17:30

jag säger bara michaela nordness

Just nu skulle jag verkligen behöva en stund med huvudet inborrat i din varma päls och känna ditt hjärta slå där under men istället ligger du begraven så ensam i jorden och jag vill värma dig jag vill krama dig jag saknar dig så mycket hjärtat


21:40

Jag vet att det inte är ditt fel och jag försöker så att inte anklaga dig
men jag behöver någon att lägga min skuld på och jag vill inte
komma tvåa för dig jag vill inte hamna underst i högen jag vill
bara att du ska ta mig med storm

sweep me off my feet
nån jävla gång
(menar inte jävla som i en arg svordom mer som i en desperat)

09:48

Nu ba äre så här ba att jag går min sista dag på bruks idag ba wohow
Imorgon blir det goa dagar på cultus istället ba

wohow

ps, elin hoppas ditt öga aldrig slutar vara rött

13:29

Från en bok som jag skrev i på gräsö skola i årskurs 3

"Jag bor på bjurö 2 kh från äspskär Det är ett semesterområde
men jag bor där varannan vecka dom veckorna Jag inte är där
bor jag i sundsborg hos min pappa mina föräldrar skildes när jag
va 2 år Jag har en kompis på bjurön hon heter Jenny och bor
på en bondgård. I sundsborg har jag en miljon freends."

Tur att jag hade en miljon "freends" och inte visste att man brukar använda punkt.

12:45 5 more hours to go

NU SITTER JAG HÄR OCH TAGGAR "FETT"
INFÖR IKVÄLL SOM JOCKE SKULLE SAGT
OCH NU SKA JAG RÖKA EN CIGG OCH
SEN SKA JAG KLAPPA LITE PÅ STURE
OCH VÄNTA PÅ ATT KLOCKAN SKA BLI SEX
SÅ JAG KAN ÅKA PÅ FEST
DET VAR LÄNGESEN JAG GICK PÅ FEST

ÖS


21:03 vem fan spelar trumpet klockan fyra på morgonen?!

Idag har jag tjänat 800 kronor och nu har jag ont i huvudet som varje kväll
Imorgon blir det galej med maskerad och jag tycker det ska bli himla kul
Klen utklädnad från min sida men alltid något

Nu sjunger jag och bloggar
Så himla trendigt

(Och här har jag sån lust att skriva nån sån där kärleksförklaring
men jag tror jag har skrivit allt som finns att skriva till dig och om dig
och jag vet inte om orden kanske tappar sin mening men du vet i alla
fall att du ligger mig så varmt om hjärtat.)

23:01 I adore you

I'm falling in love with you all over again

Flera gånger om dagen

Vilken himla fin känsla nicke

21:50

Jag tror bestämt att jag är lycklig ikväll
Åtminstone trygg varm och pinsamt pirrig i magen
Har ingen aning om varför
Det enda jag vet är att om 20 minuter kommer Någon hem
Denna Någon ska då hålla om mig tills vi somnar sådär tätt tätt intill

Så ja vafan, det pirrar lite i magen

14:08

Fan va mycket saker som har hänt idag
Vet inte om jag törs skriva det eftersom ingenting är klart än
Men det lät ändå som att det var relativt säkert
Har beslutat mig för att vilket beslut jag än tar så ska jag satsa helhjärtat
Och jag vet att jag nog inte kan stanna här
Men kanske att jag kan trivas hos er igen
Även om jag inte gjorde det sist
Jag trivs ju ingenstans uppenbarligen


Men jag måste chansa nu.
Kluven personlighet suger.
Jag satsar all in. Right?

07:06

Idag är det en sån där ny dag ni vet
Och jag har planerat att ta den med storm
Helt på egen hand


17:49

jag är så trött på att inte veta vad jag vill
jag trivs inte på bruksgymnasiet
men jag trivdes inte på cultus heller

huvudvärken kommer döda mig
jag vill veta vad jag vill


Ni är helt fantastiska. Punkt.




















19:22

Bakar bröd med mamma.
Bra kväll.
Imorgon Flickan som lekte med elden.
Lugn helg.
Bra för sinnet.
Längtar till söndag.
Vill andas in luften som du andas ut.
Nu.
Niclas.
Lämna mig aldrig.


21:46

Det är kväll igen. Ännu en dag har ramlat förbi.
Fast egentligen är det nog bara jag som ramlat. Igen.
Jag tror hela tiden att man ska vänja sig vid att snubbla. Runt.
Men jag vänjer mig aldrig.
Det är när natten kommer. Den är så mörk nu. Mörkare än förr.
Då tänker jag på det jag saknar. Nej jag glädjer mig inte åt det jag har.
Fast jag borde. Jag vet. Att jag borde.
Men Casper är under marken.
Och Niclas är för långt härifrån. Tillochmed när han står bredvid. Bredvid mig för långt bort.
Jag vill sluta känna den känslan.

Och jag hatar när folk säger att jag har för höga tankar om mig själv.

13:43

Jag tog mig till skolan idag i alla fall
Sömnbristen leder dock till att jag uträttar 0
Fast jag kan ju det här med skola
Jag brukar ju vara ganska bra på det

Saknar dig.

13:42

För 5 år sedan...
Var jag 12 år och längtade efter att bli stor och börja frösan

För 3 år sedan...
Var jag 14 år och kär i Filip fast jag visste att det var fel så fel

För 1 år sedan...
Började jag 1an på cultus och trodde att jag var redo att flytta till uppsala

För 3 månader sedan...
Sommarjobbade jag med Rasmus och försökte klara av livet utan Nicke

Igår...
Försökte jag sova bort värken som sitter i mitt hjärta

Imorgon...
Har jag sovmorgon och innebandyträning men har ingen lust att gå

Om ett år...
Börjar jag ÄNTLIGEN trean och förhoppningsvis väntar ljusare tider då

08:12

Jag borde åkt till skolan idag
Men Sture och jag tog en paus från sånt
Bara idag
Jag borde kämpa hårdare
Jag borde orka mer

Men just idag, tänker jag låta mig själv vara ledsen
För det får man när ens vänner dör
Speciellt när den allra finaste vännen gör det

Du vet att jag saknar dig, det känns så fel utan dig, tomt
Men ormbunkarna som pryder din grav ser åtminstone vackra ut
Så vackra som du
Jag gjorde det jag kunde för att göra fint åt dig

Vill ha dig i min famn igen

It hurts the same today as it did yesterday

Nåt säger mig att du blir borta en lång lång tid


19:45 A song for your heart

jag leker med tanken ikväll
vill somna vid träden där du vilar nu
men jag törs inte gå dit
det gjorde ont att se dig försvinna ner
men det lindrades när jag såg din själ åka upp igen

fast nu gör det ont ont igen
när jag kommer på
att du inte finns kvar hos mig

allt som finns kvar är mina minnen
jag svär att jag alltid ska ha dom kvar


du var så mycket mer än "bara" en hund för mig
har man inte känt likadant kan man inte förstå

nu när mörkret alltid sluter sig runt mig var du någon slags räddning
för med mitt ansikte gömt i din svarta varma päls var jag säker
jag var trygg
jag var jag
och jag var älskad

jag svär till gud att du är det vackraste jag vet
himlen har aldrig förut skådat nån som du

14:32 tårar

När man inte tror att livet kan bli sämre så slutar du andas.

Det är sorgens dag.
Saknar dig.
2002 - 2009

Casper

Om du var vaken skulle jag ge dig allt det där jag aldrig ger dig men du jag ger dig min morgon jag ger dig min dag


Min fästman

Idag ska jag baka en kladdkaka till min fästman,
Hoppas han blir glad
Det verkar som att jag gått och blivit hemmafru,
Och jag trivs

19:31 kaos

Ska springa som jag aldrig sprungit förut

Vill duga åt dig
Vill vara din prinsessa
Vill se dig le när du ser på mig
Vill spola tillbaka tiden
Vill vara enkel
Vill som förut


13:33

Jag fick VG på mitt matte B prov idag
Trodde knappt jag skulle klara ett G
Det är nog något att glädjas över

Nu är det 1 timme tills sista lektionen börjar
Jag har inga uteskor till idrotten

Ikväll borde jag verkligen träna
Men jag har absolut ingen lust

Jag vill se dig idag
Men du är inte här

Men men men men

På lördag sägs det att kulturnatten kommer
Hellre det än tysk natt

/Rock'n roll morsa

22:01

Du får aldrig tro att det handlar om dig
För du är min klippa
Hur klyshigt det än låter
Hela mitt liv är en klysha nu
(Man SKA må såhär, det är VANLIGT)

Men du är den jag lutar mig mot
Niclas

Jag vet att du inte tror mig när jag säger att det inte handlar om oss
För vi är så olika du och jag
Du ser saker svart på vitt och du löser alltid allting så fort
Jag har istället hamnat i nån slags gråzon
Men jag vill lösa det för din skull
För vår skull

When you think I've loved you all I can, I'm gonna love you a little bit more.

12:16

Så du har alltså märkt att jag är inte är som dom andra
Du har uppmärksammat att jag inte går bredvid dom
På något sätt ser du när jag trasslar in mig

Men nej jag tänker inte läsa kurser på distans
Jag tänker inte bli en sån


jag springer rakt mot solen

Jag vågade inte gå dit idag
Men det är nog inte så bråttom
Kanske vågar jag imorgon

Dagens slutsats får åtminstone bli
att skolans korridorer blir trevligare
att vandra ensam
när man har gula strumpbyxor på sig.

11:19

Alla barnen hade lektion utom Julia för hon har håla.

18:39

Idag har jag bokat en flygbiljett till Berlin klockan 19.20
Jag ska åka dit med Elin och tre tjejer som jag inte (direkt) känner
Och jag ska ha förbannat roligt

Damn
Så olikt mig
Positiva förändringar
Spontanitet
Äg

10:27

Vilsen sträcker jag fram den där handen
Lika vilsen drar jag tillbaka den igen
Tomhänt
Ingen tog tag

23:07

Jag har väl så gott som insett nu att det alltid kommer att kännas som att någonting fattas i mitt liv. Det är mycket möjligt att det aldrig kommer kännas fulländat igen men jag tror att det är dags för mig att bita i det sura äpplet och försöka leva med den känslan, det är i alla fall min enda lösning än så länge

Music when.... wait for it.... the lights go out

96,5 timmar sen jag pussade dig - bli frisk bli frisk bli frisk.
Min dag innehåller som vanligt ingenting av värde.
Är hungrig.
Tänker träffa Annelie en stund och sen åka hem.
Inget Uppsala idag.
Orkar inte gå med min tunga väska.
Eller min tunga hjärna.
Eller mitt tunga hjärta.

Jag måste sluta skolka.


Solen letar sig igenom

Den 27 oktober spelar Anders på Cirkus. Då ska jag vara där.

RSS 2.0