im out

Det kanske låter tragiskt men jag väljer att se detta ur den andra synvinkeln. För första gången på väldigt många dagar så känns allt faktiskt helt okej. Jag sitter i en liten röd stuga i svista och har mina vänner runt mig. Annelie och Victor vid köksbordet, Jocke och Elin doing god knows what i sängen och jag här. I Annelies grymt snygga jeanskjol. Imorgon är det valborg och vädret har lovat oss strålande sol men jag tror det blir bra ändå. Jag suger i mig det här nu och hoppas på att jag fortsätter vara glad. Orkar inte gå tillbaka till svackan som har följt mig i veckor nu. Soldiers! you've got to soldier on n <3 j

im out

Det kanske låter tragiskt men jag väljer att se detta ur den andra synvinkeln. För första gången på väldigt många dagar så känns allt faktiskt helt okej. Jag sitter i en liten röd stuga i svista och har mina vänner runt mig. Annelie och Victor vid köksbordet, Jocke och Elin doing god knows what i sängen och jag här. I Annelies grymt snygga jeanskjol. Imorgon är det valborg och vädret har lovat oss strålande sol men jag tror det blir bra ändå. Jag suger i mig det här nu och hoppas på att jag fortsätter vara glad. Orkar inte gå tillbaka till svackan som har följt mig i veckor nu. Soldiers! you've got to soldier on n <3 j

mmmmmmmmm <3

+ valborg
+ klipptid 16.15
+ blekmedel köpt
+ vin klart


You spin my head right round right round

Har gått och blivit extremt skoltrött, varje tal i matteboken är en plåga att räkna och därför räknar jag inte alls. Jag anstränger mig inte alls. Längtar till sommarlovet när Elin och Annelie bor nära mig igen.


Bara 7 veckor kvar, hang in there soldier.

Open your eyes

idag känns allt bara som ett stort mörker som äter upp mig inifrån. trots solsken utanför fönstret så ser jag allt i svartvit. kontrasterna har börjat försvinna och allting flyter ihop till en grå massa som håller mig kvar på jorden så att jag vet vart jag är. jag kanske inte alltid vill vara 17 år och i huvudet 45. jag kanske vill förlora mig, vara 17 år, dansa hela nätterna. jag vill känna att jag kan ta en sabbatsmåndag för att jag gjorde mycket saker i helgen. och jag vet att jag kommer fortsätta ta mitt ansvar, jobba så hårt jag kan med precis allt. få mina mvgn, bli glad men kanske aldrig så glad som jag borde bli. det är en grå massa på min näthinna idag.

och jag kämpar vidare

it's me and i'm losing

varför finns svartsjuka? och varför gör den alltid så ont? jag behöver linjer att följa, raka spår

when we were winning

jag blev rädd idag. ni vet sådär riktigt rädd så att det blir svårare att andas, tyngre på något sätt. trots alla försök till en normal ut och in andning så krampar det. andningsmusklerna säger nej, vi vill inte vara med längre om du ska beté dig såhär. vi tänker inte fortsätta kämpa om inte du också gör det, säger dom åt mig. så jag kämpar vidare för oss. för i min värld så finns det inget vackrare än att vakna bredvid dig och avsluta varje varje varje kväll med ditt huvud på kudden bredvid min. jag insåg idag vilken tur jag haft som hittat dig och som lyckats få dig att se mig sådär på riktigt, så som nästan ingen annan gör. det var inte ens planerat att bli en töntig kärleksförklaring men det är oundvikligt när det handlar om dig och mig. vi delar ju den största töntigaste kärleken av dem alla. och jag älskar det.

a love story

finns det någon handbok för kärlek? någon instruktionsbok för hjärtan?

alla vill vi ha nån som håller om oss hårt

jag vill, det finns inget jag hellre vill

I am sain when I'm by your side

Jag vet inte när det blev såhär. Minns inte vilken dag allt ändrades. Det kan vara så att det har ändrats till det bättre, men inte ens det är jag helt säker på. Kan inte till hundra procent säga att jag vet att det är bra att sluta skriva vad man känner. Sluta analysera sönder mina tankar i text och bild och sluta vara som jag förut var. Nu för tiden är det "idag ska jag, jag har gjort" som gäller och djupare än så blir det inte. Kanske är det för att solskenet slingrar sig in i mitt liv, eller för att det gråa är så tjockt att jag inte har kraften att ta mig igenom. Ta mig fram. Lära mig skriva om det. Jag tror att mitt liv har börjat forma sig efter mig nu, istället för att jag alltid formar mig efter livet. Jag är trött på att snällt följa livets kurvor, vill/borde/försöker hitta min egen väg istället. I helgen är det stockholm, nästa vecka valborg. Då är det min väg vi alla ska gå.


dagens

dagens + jag har gjort en tårta helt själv
dagens - jag har kollat fel i tidtabellen, kollade i sommartabellen fan vad jag är sämst

You're always on the road before you leave me touch and go

Igår blev det bara att casha in och sedan åka till Rasse och spendera några timmar i hans iskalla garage och iaktta när han och Linus gjorde iordning båten. En vanlig kväll hos Söderholms helt enkelt. Blåste ner till halv tolv färjan och tog mig över i total storm till pappa och slocknade i en skön säng. Nu ska jag förhoppningsvis strax åka hem och göra mig i ordning så att jag kan ta emot eldhan axen fuffe blie och elle. Mina vänner har så vackra namn. Jaja kvällen kommer väl bestå av tacos, skitsnack, med andra ord?????, och så vidare. Hoppas vi kommer ha roligt. Finns knappt nåra stunder med er som inte är det så jag har inga tvivel.

Ps, nyss var det en kille på nyhetsmorgon som skrapade på en trisslott och vann 50000 i månaden i 20 år. Det är 12 miljoner kronor. Jag hatar andras lycka. Ds

Ps2, jag älskar låten swingfly - touch and go trots att den är skittöntig. Den påminner mig om sommar. ds2.

present

igår fick jag världens finaste klocka av niclas. åh jag älskar den redan.

Sugar lovin'


Asdfghjklöä'

Idag har det varit lite för mycket orientering lite för långa lektioner lite för lite tårta. Men nu är skolan äntligen över så nu ska nicke och jag handla och göra pizza, tårtan blir inte förrän imorgon. Man kan säga att jag blir firad tre dagar. Är lite för trött för att ha födelsedag men jag ska shape up så fort den lilla östlins jäveln slutar sin lektion.

PEACE OUT

Goodnight you princes of main, you kings of new england

Det är konstigt det där med svartsjuka. För även om jag gör samma saker mot dig (och tusen gånger värre kanske) så tänker jag alltid att det är okej eftersom jag bara håller kontakten med mina vänner. Även om jag kanske undermedvetet anar att personen jag håller kontakten med känner mer för mig än jag gör för den så tycker jag ändå att jag har rätten att göra det eftersom det är min vän och jag vill behålla den. Men så fort du gör likadant, då jävlar svider det till i mig. Och jag visar det inte så ofta, för sån är inte jag, men nog känns det alltid. Varför tycker jag att jag får göra precis vad som helst men du ska vara at my service 24/7? (vilket du också alltid är) Jag menar inte att jag gör något fel jag menar mest att det är konstigt att min hjärna har bestämt sig för att tycka att det du gör är sååå mycket värre än det jag själv gör. Galet. Nu ska jag somna och drömma om oss två.

Imorgon är det min bara min dag.

Coldplay

14.50 i pappas lägenhet. Om 10 minuter går färjan som ska ta mig hem, känner något slags märkligt behov efter att jogga idag igen. Är inte riktigt säker på vad som har hänt med mig. Många tankar går till A och V idag, det är så sorgligt. Känns lite som att jag själv har sagt hejdå till någon. På lördag ska jag ha födelsedags-tjejmiddag på bjurön för första gången i hela mitt liv. Är lite nervös eftersom jag typ inte haft "kalaaas" sen jag gick i femman och alltså var 11 år gammal. Jag tror dock inte att det kommer misslyckas för det är fina tjejer som ska vara där. Inte alla de finaste men nästan.


Hugs

waiting for the glory days to come

Det är något särskilt med den här dagen. Ända sen jag vaknade har jag velat krypa ur mitt skinn och ner i någon annans. Om två dagar fyller jag 17 år. Jag fyller 17, och jag är redan förlorad. Trots mina ansträngningar så fortsätter det att kännas som att jag förlorar varje dag. Jag önskar nog att jag hade vårdat det jag hade bättre men jag blev blind av att det alltid fanns precis framför mig. Fortsätter kämpa på men jag kan inte hjälpa att känna att jag gör det utan mening. Påsklovet öppnade mina ögon, och jag tror jag önskar att jag kunde stänga dem igen.

Nu ska jag gå och kyssa nicke så det pirrar ner i hans tår, det vet jag i alla fall att jag kan

Änglar

niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin niclas östlin

det är det enda som finns att säga just nu

nu ska jag krypa ner bredvid annelie elin och victor, det kommer bli trångt i natt.

13

Om 40 minuter var det ett halvår sen du försvann. För mig känns det som det var 5 år sen jag sist såg dig. Minnen bleknar så fort, önskar det kunde bildas nya

Vi tre, 17 år

Jag antar att jag tyckte livet var enklare där borta. Tusen mil härifrån. Trots att alla jag älskar finns här så njöt jag av att få vara precis som jag vill med nya bekantskaper och mina två bästa vänner aldrig längre än 2 meter bort. Det var inte längre ni 2 i uppsala och jag för mig själv 9 mil bort. Det var vi tillsammans hela dagen varje dag och vi har haft så himla roligt. Jag menar inte att jag inte trivs här hemma, för det är självklart att jag gör. Önskar bara att livet vore lika enkelt här som det var där. I stugan 13. Med en pissljummen öl i handen.

Over and out

Bara så ni vet

Efter att ha stekt i solen i tre dagar har elin fått en underbar knallröd näs-bränna. Jag och Blie har lyckats hålla oss relativt vita men jag väljer nog hellre det än knallröd. Igår partade vi i stuga 13 till småtimmarna och idag ligger två slitna tjejer fortfarande och sover. Själv vaknade jag halv tio och har nu fördrivit tre timmar här. Jag har pissont i magen och gissar på magkatarr men får väl försöka förtränga det hur nu det ska gå till.. Snart ska jag dra liv i dom och sen ta med mig dom till stuga 13 för lite sällskapsspel. Ingen skidåkning idag alltså.

Vi ses hjältar

nicke, jag vill ha dig i min famn och vagga dig varm, jag älskar dig så mycket

Göteborgare is the shit

Lite uppdate från idrefjäll:

Vi står överst i en svartbacke och annelie har som vanligt redan svischat ner. Jag bestämmer mig för att behålla mitt liv och börjar åka därifrån mot en röd backe och lämnar elin där. Elin står i nån slags försvars-plog-ställning och ser antagligen ganska rädd ut. Då hör jag en galen göteborgare skrika från sitt-liften som åkte förbi ovanför mig:

"DU KAN JU INTE LÄMNA HENNE! HON ÄR JU LIVRÄDD! HALLÅÅÅÅÅÅ"

För övrigt har vi träffat 6 goa grabbar från haninge/huddinge whatever och jag är livrädd i minsta lilla blåa backe.

Miss you all!

Easter

Nu åker vi till idre, ses nästa söndag. 


Är så glad över att vissa människor finns.

Försöker mig på en snäppet somrigare design än den tidigare, borde kanske krydda med en ny bild med. Gick tidigare från bilden idag för att sitta vid datorn i en timme, det kändes så logiskt just då. Blev less när jag ååååterigen fick betyg typ G+, G/VG för att jag stressar mig igenom men tacka fan för det när jag bara hinner göra halva kursen i skolan och dessutom fått göra om den från början en gång till. Well well, datasalen är tom och sval och det är alltid något att njuta av. Jag längtar till ikväll.

ps.
Vissa människor är Tessan
ds.


Let there be light

Igår försökte nicke och jag oss på att leka hurtbullar vilket resulterade i att vi sprang 6,5 km och sedan tränade mage/armar i drygt en timme. Jag vet inte hur jag ska kunna beskriva min träningsvärk i ord. Detta betyder alltså att jag sprungit ca 1 mil den här veckan. Kanske blir en härlig sommar trots allt. Idag går vi i skolan till fyra och jag har tagit med mig en macka vilket betyder att jag inte behöver gå hungrig. Just ja! Igår blev jag faktiskt bilägare till en citroen från år 88! Underbar liten bil som jag ska hem och provköra idag. Äntligen kan jag börja med övningskörningen på allvar. Så efter skolan alltså, övningskörning hem och packa klart och sen glida mot alunda för att fira karmans 21 år på jorden. Jag har en bra känsla och jag vet att annelie och elin tycker att jag övertaggar men jag tycker att påsklovet ska bli så himla himla kul. Jag tror att det blir vad man gör det till och jag är beredd att göra vad som helst för att det ska tok-äga precis hela tiden. Nu ska jag hjälpa en lätt hysterisk therese stenhall med sitt wordprov och sen äta en ostmacka. Hälsningar,

Er vän och hjälte
Jules

RSS 2.0