Nojja

Har börjat fundera på om jag möjligtvis är påväg att bygga upp ett sjukligt kontrollbehov. Sen drygt tio i sex till nu, tio över tio har jag fantatiskt skrivit långa listor och packat ner allt utom två saker som jag ska ha med mig till Idre. Dels för att jag inte kommer vara hemma i veckan och dels för att jag inte tycker om att leva i ovisshet om hur allt ska lösa sig. Jag har tvättat jackan och valt ut kläder och kollat tåg och bussar. Det har till och med gått så långt att jag skrivit ut en detaljerat lista på hur mycket pengar jag har och hur mycket utgifterna kommer bli så att mamma vet hur mycket hon behöver ge mig. Mitt nästa uppdrag blir att skriva ner exakt vad jag ska ha för matsäck med mig, känner att det är viktigt att jag vet precis vad jag ska ha på dem på fredag. När blev jag såhär? Jag som kör spontanta fredagsfester och mycket bussåkande. Varför är det så att varje gång jag ska längre bort än Uppsala behöver jag strikta listor att följa och hela dagarna uträknade i sekunder. Nåväl, det här var ett utmärkt sätt att spendera en måndagskväll enligt mig, jag tror dock inte det finns en enda människa i världen som håller med mig.

Kommentarer
Postat av: mimmi

ehm.. jo jag. har du läst min blogg någon gång. eller typ, pratat med mig.. 8-]

2009-03-31 @ 23:36:50
Postat av: tina

det här är inte direkt någon överaskning för någon av oss.

bort man pyrt till så gäller det att kunna planera! (eller i elins fall, ha en kompis som kan)

2009-04-04 @ 13:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0