505

Howdy' mates. Just nu sitter jag på lidingö. Mimmi är uppe och byter om till mjukisar och klockan har landat på 23.14. Vi kollar gossip girl avsnitt och har varit barnvakt hela kvällen. Mysigt samtidigt som jag längtar efter N. Nu är balen avklarad och det kan inte beskrivas med ord hur skönt det är. Dock var vakterna otroooligt dåliga eftersom de slängde ut mig två gånger från min egen bal pga att den skulle vara "totalt drogfri". Detta resulterade i att jag och annelie kröp in i världens minsta fönster, ramlade ner i en trappa och fick världens blåmärke på benet. TIll råga på allt fick jag en elstöt i armen från ett stängsel. Helt enkelt en lyckad kväll. (Lät som att jag inte tyckte det men jag hade jävligt kul!)
Imorgon var det tänkt att jag skulle få uppleva söder men nu har vi ändrat i planerna och det blir shopping i uppsala istället. Fine by me jag känner mig ändå lite lost i sthlm. Sen hoppas jag att jag avslutar kvällen med alunda. 

nu blir det mera gossip girl

xoxo

livet är underbart med din musik i mina öron


Sticks and stones may break my bones, but words will hurt forever

Nu har jag ätit nästan en hel kladdkaka ensam. Välkommen ångest, det var inte igår. Waaait a minute, det var ju igår trots allt. Nu under kvällen har jag suttit vid datorn och börjat packa inför morgondagen och baldagen. Imorgon ska jag sova hos östlin så då hinner jag inte hem på fredagen. Hoppas på lite oc-kväll imorgon i alla fall. Vad som helst går bra, bara du är där. Efter balen ska jag sova hos karin för första gången, awesome brud ju. Helgen blir som planerat. Jag drar till stockholm på lördag. Missar Linns 18årsfest och det känns faktiskt jättetråkigt men jag tror säkert att mimsan och jag får det trevligt vi med. Sen ska jag väl längta efter dig och längta efter dig lite mer. Hatar att du bor så långt ifrån mig, nu när allt ÄNTLIGEN känns så bra. Fast det är väl bra att vi inte tröttnat på varann visserligen. Tina.... Det blir skeden imorn.

Nej men fan, tack för allt du värmer mig på 6 mils avstånd

Fortsättning på greys kommer nu
OCH MICKAN SUGER SOM INTE SKA TILL SMÅLAND


Du gör så att jag skiner idag

Solen skiner idag och det gör jag också! Fick vara prinsessa hela dagen enligt min klassföreståndare. Dessutom behöver jag bara sitta och se söt ut nästa träslöjdslektion. Älskar fan lärarna på våran skola just nu. (Alla utom en ni bör veta vem...) MVG i SO har jag kvar och jag fick MVG på alla nationella delar i engelskan! Awesome. Nu ska jag ut i skogen och hugga ner björkar med mamma inför balen haha. Rock on

IMORGON ÄR DET ÄNTLIGEN TORSDAG

nåväl

Förresten. Jag vet inte om du läser min blogg. Vet kanske inte ens om jag vill att du ska göra det. Men om du gör det, just idag, så vill jag i alla fall att du ska veta att jag önskar att det var lättare för dig. Jag önskar bort att det gör ont i din rygg och jag önskar bort att du inte kan spela fotboll. Det bästa vore helt enkelt om jag kunde göra allting bra för dig så som du just nu gör allting bra för mig.

Önskar att någon...

fuck yeah
None

Dagen har gått relativt fort. Måndagens skoldag är alltid bäst så den gick fort som vanligt. Vi fick sluta halv två och det var awesome. Efter skolan så käkade jag kycklingrulle (hahah internskämt är dom bästa skämten!) med ankis elin och ville. sen drog vi hem till annelie och jag somnade i sängen i typ två timmar. Världens roligaste vän som vanligt. Vid sju drog jag hem och sen dess har jag typ suttit här. Imorgon ska jag till uppsala med anka och elle. Ska köpa avslutningsklänning, skor och smycken. Skönt ändå att jag har ganska mycket pengar. Behöver nog inte spara så mycket trots allt. Trodde att jag var helt pank. Well den här veckan kommer nog gå rätt fort, allt till balen är typ fixat nu och det känns så jävla skönt. 111 personer är det som har köpt biljetter så det blir fullt ös. Alla i balgruppen är så duktiga och tar ansvar och det är skitbra även om jag blir jättestressad av allt hela tiden.
Ikväll har jag även börjat fila lite på avslutningstalet och omfg va svårt det är att komma på de rätta sakerna att säga. Men vill ju berätta om hur tungt det har varit på frösan samtidigt som man inte vill få det att låta som att det är en dålig skola. Aja vi får se hur det går. Kanske helt enkelt låtsas som att jag vunnit en oscar i slutändan..
På onsdag ska jag och mamma ut och leka skogshuggare och sen blir det chillkväll med lite NO plugg och sen greys anatomy. Torsdagen.. Kanske veckans bästa dag haha. Häng med östliiiiiiiiin. Worlds greatest östlinhoe. Vad mer behöver jag säga! DET GÅR BRA NU, KOMPIS DET GÅR BRA NU


love me short time

Saknar tiden när det var 180 pers som läste min blogg
Kanske var jag roligare då
Men jag tycker min humor bara förbättras
Fast det kanske bara är kul att läsa när alla detaljer
målas upp som på en powerpoint presentation
Det kanske är synd att jag blev smart

Elin: "Hahaha"

Två nätter fyllda av total närhet. Nu väntar en natt när du inte är här. Vill helt enkelt inte gå och lägga mig. Och fan, visst är jag rädd. Men kommer jag någonsin sluta vara det igen? Det känns som att även om jag ville så skulle jag inte kunna motstå det. När du ser på mig sådär. Eller kryper så nära som det bara går. Vad förväntas jag egentligen göra då? Stå emot? Pff.  Jag behöver knappt tänka, för med dig existerar ingen annan. På något sätt vet jag att du alltid kommer fånga mig, och det gör att jag vill prova på att falla redan nu. Snurrig, är va du gör mig. Snurrig och varm.

Helgen har varit hur bra som helst. Godnatt


Think outside the box

Hej sunshines. Den här dagen har varit långt ifrån bra. Jag tyckte den inleddes skitbra för jag skrattade mig igenom bildlektionen. Men sen när jag och Elin skulle gå till spar och ta ut pengar så började det flimra för ena ögat. Jag fick panik som vanligt och ringde pappa. Han sa att det var så det kändes för honom när han började få migrän. Jag tänkte att det brukar ju jag aldrig ha så det är väl bara nåt smuts som kommit i ögat. Sen kom huvudvärken. Och det finns inga svordomar i min ordlista som kan beskriva den. Fick två migräntabletter (men verkligen inte av skolsköterskan eftersom hon suger mest i världen) och la mig. Kunde inte sova först och sen spydde jag för det gjorde så jävla ont i huvet. Sen somnade jag så jag missade bussen och fick ta nästa. När jag vaknade efter att ha missat bussen så hade det släppt lite i tinningen och det kändes så underbart. Väl hemma låg jag och sov några timmar och var allmänt groggy. Det är jag fortfarande. På kvällen åkte jag och kollade på fotboll med Sebban. Först tänkte jag att det var en dålig idé men det var skönt att skratta lite också. Nu sitter jag här och Elin har precis återberättat typ hela spansk provet som jag ska göra imorgon så det var ju asbra.

Imorgon blir det fullt ös hela dan. Inleder med en idrottslektion som kommer gå åt helvete. Sen skoldag som vanligt. Efter skolan blir det 120 hem till mig, hämta grejer, städa rummet och dra tillbaka och spela match. Efter matchen ska jag på lite party hos en i min klass och det kommer nog bli jättetrevligt. Sen kommer syster och hämtar mig så ska jag och snickenickehoe hänga hos mig! Awesome. Helgen kommer nog bli lugn. Hoppas att du vill hänga med mig. Nu måste jag läsa spanska.

Later guys

vi är lördagens änglar som virvlar i stan

Satan vilken bra champions league final. Man united står som segrare men det kunde lika bra blivit chelsea. Fotboll när den är som bäst helt klart. Nu kommer det bli svårt att somna eftersom man varit så uppe i varv under kvällen men det ska väl gå det med. Idag kollade jag in min balklänning och jävlar va fin den kommer att bli. Imorgon blir det lite solarium så man blir brun om axlarna till balen då och sen fotbollsträning. Sen är det fredag. Då ska vi lira en "seriefinal" mot Uppsala IF och jag blev uttagen. Chockad men glad! Kanske är det vänsterfoten som gör det. Sen ska vi vara barnvakt men det kanske bästa av allt är att jag ska få vara med dig. Lördagen går i vilans tecken. Blir häng på Gräsö ett tag sen vet jag inte vart man ska ta vägen. Men you name it. Nu kallar sängen trots allt på mig.


"Men jag vill vara hos dig nu."

love you

Basse ' säger:
gudnatt saknar dig sjukt

KOM HEM

Jag tror bestämt det blir rätt bra ändå


TO DO LIST

1. sy fast pärlor på balklänningen
2. köpa smycken
3. ringa ordningsvakterna
4. sälja balbiljetterna
5. redovisa pengarna
6. se till att mamma ringer kommunen
7. hugga ner björkarna
8. plugga spanska
9. plugga matte
10. hålla idrottslektion
11. plugga svenska
12. se till så karin ringer DJ
13. fixa så att någon hämtar läsk och blommor
14. bestämma serveringspersonal
15. skriva ett jävla avslutningstal
16. lära mig talet
17. fixa skjuts till balen
18. köpa en avslutningsklänning

JAG ÄLSKAR VECKORNA INNAN SOMMARLOVET

Kan du inte vara hos mig igen

Idag har varit en bra/dålig dag. Fick veta att jag hade VG på nationella i matte. Bästa resultatet på tre år i den gröna gruppen. (Lite lättare) Så det kändes ju fan awesome! sen fick jag tillbaka nationella i svenska och där hade jag MVG på alla tre delarna. Skrev engelskprov också som jag inte hade pluggat ett smack till och det gick väl helt okej i alla fall. Efter skolan drog jag och elin till ville en stund och hade lite mario kart turnering. jag förlorade varje gång. sen drog jag hem och nu sitter jag och ska göra en labbrapport men jag har världens halsbränna så det går inte så bra.

läste lite ur ellan kents gamla blogg. och fan vad jag saknar den bruden. som vi hängde förut! i alunda, ja överallt. på konserter, på bio. och jag minns hur vi brukade chatta varje kväll på msn om allt och ingenting. och jag visste så mycket mer om dig då, än vad jag vet nu. jag vet inte hur jag ska göra för att det ska bli som det var. när det var du och jag. men du ska veta att jag saknar dom gamla tiderna, när det var winnerbäckarna mot världen

I am the story of the hurricane

Äntligen fungerar min blogg igen. Helgen har varit helt jävla underbar för att vara ärlig. Det berodde mycket på dig men också på stämningen som jag hade i kroppen hela tiden, awesome. Lördagen gick åt till att först vänta på båttävlingen. Tröttnade på att vänta efter trettiofem test-starter och gick hem till Victor. Där hängde vi i några timmar och sen käkade vi världens godaste middag. Efter det sminkade annelie mig och det blev hur snyggt som helst, inte varje dag man blir så nöjd. Sen tog vi våra lätta väskor hem till joel och tods inflyttningsfest. Där passade man nog mest in om man hade bandana i håret och slutade raka sig under armarna men vi gjorde vårt bästa ändå. Vid halv tio gled jag ändå vidare till Alunda. På bussen träffade jag Jonas och Henke som var påväg till Kelinge där alla mina andra kompisar hängde. Therry missade bussen eftersom han hade glömt sin tand hemma. Askul tyckte jag. I Alunda blev jag upplockad av Nickehoe och Lengstrand och det var ju tur för det regnade! Kvällen gick ganska fort och vid ett gick vi hemåt. Idag har jag kollat på typ 5 avsnitt av gossip girl. Nickes favoritserie, han tvingade mig att kolla. Sen har jag övat på klickljud som man gör med munnen och kollat lite på norrskedika-alunda. I halvtid gick vi dock hemåt igen för det blåste så in i helvete. Ändå blåste det kanske lite mindre på mig, bara för att du gick bredvid. Vid fem åkte jag hemåt och somnade på en gång efter middagen. Borde ha pluggat engelska men det har jag ingen ork till.

För ca två timmar sen blev jag så jävla ledsen. Du sa till mig, som så många gånger förut vad du tyckte om mig. Hur tom jag blivit. Hur fel jag gör. Och jag vet egentligen inte varför det du säger, alltid träffar på de ställena där det redan gör ont. Hur dina ord alltid lyckas nässla sig in i såren och släppa ut salt överallt. Men du lyckas, varje gång. Du säger att du ställer upp för en kompis, att det är därför du säger till mig hur jag ska leva mitt liv. Men vi vet både du och jag, att du bara är glad över att du återigen fått en chans till att trycka ner mig lite till. Varför sa du inte det igår till mig, till mitt ansikte? Varför måste du vänta tills du har en skärm framför dig och mig på tre mils avstånd? Kan du inte stå för det du gör. Det är så lätt att säga "ta inte åt dig av det han säger" men det är svårt för mig att låta bli. Jag har alltid tagit åt mig. Jag tar alltid åt mig. Och det handlar egentligen inte om sakerna du säger, för visst vet väl jag också att jag gjorde fel. Men det är det faktum att du säger dem överhuvudtaget. Som att du har någon rätt alls att berätta för mig hur jag ska lösa mina problem, jag är inte ditt problem. Du behöver inte tala om för mig vad jag ska göra. Det var mellan honom och mig, men du såg en chans och tog den. Så som du alltid gör. Jag önskar att du kunde inse att du inte är perfekt någon gång. Och jag önskar att du kunde inse att du blir inte starkare, av att förminska mig. Sluta förminska den jag är.

Detta inlägg är inte lämpligt för barn under tio år

HEEeeeello. Nu sitter jag hemma och Ville med anka elle å jochmoe bajja. Vi kollar på ett program om nanne grönvall och hon grinar som fan, det är alltså inte bra. Men det är typ annelies favoritprogram så vi kollar vidare haha. snart ska jag hem och kolla på sverige-kanada men någonting säger mig att jag kommer slockna i soffan på en gång.. eller jag gör ju det varje kvälll så det vore skumt om jag inte gjorde det idag. imorgon ska jag till öregrund och kolla in båttävlingarna, rasse kör så det måste supportas. sen blir det nog östhammar med ankan och dom ett tag iaf. sen häng med nickehoe och hans gäng. hoppas dom gillar mig haha fuck om dom inte gör det alltså. då våldgästar jag väl mickan i ekeby eller nånting haha. nej men kan gömma mig på toan det äger ju. sen på söndag kanske vi har match mot alunda. det beror på om jag är uttagen eller inte. vet inte om jag orkar spela men ah, den som lever får se. det här är ett meningsfullt inlägg känner jag. kanske skulle runda av lite. undrar vad tina och elin ska göra i helgen. sucks att jag inte har en aning, miss u guys. men nu ska jag kika lite på walk the line med världens bästa gäng. love you all ju!d

Let it go

Snälla söta du släpp det här. jag förstår om det gör ont men det har gjort ont i mig så länge och nu när det kanske försvinner så önskar jag att du kunde unna mig det. istället för att ta bort det igen. ge det en chans

En dag med motorsågen

Here we go

Igår spelade vi KM i innebandy. Vi slutade som 2a i kommunen med samma poäng som vinnarna. De hade bara gjort två mål mer än oss. Det resulterade i att jag var sur i tre timmar haha. Priset för världens sämsta förlorare skulle helt klart kunnat gå till mig! Jaja matcherna gick bra jag trodde ju vi skulle komma sist men jag lyckades på något konstigt sätt göra mål mot alunda så vi vann den matchen och det gjorde ju min dag haha. Efter det så drog vi alla till bussen och den vart helt proppfull eftersom tre skolor skulle med haha. Jag åkte till Gimo och sen åkte jag tillbaka till Alunda igen haha, mycket smidigt. Väl i alunda hängde jag med nicke i några timmar och sen åkte jag hem till gräsö igen.

Idag har jag varit med mamma i öregrund och handlat och sen somnade jag på soffan. Har mensvärken från helvetet som vanligt så jag tar det lite lungt. Ikväll ska jag till öregrund och träffa elin, annelie och victor. that will rock. imorgon på dagen blir det läxor (skulle gjort dom idag) och sen på eftermiddagen vet jag inte. kvällen ska jag nog i allafall spendera i alunda men jag känner mig jättenervös inför det eftersom jag inte vet om ni tycker om mig. jag hoppas verkligen att ni gör det. annars vet jag inte vad mina homies har för sig. mimmi kommer hem ikväll i alla fall. that makes me happy.

Nu ska jag röra på mig lite så magontet går över. Love you

Btw, när jag trodde elin var borta igår så kunde jag knappt andas på en halvtimme. Du får aldrig sova i fyra timmar utan att höra av dig till någon igen! Jag och annelie fick ju panik för fasen.


Dagens ilandsproblem

Varje gång jag har lust att blogga så har jag inte tid, och när jag har tid så har jag inte lust.

You still walk my street

Här kommer ett inlägg i mimmis tecken så att hon riktigt kan förstå hur mycket jag älskar saknar och bryr mig om henne. Nu vet jag att du tror att jag bara skriver det här för att du bad mig (haha) men nu när jag tänker efter så är det på tiden att jag gör det igen. För jag tänkte på det senast i morse, att jag saknar dig alltid när du är borta. Även om jag inte alltid visar det när du kommer hem. Men med Marit Bergman - I will always be your soldier i lurarna så kan jag inte låta bli att tänka på oss och alla gånger jag nypt dig lite för hårt. Och alla gånger jag blivit arg för att du inte låter mig få en syl i vädret. Samtidigt som jag älskar att lyssna på allt du har att berätta, nästan lika mycket som du älskar att få berätta det till någon som är all yours. Den 31 maj ska jag komma och sova i stockholm hos dig och det längtar jag verkligen till. Lite Mimmi-Jules time. I love you!


och imorgon ska mamma opereras.. vet att det är en operation i knät som man inte behöver oroa sig för men you know me, klart jag oroar mig ändå. jag hoppas verkligen att allt går bra och att det kommer bli bättre i ditt knä nån gång!  världens bästa mamma.

nästa sak som händer imorgon är att jag ska spela "kommunmästerskap" i alunda. vi kommer bli totalt piskade men det blir säkert roligt. på kvällen är det träning om mina vader orkar. vi vann mot östhammar förresten, pissig match men vinst med 2-1.

Och jag längtar till helgen.

DERBY

Snart börjar matchen och jag är så nervös så jag tror att jag ska dö. Det brukar komma lite innan samling och nu är den tiden här. Vi.måste.vinna

the the the killers

Dagen har gått ganska långsamt precis som tisdagar alltid gör. Klarade mitt muntliga nationella i engelska som en dans i alla fall. Just nu sitter jag och får psykbryt på SJ:s hemsida. Hade precis skrivit klart allting och det tog en jävla tid och då upptäcker jag att man måste vara 18 för att boka. Varför.skriver.dom.inte.det.på.startsidan. Man lackar ju. Imorgon hoppas jag att skoldagen går fort men det gör den antagligen inte. Ska se på kim novak i alla fall och den äger ju. Efter skolan ska jag käka på sibylla, och sen gå hem med mändy. Vi ska ladda upp inför fotbollsmatchen mot östhammar som börjar 18.30 på IP i östis. Vi ska krossa dom utan tvekan. Jag är verkligen hur taggad som helst. Sen på torsdag blir det kommunmästerskap i innebandy i Alunda och det kommer vi nog inte kamma hem haha, men det ska ändå bli skönt att slippa skolan. Synd bara att det bara är jag från min klass och att jag typ inte känner en enda tjej där. Fredag betyder LEDIG. så jävla helvetes underbart. Blir nog dock tvungen att plugga ganska mycket under dagen men det står jag ut med. Helgen vet jag inte vad jag ska göra i. Söndag blir det antingen titta på, eller spela b-lags match mot Alunda. Vet inte om jag hoppas på att vara med eller inte. Skulle nog helst titta kanske. Men nu ska jag sova och det kommer inte bli några problem alls.

"I'm kind of looking forward to the weekend."

PÅ NÄRA HÅLL

Är det verkligen meningen att man ska anstränga sig till 10 000 % för att inte göra någon annan illa? Är det inte någonting som har blivit fel då? Konstigt att jag ändå på något sätt längtar lite. Eller egentligen inte så konstigt alls, det är ju sån jag är. Men hur skiljer man på det vanliga varma i magen som jag så lätt får, och det varma som faktiskt har kommit för att stanna?

the darkness means: you're not here

image15




Things change

Förstår egentligen varför du är arg, men samtidigt tycker jag att du borde inse samma sak som jag har insett. Vi är inte det vi var. Och vi kommer antagligen aldrig att bli det igen. Det var det jag var rädd för, innan jag gav mig in i det där som vi fördrev tiden med under några veckor. Sen upptäckte jag hur fel jag haft som vanligt. Jag önskar att vi kunde vara vänner, men ingenting känns riktigt som förut.

ordbajsning

Fuck recensioner och fuck söndagkvällar

Shejken säger:

var det kul i alunda sen då?

jules säger:

nja

jules säger:

vi kollade på porr

Shejken säger:

okej =)

Shejken säger:

varför drog du från oss?!

jules säger:

bra fråga

Shejken säger:

jaja

Shejken säger:

vilken porrfilm var det då?

Men du är ändå så jävla rolig ibland


om det nattsvarta men stjärnklara

Det har varit en lång och kanonbra helg. (Måste sluta använda ordet kanon, nu.) Jag har partat båda kvällarna även om det kanske inte var så jäkla mycket ös igår. Kanske var det bäst att jag stannade i öregrund även om det känns stjärnklart trots att det inte borde. Vi hängde på klipporna och sedan förflyttade vi oss till torget och avslutade fyra pers i sängen hemma hos victor och såg på skräckfilm. Jag var livrädd och somnade mycket tidigare än dom andra eftersom jag hatar skräckfilmer nu för tiden. Blir alltid lika rädd. Slockande runt tre. Idag blev jag väckt vid halv tolv (awesome). Öppnade dörren ut till victors "gård" och upptäckte att det var sommarvärme idag igen. Värre än i fredags tillochmed. SÅ JÄVLA UNDERBART. Så då gick vi till torget och köpte skagenröra/baugetter/loka päron och gled ner till klipporna och la oss där. Där låg vi mellan typ halv ett och tre. Att jag nu är några nyanser brunare är ett faktum. Ikväll blir det till att ta det lungt helt enkelt. Skriva lite skolarbeten osv.

Du är den som gör att jag vill gå upp varje dag och jag vet inte vem jag skulle vara utan dig

elin

Marilyn

image14

happy

Kände att det var på tiden att jag krafsade ner lite i den här igen. Veckan har gått ganska fort. har slutat tidigt mycket och sådär. Igår var jag på maskerad med niorna. Innan var vi först hos julia och käkade, sen drog vi till emelie, sen till rasse och till sist till maskeraden. Jag hade skitkul med dom från min klass men själva maskeraden var ju inte så jävla grym. Sen drog jag och Elle till jacobs 19års partaj där jag hann ta ett dopp i poolen halv tolv på natten, inte jättevarmt. Efter det åkte jag till ghb city och sov i världens trångaste soffa. men det gjorde ingenting.

Idag har jag haft debut med A-laget och jag fick lira i 90 minuter så jag antar att det gick bra. Vi spöade skiten ur gimo med 5-0 och det var riktigt kul att spela. Nu ska jag äta pannkakor med min pappa. Ikväll då? Vi får väl se. Love you all


skit, ville ju inte vara varm i magen

nanana

"Plötsligt gillar jag Gräsö lite mer."

WEST HAM

Satan i helvete va trött jag är. Ska gå och lägga mig nu eftersom det verkar vara min pappas högsta jävla önskan. Imorgon ska jag på maskerad, utklädd som marilyn monroe. Innan det ska jag vara hos Julle och käka antar jag. Till sist blir det pool party utan bad i poolen hos the 19åring shejken. GRATTIS MAN! nu ropar sängen.

I'm forever blowing bubbles

I love the way that your hair falls down in your eyes

Solen skiner så jävla underbart så jag ska sätta på en av pappas dylan skivor och slå mig ner ute på balkongen. Där bör jag börja ta tag i rescensionen som ska skrivas och sen ikväll blir det fotbollsträning. Idag har jag blekt håret och varit med i tidningen. Kan skriva det jag skrev i krönikan senare om jag orkar. Solen ropar, love you all


Hej kompisar

image13

en för alla, allt för en vän

Sjukaste konversationen ikväll med en viss DJ. Försöker sova men fan du var inte snäll samtidigt som du var det och jag vet precis vad du menar med allt men jag vet inte riktigt varför du inte släpper det här bara. det var ju flera månader sen. kanske är lite svårt att släppa taget ibland helt enkelt.

åh vad jag längar till kreta och peace and love, those days are gonna ROCK

sov goddd angels


hold my hand harder

Dagarna går ganska fort ändå. klockan är efter nio på en onsdag och det betyder att jag sitter uppkrupen i soffan bredvid pappa med fleesefilten över knäna och tittar på greys anatomy som äntligen är tillbaka. den här veckans program är blodfyllt och hemskt men det ändå det bästa som händer mig varje vecka så min blick stannar alltid på den fyrkantiga skärmen hur vidrigt det än är. dagen gick ganska långsamt. inledde med att jag vaknade fem minuter innan färjan gick vilket resulterade i 300 meter i full galopp helt i onödan. färjan var redan påväg tillbaka mot öregrund och där nere stod henke och svor, han hade också missat den haha. vi höll på att missa det nationella provet i matte men elins mamma kom med nästa färja och körde 140 all the way så vi hann. det nationella provet skulle man kunna säga gick ganska dåligt men godkänd är jag i alla fall. efter det hade vi slöjd och sen SO. fick veta att jag spikat mitt mvg och att jag inte behövde anstränga mig mer den här terminen. otroligt skönt att höra. efter skolan hängde jag med annelie victor och elin. vi tittade på tv och sen tog jag och elin moppen till öregrund. där missade vi färjan med 30 sekunder och fick kolla på solnedgången en stund. idag har jag alltså lyckats missa färjan två gånger. i've got skillz. imorgon går jag bara i skolan till ett, sen ska jag hem och göra slingor i mitt inte alltför blonda hår. förresten så har mickan bestämt sig för cultus och jag blir skitglad över det och det känns ju lite creepy. jag tror vi kommer få askul ihop. nu börjar greys igen så man kanske skulle försvinna igen.
men älskar du som jag?

Det verkar vara kvällen med meningsfulla kommentarer

Josefin säger:

alltså julia jag ska sova nu jag vill bara berätta att jag kom in på hotmail till slut


Fotbollsträningen gick skitbra och jag sprang mycket. Cim var med och tränade. Imorgon är det nationellt prov i matte. Jag vet inte vad jag ska säga ikväll. Jag tror jag är varm inuti i alla fall.


Kom sommarnätter under stjärnor kom

Hej min favoritblogg. dagen har gått ganska snabbt har suttit på östhammars nyheters "redaktion" och skrivit den där jäkla krönikan. det var hur svårt som helst att få den bra men jag tror jag lyckades någorlunda bra. bilden som dom fotade på mig ligger däremot knappt över 5/10 strecket. kunde dom inte ha ringt innan och sagt att jag skulle jag vet inte, se någorlunda bra ut?! nåväl. vi får se om den ens blir publicerad. sen fick jag gå ner till bibblan och fota på lite tavlor som en annan nörd haha. måste sett ut som att jag var sjukt intresserad av de där bilderna från östhammars bibliotek. tur att jag hade elin med mig som modell. efter dagen var slut så träffade jag jacob vid bussen, det var alltid lika trevligt. sofie kom förbi en liten stund med. man kanske alltid skulle sitta där och hoppas på att det kommer bra människor förbi. efter det så missade jag färjan med 20 sekunder och fick sitta vid fyrskeppet ett tag. det var mysigt förutom att jag fick en fluga i munnen. Sen kom äntligen (!) färjan och då tog jag moppen hem. Det medförde att jag nu sitter här och skakar som ett as eftersom det är så jävla kallt. Strax ska jag packa mina saker och sen åka och träna och avsluta kvällen hos pappa. Imorgon har jag nationellt prov i matte. I love you all.

Jag vet att du inte menar någonting illa, men kan du inte låta mig vara ifred.

Jules

Tisdag

Nu har jag skrivit en krönika för Östhammars Nyheter om Operation Dagsverke. Det känns skitläskigt men jag tror den blev ganska bra. Antar att ni kan läsa den i tidningen på torsdag. Tét man får är äckligt det finns inget socker. Men man känner sig lite viktig ändå.

I FIND I'M SCARED TO KNOW I'M ALWAYS ON YOUR MIND

Du förtjänar något bättre än mig.

Jag har så länge skyllt mina snedsteg på någon annan, men jag tror inte att jag kan göra det så mycket längre. Varje gång jag sårar någon så tänker jag på allt som F gjort mot mig. Men man kanske inte kan skylla på att någon annan har förstört ens hjärta hur länge som helst. Jag hatar att jag är så jävla rädd. Så fort det känns bra, så drar jag mig tillbaka för att slippa det onda som kommer när det tar slut. Hur tar man sig ur träsket? Det har etsat sig fast i varje muskel och nu spjärnar allt emot precis som dom alltid gör. En del har det så enkelt, de bara blir förälskade. Och jag önskar att jag fortfarande var en av dom. Kanske söker jag för mycket efter lyckan, eller så letar jag helt enkelt på fel ställen. Nåt fel är det men jag vet inte längre vad det är. Jag vet bara att ursäkterna inte fungerar längre. "Hade jag tyckt om honom så hade jag nog märkt det nu." Det är jag i ett nötskal. Men jag tror att jag ibland kanske tycker om. Jag vet bara inte om jag är för rädd för att riva muren som jag byggt i snart ett år nu. Det är så förbannat jobbigt att bygga upp den igen. Och nu med dig, du har varit min bästa vän så länge. Vi har gjort allt tillsammans. och jag vet att det alltid har funnits någonting mellan oss och nu har vi utforskat det och vad jag förstår så föll det dig mer i smaken än mig. (som vanligt om man får säga så) men du flyttar i höst och vad ska jag göra då? Det kommer bli svårt nog att förlora dig som det är. Är det försent nu? Idag pratade vi inte på hela dagen och någonting säger mig att den här veckan kommer gå långsammast i världen.

Jag är inte mycket utan dig, det har jag aldrig varit och som din vän är jag starkare än någonsin förut. Det känns som att man hört allt det här förut från min sida, men jag kan inte hjälpa det.

Du förtjänar bättre än mig, säg någon som inte gör det nuförtiden. Jag har glömt hur man är snäll mot andra människor. Det suger att vara en heartbreaker, it sucks big time.

Godnatt

Where I used to shine

Nu har jag både hunnit vara i uppsala och spela match mot upplands ekeby. I uppsala träffade jag min syster josefin och hennes kille martin. Dom hade köpt en ny hund som var fräääsch. Efter det åkte vi och käka på max och sen gled vi vidare till björnvallen. Första halvleken i matchen var så jävla jobbig! hade solen i ögonen på ett dåligt sätt och kondisen hängde inte med alls. Dock överlevde jag som ni kanske förstår. Andra gick bättre! Hörnorna jag la var helt okej och även insparkarna. Matchen slutade 1-1 och det var ett rättvist resultat. Efter matchen fick jag psykbryt på min mamma som bad mig skynda mig så att jag inte hann stretcha. Jag var klar på 7 minuter och då visar de sig att jag hade inte behövt skynda mig at all. Irriterande. Detta kommer resultera i att jag kommer ha den sjukaste träningsverken genom tiderna imorgon. Nu ska jag nog gå och lägga mig och tänka på mig själv lite mer. Jag tänker på mig själv hela tiden nu, jag antar att du kanske gör det också. Och imorgon ses vi, fan. 

Btw, vad fan är det med elin idag. hon är skitarg på mig för att jag skojade om att hon hittat en lägenhet. skum brud.

Godnatt

The war between us

Igår var jag hos Gustav i uppskedika. Jag och Sofie hoppade studsmatta och jagade får tillsammans med Tomas och hade allmänt kul. Vid ett tog vi bussen hem och väntan på den var nog fan det kallaste jag varit med om. Nu sitter jag hemma hos Jacob och ska snart åka med mamma och mimmi till uppsala och hälsa på Josefin med hennes nya hund. Juste! Casper mitt hjärta blev biten av en rottwailer igår (stavning?) och jag vill bara här i bloggen visa mitt grova hat mot hundar som inte kan kontrollera sig själva. Död åt såna. Ikväll blir det match mot ekeby med b-laget. Hejdå mates you rock my boat

I won't hesitate no more

Hello folks. Gårdagen var trevlig, vi hängde med bra människor. Somnade hos victor med annelie och elin i sängen bredvid. Idag är jag lite trött men det gör ingenting för solen skiner och snart ska jag mamma roger och mimmi cykla till klipporna och jag ska ta årets första dopp. Ikväll ska vi käka lite family dinner på jakten och sen ska jag antingen till östhammar eller nån annanstans. Vi får se vart natten bär mig.

Och smset du skickade i natt, var det verkligen nödvändigt nu? Vad fick du ut av det? Varför kan du inte prata med mig från början istället för att tycka att jag ska vara en jävla tankeläsare. Jag vet att jag gör allting fel nu, men jag kan inte rå för det. Jag vet inte men allt känns kaos och uppochner och du är min bästa vän och vad ska vi göra? Det enda jag vet är att du MÅSTE prata med mig. Inte bara anta att jag ska fundera ut allting helt själv.

NI SKA SE MITT LEENDE NU

ÄR JAG GLADAST I SVERIGE? JA JAG ÄR GLADAST I SVERIGE
VARFÖR ÄR JAG GLADAST I SVERIGE? JO FÖR MIN VÄSKA ÄR HITTAD IGEN
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

uppe bland träden

Nu har jag varit i öregrund med familjen och gått lite i alla snygga inrednings butiker haha. Ikväll ska jag till öregrund. Har även blivit bjuden på grillning hemma hos svampbobs bästa vän och det känns lockande men jag har lovat att vara i öregrund så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Humöret kommer och går men just nu känns det ganska bra och jag hoppas verkligen att det håller i sig. Nu ska jag byta kläder och göra mig i ordning lite. Vi ses

Bilder från valborg i uppsala/östhammar


jag och mina mates


jag och svampbobs bästa vän


sisters


brothers from another mother

Haha när man tror att man träffat botten

   


Prayers

Haj. nu sitter jag här och fryser, väntar på att jag ska komma på någonting att göra idag. ikväll kanske jag ska till östhammar men jag vet inte än. är liksom inte sugen på att göra nånting. jag har ont i alla möjliga kroppsdelar och allt känns rent av som skit. jag hatar att skriva det här. hatar att vara den som klagar. men jag gör det hellre här än till en vän. det känns skönare att få ur mig allting här istället för att mala på till någon annan. det kanske inte är rätt sätt att tänka men det är sån jag är. nu ska jag ta på mig varma kläder. allra bäst vore om jag bara försvann, åtminstone för några dagar. jag vill inte vara här. fan kan det inte bli som förut

Dagens visa

MEN GE MIG TILLBAKA MINA JÄVLA SAKER. KUKS JÄVLA FITT HORA GE MIG DOM NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU. JAG BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT OCH JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ATT VARA FÖRBANNAD OCH JAG ÖNSKAR ATT JAG HADE MINA SAKER HÄR SOM ÄR MINA SAKE ROCH INGEN ANNANS OCH VARFÖR SKA NÅN ANNAN HA MINA SAKER? JAG HATAR ER SÅ JÄVLA MYCKET OCH DET HÄR MÅSTE VARA DET MEST MOGNA INLÄGGET JAG NÅGONSIN PUBLICERAT MEN FAAAAAAAAN

PS

Det är nästan så att jag skäms över den här tomheten
Vad ska jag göra för att bli fylld igen
På valborg var jag fylld
Fylld av människor som jag älskar
Ni målar himlen med sol och det tackar jag för


Jag var ensam förut men nu är jag bara själv

Just nu sitter jag med ett sånt där meningslöst inlägg som bara kliar i fingrarna. Man känner att man vill skriva av sig, allt det man sitter inne med, men samtidigt vet man att alla meningar redan är skrivna förut. Och kanske är de skrivna av någon som är skickligare än en själv, någon som är bättre på att sätta ord på alla känslor. Jag försöker att gå rakt men det är hela tiden någonting som rubbar min balans. Någonting som gör att allting snurrar till och det går för fort för mig. Det går för fort för att jag ska orka tänka. Min väska är borta. Jag har inte ens en jacka att ta på mig när jag fryser. Jag har ingen musik att gömma mig bakom. Så här är jag. Varsågoda. Finns det någonting mer att ta ifrån mig, eller slänga tillbaka på platsen där jag står så gör det nu. För jag vet inte om jag kommer orka när allting börjar om igen.

Det går så sakta och tar så mycket energi, varje gång man ska resa sig upp. Och jag vet inte varför det är så enkelt att slå just mig enda ner till marken. Jag försöker vara den som ler. Den som får andra att le. Och jag vet att jag lyckas 95% av gångerna jag har försökt. Men jag lyckas inte nu. Jag skulle skriva ner allting som jag förlorat ur väskan, och prisätta det. Att det blev mina tårar som lämnade märken på pappret var ingenting jag planerat från början. Men det var skönt att få ligga i mammas famn. Där kan ingen komma åt mig. Hennes armar runt mig gör att hela världen försvinner runt omkring och det älskar jag dig för.

Det kommer bli en kall vår
Det är alltid kallt för den som står ensam

Öregrund i kvällssolen

Nu sitter jag här med Lilleman och ska ta moppen till öregrund. Där ska vi möta upp Annelie och sen huvudstadsgangsterna Viktor och Martin. det blir väl en promenad i kvällssolen skulle jag tro. Sen hänger jag nog med Annelie ett tag och tar färjan hem senare. Imorgon vet jag inte vad jag ska göra! Ledig hela dan. Skönt. Mot kvällningen ska jag nog titta på film med någon. Vem får vi se senare. Hejdå mates. Håll humöret uppe precis som jag

Det är allt jag vet

Hej bloggen. Om jag på något sätt skulle kunna få utlopp för den ilska jag känner så är det väl här. Jag har gråtit hur mycket som helst, sparkat på hur många saker som helst, och ändå så blir det inte bättre. Nu är det andra gången min väska blir snodd det här året. Hittills har året inte givit mig någonting bra. Det enda bra som jag fått det är Niclas som vän. Han är det enda nya som jag har som faktiskt är positivt. Jag vet inte hur mycket en människa kan ta. "How long have I been in this storm" Dom orden passar perfekt. När jag äntligen blivit glad, äntligen hade så jävla kul, så kommer nån och tar väskan. Vi var 15 pers, alla hade det skittrevligt. Sen kommer några från norrtälje, vi tänkte att dom kunde få vara kvar eftersom dom var väl lite halvtrevliga sådär. Sen när vi ska gå hem från bänkarna där vi satt så hade någon tagit min väska. I väskan låg min everest vårjacka, MIN IPOD, min plånbok, min nya parfym, min gamla parfym, mina favoritskor osv. Jag vet att det bara är saker men det är inte saker för mig. Jag har knappt varit utan min ipod mer än tre dagar sen jag köpte den i september förra året. Jag fungerar inte utan den. Jag måste kunna stänga världen ute ibland, försvinna in bland kent och winnerbäck. Annars fungerar inte jag. Och hur ska jag nu kunna försvinna? Vart ska jag isåfall ta vägen? Tårarna är slut men så fort jag kommer på att jag inte har en enda sak kvar av värde så gör det bara så ont igen. Jag orkar inte mer, när ska den här skiten ta slut. 

andas in, andas ut
jävla skitliv

RSS 2.0