och även om jag inte ser ut som en sån, så är det så det känns inuti, när du inte är här. Och jag önskar att du inte var tvungen att välja. Och jag önskar att jag inte försöker övertala dig att vara med dem istället. Det är nu man ska vara självisk. Det är nu jag ska be dig välja mig. Men när det väl kommer till kritan, så vågar jag inte det. Jag är alldeles för rädd för att förlora dig. Har det gått för kort tid för att ställa krav? Vad är det egentligen för krav jag ställer? Jag vill inte tynga ner dig. Jag vill bara ha dig här. För du har gjort mig så kär i dig. Och nu ringer telefonen, gissa vem det är?

Niclas

Jag vill ha en sista chans
Så jag säger det rakt ut:
Jag vill ha dig nu som jag hade dig förut

Whispers: hello i've missed you quite terribly

Idag är en märklig dag. Det brukar oftast vara så, att den känslan jag har när jag vaknar den håller sig hela dagen. Men så blev det verkligen inte idag. Vaknade i samma säng som Niclas. Det betyder att jag var luddig och varm inuti. (Det syns oftast inte på utsidan men det gäller att ha förståelse för att jag inte är luddig och varm klockan kvart över sex på morgonen nicke.) Men i alla fall, det där luddiga och varma höll sig ända tills jag satte mig på min röda fara och åkte till jobbet. Så fort jag såg kyrkogården så sjönk det ner i botten och orden "jag orkar inte vattna idag" ekade genom mitt huvud. Men arbetsmyra som man är, började jag en kvart försenad att vattna. Klockan ett fick jag tid hos doktorn för att kolla upp urinvägsinfektionen och precis när jag slukat en hel loka ringer mamma och berättar att jag inte får kissa på fyra timmar! Mhm, med benen i kors fick jag då vattna de små blommorna. Väl framme vid vårdcentralen fick jag även vänta i ca en timme och en kvart på min tur. Efter jobbet hade jag ingenting att göra så jag spatserade runt i öregrund lite. Det var verkligen inte roligt. Var är alla människor när man behöver dem?

Imorgon blir det jobb, som vanligt. Och sedan häng med Nicke kanske. Hans kompisar ska tälta och jag känner mig jättedum även fast han säger att han vill vara med mig ändå. Det känns som att han kommer längta efter dom när han är med mig, och det vill jag absolut inte. Då längtar jag hellre efter honom. Men det är hans val.
Blev för övrigt inbjuden på öl-kväll ute på Myggans ö. Men vi får se hur det blir. Och fredag då?

Nu tror jag bestämt det blir lite körsbär framför tvn.
Och vad är grejen med att få 7 likadana mms? För helvete. Haha.

Dagens från den Konstiga Människan:
KM: Julia, har du brutit smalbenet nån gång?
J: Nej.. har du?
KM:  Nej.
J: Varför undrar du då?
KM: Nej jag försöker bara hålla i gång en konversation.

I'm out


PS.

Matilda´ / säger:

jag saknar dig!


Tänk va lite det krävs, för att man ska bli glad.


I'm nothing on my own

I morse hade jag ställt klockan på fem. Kvart i fem slog jag upp ögonen, kissnödig som ett as. Jag pissade sju gånger första timmen. Underbar start på dagen. Urinvägsinfektion är konstaterat. Har varit en underbar dag! Nu ska jag till färjan och möta niclas. Första gången jag blev ledsen över nåt som har med oss två att göra var igår för övrigt. Kanske inte borde ta upp det här, för det är ju egentligen inte ens nåt att bry sig om. Men du gottgjrode det idag. Ett ord från dig räcker allvarligt talat. Bara att se ditt namn på min display när du smsar eller ringer värmer hela min mage.

"Vill du hänga ikväll?" Räcker för mig.

Nu ska jag möta dig. That's all for now.

I'm out


Jag älskar dig så jävla mycket

Fan, jag har ju inte ens tid att blogga. Dagarna går så fort ju. Igår var jag med Niclas hela dagen. Vi exprimenterade. Nog om det. (Haha). Idag har jag jobbat och nu ska jag till Alunda eftersom Nicke är för bakfull för att ta bussen ut till mig. Gud straffar vissa direkt. För övrigt så har elin lagt upp peace and love bilderna nu och fyfan vilka flashbacks man får. Och vilka underbara minnen. Jag längtar tillbaka så mycket.

Worthless diary today

vi ses pumpkins

YOU CAN'T STEEL MY LOVE

Hej folket. Nu är det fredag, äntligen. En jobbvecka är över och den har verkligen gått jättesnabbt. Jag trivs på jobbet, sjukt men sant, jag gillar att köra gräsklippare och plantera blommor. Och på något sätt så blir jag gladare av det också. Gå upp tidigt, tidigt och vara igång hela dan det funkar för mig. Spritter i benen hela tiden helt enkelt. Underbart! Ikväll blir det väl öregrund antar jag, verkar inte hända någonting annat. Kanske ska vara med Julie och det har jag helt seriöst inte varit sen förra sommaren. (Om man inte räknar med Winnerbäck konserten i november). Hon brukade ju vara min bästa vän! Fortfarande en mycket bra människa.

För övrigt så saknar jag niclas. Men hans små sms gör mig varm i hela magen ändå. "Åland suger utan dig, allt suger utan dig." Min lilla apa.

Men nu ska jag göra i ordning lite middag till mig själv och sen bär det av mot öregrundet. Vi ses

Viktig information

På mitt sommarjobb finns det en väldigt konstig människa.

Bevis 1:
Igår satt han med fingrarna i ett vattenglas och gjorde "skvalpljud". Jag kollade konstigt på honom och plötsligt vände han sig mot mig och sa. "Höhö, det låter som när man hånglar".

Bevis 2:
Jag pratade med Niclas i telefonen och när jag avslutade samtalet sa jag bara "hejdå". Då säger den konstiga människan: "Jag blev väldigt förvånad att du inte sa 'puss' när du la på luren för dom flesta jag känner brukar göra så."

Bevis 3:
Konstig människa: "Julia.. Jag vill ställa en fråga som inte handlar om dig direkt men.. Vad vill du helst att din kille ska lukta? Asså vissa säger ju att dom vill att dom ska lukta man. Så vill du att dom ska lukta man, eller parfym?"
Jag: "Vadå man? Som typ, svett?" 
Konstig människa:  "Jaa..."


PS.

Jag kom just på att David flyttar till leksand idag (eller imorgon?). Det var första vännen som försvann ur mitt liv pga gymnasiet. Jag kommer att sakna dig väldigt mycket. Jag kommer att sakna våran vänskap som alltid varit ganska speciell, i alla fall de här tre åren. Thanks for everything and I'll see you around.

Godnatt

Dagen har gått fort och långsamt på samma gång. Jag har haft ett skiftande humör men mot kvällningen har jag mest bara känt mig ensam. I öregrund fanns det inte mycket att göra, men vi gjorde det bästa av saken. Många skratt blev det som vanligt i alla fall. Det var skönt, för då kände jag mig mindre ensam. Mest av allt ville jag bara skrika ut hur förälskad jag är. Hur jobbigt jag tycker det är varje dag när du inte är nära mig. Hur lycklig jag är att du finns till, och att du är min.

Jag antar att det är det här jag har längtat efter. Det är det här som alla drömmer om. Att hitta den man kan dela allt med. Både det bra och det dåliga. Och även om vi inte berättar precis allt för varandra, så är det själva saken att jag faktiskt kan det om jag skulle vilja som gör att jag tycker om dig så mycket. Jag vet att jag skulle kunna säga precis vad som helst till dig, och du skulle inte försvinna ändå. Din bild av mig kanske skulle förändras, men på något sätt så känns det som att du kommer stanna kvar. Och vem vet, jag kanske inte känner såhär om några månader, men vad gör det? Jag tar det som det kommer och just nu vill jag aldrig aldrig lämna dig. Jag vill att du aldrig lämnar mig.

Kan vi inte bara bo i vår bubbla? Kan inte du vara hos mig nu?
Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket

när ska det bli inne att vara som oss

jag behöver dig här nu

mitt huvud mot ditt bröst
din hand i min hand
min röst i ditt öra

tätt tätt intill

blås bort det som gör ont


De mognas klubb

Men är det konstigt, att jag blir arg, när jag har skyndat mig hem och duschat, bytt om, sminkat mig, och fem minuter innan jag ska åka så ringer du och säger att jag måste vara hemma med hundarna, för att dom inte kan vara själva? Är det konstigt att jag blir arg när du vill att jag ska vänta ensam hemma i tre jävla timmar? Och så ändrar du dig, och säger att du fixar det själv, men att du kanske inte kan gå ut och äta då, bara för att jag ska få dåligt samvete. Jag hatar när du gör så. Jag hatar att jag blir så jävla arg. Och jag hatar att det där arga ändras i magen. Och jag hatar att det kommer fram som salta droppar på kinderna. Och jag hatar att jag är ett litet barn ibland.

socialt självmord

1) En helt random snubbe kommer fram till dig och säger: "Hej, vem är du?"
Vad svarar du?
Jag är Julia.

2) Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Ett dillchips

3) I ditt senaste sms står det?
"Lulu, händer ikväll?"

4) Vilken är den senaste låten du lyssnade på?
coldplay - violet hill

5) Var är din pv/fv just nu?
I gävle eller påväg därifrån

6) Välj ett ärr på din kropp?
Jag väljer det jag har på knät.

7) Vilka är dina favoritfärger?
Svart, vit, grå och röd

8) Vilka i ditt liv litar du på?

Mamma Elin Niclas Jacob och Sebban

9) Om du skulle byta namn, vad skulle du heta?

Puck (Elin, kmr du ihåg hahah)

10) Vad skulle du göra om någon sa till dig att du var den vackraste människan
i världen, och att denne skulle kunna göra vad som helst bara för att få vakna
upp bredvid dig varje morgon?

Det beror väl på vem som säger det.


11) Hur ofta svär du?
Varannat ord

12) Litar du på alla dina vänner?
Nej men dom jag skrev.

13) Skulle du kunna flytta till ett annat land för kärleken?
Bara till Ryssland

14) Tror du att allt som händer har en anledning?
Nej

15) Säg några saker du INTE tolererar i ett förhållande?
Jag använder mig inte av regler, allt är så olika.

16) Vem av dina vänner tror du skulle passa bäst som prostituerad?

Elin, no doubt

17) Vilka egenskaper hos det motsatta könet tycker du är viktigast?
Att han får mig att lé

18) Har du något mål du skulle vilja uppfylla inom den närmsta famtiden?
Avsluta mitt sommarjobb

19) Om du vaknade upp efter en längre koma, vem skulle du ringa?
Mamma och Elin skulle redan vara där, så Nicke.

20) Tror du att du skulle bli en bra förälder?
Ja till ett perfekt barn som inte gråter, är hungrig eller bajsar.

21) Var togs din profilbild?
har ingen

22) Ärligt, vad tänker du på just nu?
att nicke klarade teorin och att han var värd det

23) Vem känner dig bäst?
Elin

24) Vad är helgens planer?
Det får vi se

25) Vad har du på dig just nu?
Shorts och linne


26) Har du någonsin slagit ett träd?
Ja

27) Har du någonsin smugit ut ur huset?
Nej

28) Aldrig sova eller aldrig äta?
Alltid äta

29) Är du en morgonmänniska eller kvällsmänniska?
Ingen av dom (somnar tidigt, är sur på morgonen)

30) Finns du där för dina vänner?
Alltid

31) Gillar du att umgås med andra människor?
Ja när jag är glad

32) Har du lätt att förlåta andra?
För lätt

33) Skulle du någonsin dela pojkvän/flickvän med din bästa vän?
Haha wtf? Nej

34) Pratar du med någon under tiden du fyller i denna quiz?
Nicke i telefon nyss

35) Finns det någon du bör reda ut saker med?
Vet inte riktigt

36) Kommer någon ringa dig ikväll?
NICKEEE

37) Vill du ha ett förhållande just nu?
Jag har det bästa man kan ha


Coldplay

Efter ca 2 och ½ timmes slit så är den nya bloggdesignen färdig. Jag och Elin har slitit som djur. På tal om slit, idag jobbade jag min första dag och min rygg är redan trasig. ca 7 timmars bärande på jävla vattenkannor. Så, med mensvärk och ont överallt annars var min första dag helt underbar. Den blev nästan bättre när Elin inte ens ville prata med mig i telefon, lite stöd kunde man väl åtminstone få tycker jag.

Just nu sitter jag och håller tummarna (i tankarna) för att Nicke ska klara sitt teori-prov imorgon. Det är han ju värd! om 13 minuter är det en hel timmer med Håkan Hellström på p3 och det vill vi inte missa, så tills dess ska té:t vara varmt och mackorna färdiga. Sen mys i sängen och världens bästa artist i öronen. Förresten kom jag fram till att Anders Moneybrother Wendin kanske har den vackraste rösten i hela världen idag när jag traskade runt på jobbet. Helt underbar! Längtar tillbaka till 4 november när vi rockade katalin i bitar jag och syrran.

Men nu ska jag göra fika och krypa ner i sängen, kanske borde lägga en vetekudde mot magen med. Älskar att vara tjej ibland. Sleep tight angels


JOHNOSSI

Gårdagens party hos Sofie var lyckat. Michaela badade mest så vi hängde tyvärr inte så mycket men hon lovade mig en ny chans så det ska vi nog reparera. Nicke gick hem vid elva och det drog tyvärr ner på trivseln för mig. Sad but true. Idag har jag stått på bakluckan och sålt bullar för fotbollen. Inte awesome. Sen har jag även kollat på en båt som vi kanske ska köpa. Just nu sitter jag hemma hos Sebban och väntar på han och Elin som är på stan och köper käk. Flintastek och potatissallad är det som ska ätas. Vi tar båten ut på sjön och grillar och tältar så det ska bli mysigt. Det enda negativa är att det är första natten på fyra dagar som inte du kommer sova bredvid mig. Usch va jobbigt det känns att vi kanske inte ses på en vecka. Gör ont att tänka på sweetheart. Men nu kommer nog Sebban och Elin så nu ska jag inte skriva mer. Vi ses.

Spinn my world

För molniga sommarlovsdagar:

Johnossi - Summerbreeze
Coldplay - Death and all his friends
Ida Maria feat. Timo räisänen - Oh my god
Johnossi - Man must dance
Coldplay - Lost
Ida Maria - Queen of the world
Coldplay - Violet hill


oh my god

Hej bloggen. Det var ett tag sen jag skrev här. Har umgåtts med nicke sen i tisdags så jag har inte hunnit sitta vid datorn så mycket. Just nu sitter han vid datorn och jag laddar min ipod inför uppsala resan. ska dit och kolla på en båt och hälsa på syrran. Efter det ska jag hänga med michaela hemma hos sofie. sen på lördagmorgon klockan 9 ska jag stå på bakluckan och kränga bullar. Woho. Kvällen ska avslutas med tältning med Mattsson, elin och kanske basse. Fan va min helg kommer att bli bra. Sen börjar visserligen sommarjobbbet men det gör ingenting för jag har ida maria och coldplay i mina öron. Allvarligt, jag kan inte minnas när mitt liv var såhär bra sist.

Och det är bra men i bloggväg är det dåligt för jag vet inte vad jag ska berätta om. Hur bra jag mår? Jag tycker inte om att skryta. Men jag får väl tacka er alla som gör mitt liv så jävla bra. Thanks alot.

Nu har nicke lite tråkigt tror jag, så jag ska hänga med honom.

PS. Elin röd, kom dit ikväll! Var så längesen vi sågs. (Eller var det det? Det kanske bara känns så.)

pyss&kräm
jules

niclas niclas niclas




åh va jag älskar dig!


come rock me to harmony

Åh det bara rosslar i halsen.. Men nu ska jag i alla fall till vårdcentralen idag. Om en timme för att vara exakt. På fredag kanske jag ska hänga med michamichaaaaela nordness. Det beror på om hon lyckas hålla i sin matstrejk tillräckligt bra. Hon är bra i alla fall.

Vill göra om min blogg men jag orkar inte. Trött på det här! Egentligen trött på att blogga överhuvudtaget. Får ju aldrig nåt vettigt sagt. Hejdå

VIVA LA VIDA

Klockan tio över ett ringde mamma och väckte mig i "morse". Då hade nicke redan duschat och ätit frukost. Varför sover jag så jävla länge? När jag inte ens går och lägger mig sent. Vill ju inte sova bort min sista semestervecka innan sommarjobbet drar igång. Idag hade vi släktmiddag men jag fick feber så jag gick och la mig. Nu har mina händer fortfarande inte slutat skaka. Ska bränna en skiva sen blir det sängen för imorgon ska jag till uppsala med mami.

Det är så många jag vill hinna träffa. Trots det så blir det aldrig av. Sebastian gånger två, är dem jag vill träffa mest av allt. Söderberg och Mattsson. Jag saknar er så mycket! Mattsson, lova mig att vi åker ut på sjön snart..

Nu ska jag ta hostmedicin igen, så jag kanske slutar hosta upp mina lungor


I love you


adsdfsdf

"Party" hos shejken. Längtar lite efter Nicke. Blev inget öregrund ikväll som planerat, vädret svek oss. Nu ska jag bli full för kärlekens skull. För din och min skull. Det du sa till mig igår gjorde mig så jävla glad. Och att låten endless love beskrev det du känner för mig kunde inte ha gjort mig gladare. Tror att det var det finaste som nån någonsin sagt till mig. Nu ska jag inte tjata mer om oss. Men det är svårt att låta bli när det är allt man tänker på. Minns inte senast jag var deppig. NU PARTAR VI PUSS

Kärlek

"N: Kom lite närmare.
J: Varför det?
N: Jag vill viska en sak.
J: Vad?
N: Du är det finaste jag vet."

vän

Man ska inte skriva om sånt som man inte förstår. Men you worrie me

Häng gud

Nu ska jag ta den röda faran (mopeden) till färjan och träffa Annelie. Synd bara att förkylningen långsamt tar död på mig. Förresten så vill jag göra om bloggen, det får bli elins uppgift ikväll. So long fuckers

och att dina ord i natten är det enda som når in

Nu har jag äntligen klippt bort mitt slitna hår. Lockarna är tillbaka och vad är väl skönare än det! Jag har hängt med Nicholas sen jag kom hem och är det någon som är förvånad? Något annat som hänt.. Ja jag kom in på cultus. Det gjorde mig glad även om jag var förberedd.

Idag har jag badat jacuzzi hos victor med annelie och sen hängt med elin. imorgon ska jag in dit igen och bada lite mer! sen på kvällen ska hon följa med mig hem och sova över.

sen friday i'm in love
häng hos karman med michaela, nicke mfl
alltid kul med er

ps.

jag vet inte vad jag ska göra när du ser på mig sådär. det blir kaos inuti mig. och allt känns så uttjatat, så klyshigt. och jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din. niclas

RSS 2.0