13:29

Jag skummar genom bloggarna där dyrast är bäst och där det enda som räknas är "dom söta skorna som man inte kan leva utan". Men jag tror ändå att det måste finnas nåt mer bakom den där utsidan. Någonting annat. Någonting som inte handlar om vem som har köpt dom där klackarna. Sen ibland hamnar jag på en sån där blogg där blicken fastnar lite längre. Där det skrivs om ensamhet, kärlek och så den där självkänslan. Jag läser om det för att kanske, kanske kan jag snappa upp nåt tips om hur man gör den starkare, snabbt. Jag vet att jag behöver det. Jag vet att jag har behövt det under en lång lång tid nu. För den ligger alltid där vid mina fötter, jag ser den, men jag låter den alltid ligga kvar. Det är åldern säger vissa, men jag vet att jag har en 4 år äldre syster som nog ganska ofta känner likadant som jag gör. Och jag vet att jag har känt såhär i många många år nu. Så jag kan inte tro att det är åldern. Jag tror att vi är byggda såhär. Åtminstone några av oss systrar Eriksson. Med dålig självkänsla och med ett inre där självkritiken flödar. Ibland när jag är som allra mest självkritisk, när ingenting jag gör är tillräckligt bra blir jag arg på mig själv. Men i slutändan så tror jag att det kommer göra mig till en så mycket bättre människa när jag är klar. När jag är klar med det här jävla gymnasiet som jag hatat sen dag 1 och när jag får göra nya val, bättre val än de jag hittils gjort i mitt ibland så söndertrasade liv. Och samtidigt kan jag inte göra annat än att älska att må såhär. Det är som nån slags hatkärlek som jag har till musik, poesi och att vara en 18 årig flicka som inte alltid mår som man ska. Jag älskar att inte må som man ska. Jag hatar att jag älskar att inte må som man borde. Och jag ska nog ordna den där självkänslan, någon dag. Ikväll ska jag dansa med alla snygga människor som jag inte vågar prata med för att jag tror dom är bättre än jag, men dansa, dansa vågar jag.

Så med marit bergman som strömmar ur högtalarna sjungandes this is the year it all will happen tar jag en bit kladdkaka till. För det är jag värd.

Kommentarer
Postat av: eldh

du förtjänar så många kladdkakor du orkar!

2010-05-27 @ 22:28:24
URL: http://eldhan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0