Söndagstankar

Att få ligga med huvudet mot din hals samtidigt som du sjunger att jag är den finaste du vet i mitt öra är fullständig lycka för mig.

För övrigt så har jag slutat röka idag. Punkt. Vi får se hur det går.

Lördag

Fan jag har ju aldrig tid att blogga längre. Helgen går åt till nagelvård (vilket jävla nöje) häng i annelie&victors nya lägenhet och övernattning hos nicke. Om tio minuter ska jag vara fit for fight och det är jag verkligen inte. Men jag har lyckats slänga på mig de nya knaaaallrosa skjortan med ett skärp i midjan så det ser ju i alla fall snyggt ut. För övrigt kom min ipod idag och den är snygg som få och full med grym musik!

Hoppas er helg äger, det kommer min göra.

-"Vem sprang hon till? En bira?"

Tänk att det redan är onsdagkväll. Halva veckan har redan gått och det känns som den flugit förbi. Måndagen inleddes med cultus. 887an 07.15 och en kvarts promenix med Linnea och Mickan. Dagen gick relativt snabbt. Kände hur huvudvärken kom smygandes fram mot eftermiddagen. Handlade två tröjor på stan, hämtade adidas väskan (!), hämtade cykeln. Åt "middag" vid ån med brudarna, en stor macka från cupido fick det bli. Det var riktigt mysigt, jag tror vi kommer ha bra kul ihop. Efter det åkte jag hem till Niclas med spränghuvudvärk. Han åkte på träning, jag somnade i soffan. Vaknade vid tio, försökte gå upp och borsta tänderna. Kände mig spyfärdig när jag kom upp så jag gick snabbt ner till toan, där ramlade jag omkull. Men på något märkligt sätt, så fungerar kalla badrumsgolv som någon slags medicin för mig. Det är inte första gången jag svimmar halvt och säkerligen inte sista. Men jag försöker att äta bättre nu. Dock blir det som en ond cirkel eftersom jag mår illa när jag äter. Men jag gör mitt bästa i alla fall. Och med världens underbaraste pojkvän som tar hand om mig hela tiden är det svårt att låta bli att försöka göra så gott man kan.
Tisdagen kom i alla fall tillslut och jag beslöt mig för att gå till skolan trots illamåendet. Dagen gick grymt långsamt och jag och michaela avslutade den med busstur till alunda vid fem. Vad gjorde vi innan? Men det var säkert kul.

Idag har vi varit första dagen på brandstationen. Vi hade SMO (skydd mot olyckor), matte och idrott! Jag, Isis och Mickan har hamnat i den "bra" gruppen. Dom som arbetar lite snabbare så det känns jättebra. För övrigt så har jag ätit jättemycket nagellack idag. Jag vet inte om det är bra för magen. Men jag försöker få bort det röda från naglarna utan att behöva använda aceton. (Man blir rosa). Det resulterade i att jag har fått knapra bort det....

Imorgon eller på fredag beräknas min ipod komma i alla fall. Idag har jag köpt body butter från body shop och blommor till min fina mamma som fyller år! Är det nån som förstår hur svårt det är att köra moppe hem med blommor, utan att dom blir förstörda? Tough job I must say. Nu ska jag somna till Melissa horn i öronen och längta efter dig.

Jag har försökt att inte skriva om dig så mycket här. Det beror på att jag inte vill skriva sönder, tänka sönder, ha sönder det här. Egentligen tror jag att det är för bra för att vara sant. Det slår ner som blixten varje dag att jag faktiskt är tillsammans med dig. Men jag väljer att inte förstå, jag väljer att inte tänka. För om du lämnar mig nu, så vet jag inte vem jag är. På 3 och ½ månad har du blivit mitt allt. Min bästa vän, den som jag förknippar med kärlek, den som jag ser upp till. Hur gick det till? Jag antar att jag bara ska tacka och ta emot, för jag är så fruktansvärt jävla lycklig! Och det är bara tack vare dig.

Nu blir det sängdags


Abo yalla brushan

Första skoldagen idag som vi hade riktiga lektioner. Efter skolan hängde jag linnea och mickilino på stan. Jag köpte två tröjor och hämtade min väska och cykel! Owns. Nu sitter jag hos östlin och försöker få tag på mamma så jag kan beställa min ipod. Och imorgon har vi en halvtimmes sovmorgon! Tur att mickan går i min klass. Det kanske äger hårt

För övrigt så fyller Elin, kent, rödis you name it 17 bast idag! I love you pal!

Bara lev och sjung

Jag är en av världens fattigaste människor just nu, och det har jag varit i två veckor. På måndag får jag 8700 kronor i lön som är försenad. 8700:- rikare, fyfan va underbart. Det första jag ska göra är att beställa en svart Ipod nano för det har jag velat ha väldigt länge nu. Sen ska jag köpa massvis med nya kläder och det kommer inte bli något problem eftersom jag är i stan varje dag. Ska försöka se till att inte pengarna rinner bort men det blir lätt så. Den här lördagen ska jag spendera med Niclas. Ikväll ska vi nog till kurden som det låter och nu under dagen försöker han tvinga mig att spela golf. I say: no way! Jag är för övrigt redan lite trött på att åka buss till uppsala men jag antar att man kommer in i rutinerna. Nu ska jag sätta mig i soffan med plutten igen. Vi ses mates.

Livet leker med dig bredvid

My endless love

Eftersom det inte går att lägga upp den här videon i bloggen så får jag helt enkelt länka den för jag tycker (trots att den passar som låt på lugna favoriter kanalen) att den är så himla himla underbar.

http://www.youtube.com/watch?v=Des5dWqikMk

Niclas kommer hit om en halvtimme, jag har verkligen längtat hela dagen. Jag är så orolig att det här ska ta slut någon dag. Att jag ska vakna och inte känna samma sak längre. Eller ännu värre, att du ska göra det. Lämna mig aldrig! Dom här månaderna har varit bland dom bästa i mitt liv och det är bara tack vare dig.

J

When you know that you just don't know

Nu känner man folket lite bättre i alla fall. Åtminstone emo-jakob. Vem kan inte känna honom? Efter skolan piercade mickilino tungan, jag fick ont av att titta. Nu ska jag pussa lite på min pojkvän. Vi ses

Hej gymnasiet

Nu är det värsta över. Dom första skakiga minuterna har i alla fall långsamt (jääävligt långsamt) tickat bort och nu har vi bara dom resterande tre åren kvar. OP1B heter min klass tydligen. Jag har ingen aning om ifall den är bra eller dåligt. Det fattas en tjej i den bara, men det ska vi ordna. Nån måste ju vilja byta från B till A även om A är tönt-stämpel. Men vi får lura i dom att det inte är det längre eller någonting liknande. I natt sov jag min andra natt i lägenheten. Vi gjorde god middag och gick på stan i några timmar. Avslutade kvällen med titanic. För ovanlighetens skull grinade jag inte så mycket. Jag brukade alltid göra det till filmer. Det spelar ingen roll vad det är för slags film, jag hittar alltid någonting att grina till (haha.) Anyway, i skolan fick vi kalender, busskort och matkort till katedralskolan. Imorgon ska vi ha nåt slags diagnosiskt test i matte. Imorgon ringer min klocka på 5 gott folk så jag tror jag ska dra mig mot sängen igen. Dessutom krafsar tiger-simon på fönstret utanför. Godnatt änglar

PS. Jag har en väldigt bra känsla om mitt gymnasie. Det känns så jävla bra. Och imorn ska jag träffa Nicke.

Puss!


Jag går med dig överallt

Nu har klockan just slagit 07.48 och jag har packat de kläder som jag vill ha i Elins lägenhet. Om tjugo minuter ska jag och Nicke (som för övrigt fortfarande inte gått upp.....) bränna ner med moppen mot färjan. Sen ska vi åka in till uppsala för att han ska få frisera sig. Efter det ska vi gå den lite lagom jobbiga promenaden hem till Elle. Hem till Elle, va konstigt det kändes att skriva så. Jag har aldrig kunnat promenera hem till henne förut. Sen ska jag sova där och imorgon börjar allvaret.

Imorgon börjar vi gymnasiet. Det är kanske inte en stor grej ändå, men varför känns det så konstigt i magen då? Jag börjar bli så sjukt nervös och mickan gud nåde dig om du tror att du kan lämna mig nu. Men cultus here we come.

Nu ska jag väcka han som får mitt hjärta att slå i 200


Goodbye you princes of main, you kings of new england

San fucking tropé

Nu känns allt lite bättre. Nicke fick mig på bättre humör genom att kalla mig menskärring (förlåt att jag skriver det fast jag inte fick.) Nåväl. Nu har jag värre mensvärk än någonsin men det känns på något sätt lite lättare. Ikväll ska jag till syster på 25 års middag och sen vet jag inte vart natten tar mig! Vi ses

/jules, er vän och hjälte

Chaos in my mind

Varför känner jag mig så jävla ledsen hela tiden? Är det för att regnet vräker ner? Jag blev inte ens glad när jag var med dig (Jag blev självklart glad men jag orkade inte visa det.)  Ett tag kändes det bättre men sen är jag tillbaka på ruta ett igen. Allt känns kaos och uppochner och vad gör man egentligen när man mår såhär.

Förut var jag van vid att känna mig ledsen men sen du kom in i mitt liv så försvann allt det på en sekund. Men nu är det tillbaka igen och jag kan känna mig ledsen över att du tog bort mitt namn från msn. Vad är det för fel på mig jag är som en omogen 14 åring all over again

Jag älskar dig så jag tror jag ska spricka, men just nu känns det som jag går sönder ändå.

helvete

Du är så sööööt


Tillsammans är man mindre ensam, right?

Jag vet att jag säger att det bara gör ont i ryggen och i magen, men det känns som att det gör ont överallt. Jag känner mig ful, tjock, äcklig och som världens sämsta flickvän. Det gör ont överallt.

Bara lev och sjung

Nu går dagarna alldeles för snabbt men helvete va roligt jag har haft. I fredags bjöd Niclas ut mig på restaurang för att fira våra tre månader och det var verkligen hur mysigt som helst. Du är helt fantastisk. Sen på lördagsmorgonen åkte jag Elin och Elin till sthlm och såg Winnerbäck. Konserten var värd varje sekund i spöregnet. Med Elles arm runt mina axlar och med winnerbäck tre meter ifrån en upp på scenen var jag så lycklig som en människa kan va. Sen blev det rush till tåget och jag höll på att missa det. Men fyfan va roligt vi hade. Ni är så bra!

Här lever lyckan


Winnerbäck på lördag

Imorgon är sista dagen på jobbet.
Sen blir det dans i mitt huvud, jag ska ju vara med dig.

Wish you were here

Fullspäckat schema. Idag drog jag in till stan efter jobbet och möttes av två shopaholics. Dom heter Elin & Annelie.. Vi såg sec xand the city filmen och den var ruskigt bra. Sen missade vi självklart bussen så vi fick vänta en timme på station. Imorgon eller ja rättare sagt idag fyller Mimmi 20 år. Så det blir middag nere i stugan me släkten. Imorgon ska jag träffa Nicke och vi ska ut på nåt äventyr som han har planerat. Han vägrar dock säga vad det är vi ska göra. Jag vet bara att jag ska vara finklädd. Jag är väldigt nyfiken. Och på lördagmorgon drar vi på Winnerbäck jag Röd och Lilleman. Fyfan så jävla kul. Kvällen avslutas med övernattning i Elins nya lägenhet. Men nu ska jag läsa ut min bok och sen sova för att gå upp sex imorgonbitti för näst sista gången det här sommarlovet! För sen är det slut på jobb..

Jag älskar att få vara din flicka.

Jules

Men allt är gjort

Dagen har gått framåt i långsam takt. Kyrkogården har invaderats av små grodor. Vi snackar hundratals. Och jag vet en person som är mer rädd för grodor än jag, och det är min storasyster. Annars kommer jag där, stolt på andra plats. Alltså har jag gått på helspänn med typ gråten i halsen hela dagen. Det är hur löjligt som helst, men jag tycker att dom är så fruktansvärt äckliga. Samtidigt som jag får grymt dåligt samvete när/om jag råkar gå på dom. Eller ser dem krypa på löven när man kör över med gräsklipparen. Fyfan för grodor säger jag bara. För övrigt så faller löven ner i långsam takt och det är bara 4 augusti. Vad händer? På lördag är det Winnerbäck och då ska vi ha så jävla kul, men vi kommer ju frysa ihjäl om det ska vara den här temperaturen. Hoppas på mer sol och värma. Sommaren är väl inte slut än?

För övrigt så borde jag äta mer. Åtminstone nyttigare. Vill inte hamna i mina gamla banor igen med magkatarr och konstant yrsel. Nu har mamma gjort maten klar. Vi ses.

Som ett obehaglig allvar rör sig hösten in i stan

Nu är den efterlängtade båtveckan över. Och det var knappt varmt en enda kväll. Det som brukar vara sån bra skit blev inte bra skit alls. Dock hade jag ganska trevligt fredag/lördag men det kunde ha varit så mycket roligare. Lördagskvällen inledde vi hos Alle. Förkrök där med kortspel och sedan drog vi oss ner mot staden. Som tur var hade jag mitt blåa paraply med mig. Det fick jag dela med Alle och jag blev inte ful i håret. Väl nere på staden var det lite människor, men det hade kunnat varit så mycket mer om det bara varit sol. Niclas och jag blev lite osams, men det löste sig. Man tänker inte alltid klart ibland så är det bara. Dock sov jag skönt på hans axel på bussen hem. Och att somna med orden "Jag måste vara den lyckligaste killen i världen" ekandes i huvudet kan vara det bästa jag vet.

Igår sov jag till ett på dagen sen hängde jag med Nicke. Kvällen avslutades med bion Mamma mia som var riktigt bra. En feelgood movie som gjorde en lycklig efteråt.

Och om du är den lyckligaste killen i världen
Så är det inte konstigt att vi passar ihop
För när jag är med dig är jag närmre
Himlen än nägonsin förut

På lördag har vi varit tillsammans i 3 månader. Jag är så förbannad jävla kär. Kan man stanna tiden?

Forever

Men så här 00:09 på kvällen så undrar jag
Hur blev allt såhär
Och varför kan du bestämma att jag inte får vara med
Ja varför får du göra mig ledsen
Och varför har du rätten att göra så jag känner mig ensam
Varför sitter ni ihop?
Och när blev jag ditt andrahandsval?
Andra.hands.val.
Alltså inte det man väljer först
Du är mitt förstahandsval anytime

Varför är jag ensam?

RSS 2.0