New years eve

Idag är det nyårsafton och jag mår illa. Jag hoppas på att det blir bättring när sminket sitter där det ska och jag känner mig fin. Jag tror jag ska gå in mina nya wondershoes en repa ner till ica och köpa sockerdricka. Mina knän är lite av sockerdricka just nu. Men nu kom niclas hem, jag tror jag ska ge honom en nyårspuss!

Ha en bra kväll men ha inte för höga förväntningar, för då blir man bara besviken.

J


Nyårskrönika 29/12 2008

Jag ser tillbaka på år 2008 med mycket blandade känslor. Det har givit mig både glädje och sorg och ofantliga mängder av minnen. Det har varit ett sådant år (precis som alla andra år) som är svårt att beskriva.

Nyårsaftonen gick av stapeln hos Jacob. Alla som betyder någonting i kommunen var där och allt var så sjukt roligt. Tina och jag spårade och drog på efterfest hos någon random kille som jag aldrig sett förut och traskade pigga tillbaka till Jacob klockan tio på morgonen. Nyårsaftonen innehöll pussar och kramar på tolvslaget och en del förvirring från min sida. Några dagar senare gjorde jag och David Gustafsson slut med varandra och jag kände att det var ett bra men avslutat kapitel.
 
Januari kom och hade med sig en oerhört tragiskt bilolycka och jag minns hur ont allting gjorde då även om jag bara tittade utifrån. Jag och Elin satt på en buss som vi absolut inte ville sitta på och Niclas förlorade sin bästa vän. Det fanns inga ord att säga då och det finns det heller inte nu.

Tiden gick sakta vidare och vi festade gärna och ofta hemma hos Gustav Cordobas storebror Johan. Det var jag och tina sofie fanny elin elin jacob fredde jonas gustav therry tomas alle oliver jonte abbe micke you name it. Alla var alltid där. Det var inte alltid roligt men vi gjorde det bästa av stunderna i alla fall. Jag minns en del mer spårade fester och en del mindre spårade. Jag minns festen hos Jonas när vi först var hos Jacob fast hans föräldrar inte ville det och sen efter alldeles för lång tid så nämner Jonas att han är ensam hemma så att vi kan gå dit och så gjorde vi. På vägen dit fick vi höra en hel del spännande historier om Jonas kalsonger som vi inte behöver gå in närmare på. Jag minns hur vi jagade får och hoppade studsmatta alldeles för fulla hemma hos Cordoba och hur jag spydde som ett svin men sen ryckte upp mig och tog bussen hem!

Valborg kom och vi hamnade i slottsbacken. Vi inledde dagen med att polisen hällde ut all alkohol så dagen blev en mer eller mindre nykter upplevelse för mig. Tina jag och Elle for fram och tillbaka till Alunda efter en vinare som tina lagt i sin moped och sedan åkte vi till stan igen för att tillslut hamna i Östhammar. Vi drog till Gabbe men festen "spåååårade" så vi hamnade på sjötorget där Östhammars mest spårade människor hade samlats för ett möte. Vi drack oss fulla och körde voltige i natten och jag cyklade omkull både en och två gånger. Det finns underbara bilder på Jonas bilddagbok på mig när jag ligger på marken och skrattar(?). Jag minns att han sa att han aldrig hade skrattat så mycket åt någonting förut. Kvällen avslutades med att min väska blev snodd och jag grät hela natten. Några dagar senare fick jag tillbaka den igen. 

Jag hamnade hos två olika pojkar under våren men det var ingenting som på riktigt fångade mitt intresse. Den där känslan av att vara förälskad var borta och jag virrade upp och ner och letade efter den. Det jag inte insåg var att kärleken fanns precis framför mina ögon hela tiden. Månaderna gick och vi började närma oss slutet av högstadietiden på frösåkersskolan. I maj hölls en maskerad för niorna och det var samma dag som shejken fyllde 19 år. Jag smsade med Niclas och han ville att jag skulle åka till honom. Jag hade inte en aning om vad jag gav mig in på och jag förstod inte hur våran vänskap kunde förändras så snabbt. Han och hans vänner mötte mig på bussen den natten och han tog min hand. Vi dansade vals, fulla som svin i karmans vardagsrum och somnade tätt intill varandra i en alldeles för trång soffa och jag minns hur hans läppar mötte mina och hur bra allting snurrade runt i mig. Nästa dag frågade jag honom i ett sms vad det här betydde och han svarade bara att han tyckte att det var bra.

Sen slutade jag nian och blev i teorin en riktigt stor tjej. Jag och Elin firade det med att ta med familjen på en kreta resa utan dess like. Sen åkte vi hem och slungades rakt in i peace and love, konserter, alkohol, alldeles för många cigaretter, sommarjobb, niclas, vänskap och mycket mycket mer. Sommaren gick självklart för fort som den alltid gör och de få veckor som faktiskt innehöll sol spenderade jag på kyrkogården som sommarjobbande vaktmästare men vad gör det? När man tänker tillbaka på sommaren så var den faktiskt ganska underbar trots alla molnen.

När sommarlovet var slut så började jag på cultus och Dlin på en annan skola. Vi gled sakta ifrån varandra men jag fick nya vänner. Jag och Michaela började hänga och jag minns att det kändes bra från första början. Jag intog min plats på cultus och lärde känna Alexander, Oscar, Sandra, Karin, Linnea, Erik och många fler. Människorna på cultus var unika och helt fantastiska men jag kände ändå alltid inuti mig att någonting var fel. Elin var alldeles för långt ifrån mig för att jag skulle kunna fungera och det räckte inte att vi sågs på onsdagar och kollade på tv tillsammans. Jag behövde mer än så och jag behövde känna att jag inte bara hade Niclas som tog hand om mig.

Det blev mitten på oktober. Elin och jag satt och väntade på att Grey's skulle börja och jag fick sms från Linnéa. "Har du hört vad som har hänt med Jonas?" Jag ringde upp henne och hon berättade att Jonas var försvunnen i Ålandshav. Datumet var 15 oktober och klockan stod på 19.30. Jonas hade försvunnit den 13 oktober och två dagar hade gått utan att jag hade haft en aning. Jag visste att han skulle på studentkryssning och jag visste att han hade längtat hur mycket som helst. Ingenting kändes rätt längre och illamåendet sköljde in överallt. Elin och jag gick fort runt svartbäcken för att försöka känna någonting men allt var bara svart på vitt överallt. Jag vet inte om det här är sorgens tecken. Jag vet inre om jag någonsin kommer förstå. Jonas Israelsson en underbar vän och hjälte finns inte längre bland oss och prästen sa på minnesstunden att han hade hoppat över kanten helt av sig själv. Det gjorde ont ont ont att höra och jag tänker aldrig tro på dom orden. Veckorna gick och Jonas var fortfarande borta och hans minnesstund kom. Alla var samlade i kyrkan och det var fint. Jag undrar om det är möjligt att glömma bort människor som lämnat avtryck i ens hjärta.

December kom och jag beslutade mig för att byta skola. Ensamheten tog kål på mig och trots att jag hade Niclas så kände jag att jag behövde mer än så. Jag behövde vänner som kunde mig utantill och jag behövde Axen Sofie Elin och Fanny. Nu är bytet till bruks avklarat och jag ska börja där efter jullovet. Det är många blandade känslor inför det men någonting säger mig att jag kommer att lyckas där. Trots rykten om att jag bytte skola för att jag saknade vänner så känns allting bra. Att sakna vänner och känna sig ensam är inte samma sak, men det är lätt att dra den paralellen om man är ovetande.


Men jag lämnar 2008 bakom mig nu. Det har innehållit ofattbart mycket kärlek. Så mycket kärlek att det har övervunnit och segrat över allt det svarta som också finns där. Nicke, det har varit ditt och mitt år och jag längtar tills jag får välkomna det nya året, vid din sida.

29 DECEMBER 2008

Jules


in loving freakin' memory

Imorgon är det tisdag det betyder att det är dagen före nyårsafton. Jag ska för femte gången den här veckan ta bussen in till stan för att handla. Jag har förälskat mig i ett par skor som jag från första början tyckte var för dyra men nu när jag har tänkt på dem konstant sen i fredags så har jag beslutat mig för att jag bara måste ha dem. Men med min vanliga otur så är dem antagligen slut imorgon men jag hoppas för allt jag har att dom finns kvar. Onödig information.se

Så nyårsafton aka the-night-when-everyone-looks-faboulos stundar. Det blir middag hos lengstrand och sedan vidare mot baren? Kvällen är fortfarande inte helt uträknad men jag vet att om man är fin så blir oftast kvällen bra. Ytligt men sant. Förra året dansade vi till våldtäkslåten och brother oh brother heeela kvällen i shejkens vardagsrum och det enda som gick sönder var typ en plattång som hans bästa kompis fredde hade sönder. Det är iofs typ alltid så att fredde lyckas ha sönder saker när det är fest hos jacob. Det är märkligt att det är de närmaste som krossar hans tillhörigheter. Nåväl jag tvivlar på att detta nyår kommer att bli bättre än det som var. Saker och ting var enklare då och jag var med alla som jag tyckte om. I år är alla utspridda på olika håll och det blir ingen återupprepning. Det får bli vad det blir. Nu ska jag klura på min nyårskrönika.  

Ps. Vi ska köpa en massagestol.


Jules

Det är samma hav

I morse pratade jag och elin om minnen från peace and love och då och då hamnade dem hos dig. Varje gång klockan stannar på 22:22 så får man önska och varje kväll önskar jag samma sak. Min önskan kommer aldrig någonsin att slå in men jag fortsätter ändå att önska och hoppas. Jag önskar att du en dag ska komma hem till oss igen.

Det gör ont när jag tänker på dig men jag vill aldrig sluta tänka på dig?!








Ditt skrattanfall på valborg försvinner aldrig ur mina tankar.
.. Det finns en stjärna som är din


NYÅR HERE I COME

Nyårsklänningen är inköpt och den är fin. Smyckena sitter precis där dem ska. Håret är blekt och GORGEOUS. Sminket är nytt och oh so pretty. Mina nya jeans är grymt fina. På tisdag ska jag köpa ett par klackskor som kommer svida i min plånbok men det är det värt för jag kan inte sluta tänka på dem.

Det är bara en sak som fattas ni vet vad BOOOOZE. Fast den är ju också fixad kom jag på. Livet leker.

Nu ska jag och elin dricka té och gå i pension. Fast mest av allt jag eftersom jag igår kollade på selma lagerlöf programmet (vuxenpoäng) idag tog jag och nicke bilen till GRÄNBY (vuxenpoäng).

Mogen nog att prata pension?


Kärlek och fred till min farmor

Jag kan inte sluta förundras över hur mycket kärlek man kan känna när man tittar på en annan människa. Jag hälsade på min farmor idag för första gången på 2 år och det kändes som en explosion av känslor rusade runt i min kropp varje gång jag tittade på henne och hörde henne prata. Farmor fyllde 86 år idag. Hon var 70 år när jag föddes och hade redan då levt ett helt liv. Nu har det gått 16 år och det känns som att jag har varit med om en miljon saker och hennes liv har knappt förändrats någonting. Det som har förändrats är att farfar dog för två år sen. Min farmor är en helt underbar människa som bakar världens godaste bullar och kunde jag så skulle jag vija hälsa på henne varenda dag.


Jag säger som nicke, man har bara en farmor. Jag skulle verkligen vilja ta hand om min.

Det blev en bra jul!

800 kronor
500 kronor på gina tricot
500 kronor på body shop
2 spargrisar haha
1 kjol
1 digitalkamera
1 parfym <3
1 dagbok

rikare. owns.


Goodnight you princes of main, you kings of new england

När julgranen är fylld med glittrande kulor och knäcken blev alldeles för seg, när filmen är helt okej på tv och jag har lånat en ny bok och när jag inser att jag inte kommer kunna somna om jag inte får höra din röst en gång till ikväll. Åh herregud nicke, jag älskar dig så det känns precis överallt.

Jul i magen

tjena bloggen jag bara tar en paus i mitt knäck-kokande och checkar läget här. kanske skulle gjort en videoblogg också höhö. knäcken kokar för fulla muggar och roger och mamsen är ute och hämtar in granen. jag är så himla lycklig.

ps, jag klippte mig idag, det blev nog ganska snyggt!

081222

jag var så lycklig när jag vaknade idag! drömde massvis med drömmar om hur jag och (någon?) stal en bil och krashade den och sen när jag vaknade och upptäckte att det var en dröm så blev jag så grymt glad! tänk att något så litet kan ändra så mycket. nästa mysiga grej som har hänt är att det nyss stod ett rådjur utanför fönstret. det är något speciellt med den här dagen! men nu är mitt nästa mission att skriva julrim till nickes presenter, en underbar idé som han fått...... jag som är den värsta rimmarn ever.

DET FINNS EN STJÄRNA SOM ÄR DIN

Förresten, Niclas kanske är världens största stjärna. Igår innan han kom och hämtade upp mig i östhammar så åka han till tre olika affärer för att leta reda på mina favoritchips! Det är vad jag kallar kärlek!

HOW CAN I KEEP FROM SINGING?

nu är jag helt klar med alla mina julklappar. idag har det pysslats och städats och skrivits på papper och på kort. naglarna är röda i julens färg och min nya fantastiskt fina kjol ska invigas imorgon på systermiddagen och jag ska få min julklapp av nicke. jag längtar. julstämningen kanske inte riktigt är här ännu men snön har börjat falla och för varje flinga som faller så fylls jag mer och mer. på julen ska man ta hand om varandra precis som man alltid ska göra men jag vill bara säga att jag tänker på dig och du är aldrig ensam. vare sig du är i havet eller i himlen. du är aldrig ensam.


godnatt jonas, vi lever på minnet av dig

ALLLLLLLLL I WANT FOR CHRISTMAS?

wuääh måste slå in sista paketen, ta en dusch, bädda rent, koka knäck, vika tvätt och sen, sen ska jag kolla på heartbreak hotel! tjänade 400 pix idag och det behövs just nu. imorgon ska jag få tre juklappar.

usch fick just veta att linnea blev ledsen när vi gick i fredags. jag får sjukt dåligt samvete även om jag inte ens gjorde det med flit. du är en bra tjej det var absolut inte meningen att göra dig ledsen

nu ska jag ta tag i en av många sysslor. julmusik är piss.

casper

OCH DET VAR EN GODARTAD TUMÖR JAG ÄR SÅ JÄVLA GLAAAAAD

Keep smiling keep shining

Julavslutningen på cultus var allt annat än normal får jag säga med en helena (som för övrigt sa första lektionen: bara så ni vet jag förstår inte skämt) i kortkort kjol och enooorma boobies. Sjukt kul. Efter skolan blev det stan och fika på storken med elin fanny sofia och annelie och sen inhandlade jag den allra sista julklappen. Nyss fick jag en grymt snygg svart kjol av elin som var precis det jag önskade mig!

Nu ska jag ta bussen hem till nicke, jag tror han ska köpa chips till ikväll.

Gud va sorgligt det var att säga hejdå till alla idag och ge kramar och få kramar och usch. Glöm inte bort mig. Jag kommer inte glömma bort er.

think outside the box

Idag var jag med casper till veterinären för att kolla på hans tumör. Dom tog cellprover ur den och nu går vi bara och väntar på att få höra om den är elakartad eller godartad. Jag önskar att det fanns högre makter som kunde styra över det här för det känns så himla overkligt. Well efter det blev det några timmar på gränby och jag måste bara fråga. Varför har barista köpt in stolar som man bara kan få plats på om man är anorektiker? Sånt där kan ju bara förstöra min dag poff pang. Imorgon ska jag och elin byta julklappar!

jag måste bara tillägga att fyfaaaan va jag ångrar att jag la upp den där jävla bilden med "skriv ditt förnamn och efternamn blabliblabla" för jag har fått kämpa i flera timmar med att få upp bilder på alla människor. och eftersom jag så lätt får dåligt samvete så kunde jag ju inte skita i folk heller. jag måste vara dum i huvet.

för annars kan man inte ha nyårsafton

det ska bli SÅ JÄVLA SKÖNT med 2 veckor och 6 dagars jullov. Men då kommer ju den obligatoriska frågan: vad ska du göra på nyår då? Ja men inte fan vet väl jag. Alla människor i världen ska ju till baren (där det för övrigt ALLTID luktar skit) men där är det 91 leg. Så lamt men whatever. Jag tänker satsa på att köpa mig en otroligt glamourös (stavning?) outfit och steka järnet. Jag skiter i vad jag gör men det jag vet är att jag fanimej ska vara fin.


<3



Keep smiling keep shining
That's what friends are for

Kalldusch

När man tror att man är påväg uppåt. Man tror att allt ska vända. Ensamheten ska försvinna och allt ska gå min väg. Allt ska gå rätt väg. Då slås man ner igen till marken. Det är som att någon där uppe vill visa att det är där jag hör hemma.

Du är min bästa kompis, världens finaste vovve och jag klarar mig inte utan dig. Död åt tumörer död åt allt som gör ont i dig och i mig

Jag är en av alla dom som faktiskt aldrig riktigt bara ville vara, en av alla dom

okej nu är det bestämt den 8 januari börjar jag på bruks. har just fått en underbar rundtur av elin eldh och jag känner mig inte alls som ett litet freak när jag sitter här helt själv. nicke är klar om några minuter SKÖNT och då ska vi hem och jag ska äta massor med mackor. syon tyckte att jag skulle gå och äta i matsalen men stor chans att jag tänker göra det själv.


hugs

"Jag ska ta min fru till paris när jag är miljonär"

Gå in på youtube och sök på "peace and love greken" och välj det översta alternativet om ni vill se nånting som värmer i hjärtat

I've got a song inside my head

Det här är inget roligt inlägg. Det är snarare ett tråkigt inlägg. Det beror på att jag inte har någonting roligt att skriva om. Det enda jag vet är att jag inte kan skriva en enda mening till som börjar med Det.

Skoldagen gick fort idag och jag snackade med alla människor som jag måste prata med och imorgon gäller det. Jag får antagligen inte veta imorgon men jag får åtminstone veta hur det ligger till. Dock känns det bra jobbigt eftersom att om jag inte blir antagen på bruks så får jag byta ut hela inställningen som jag har i huvudet just nu. Uääh det kommer bli jobbigt att lämna folket i 1B fo sho'.

Ikväll har jag fått en halvtimmes massage av en tjej som kommer hem hit ibland och just idag var det så otroligt skönt. Blev helt groggy efteråt men min rygg mår mycket bättre just nu. Nu ska jag bestämma vad jag ska ha på mig imorgon och ladda inför allt som ska komma.


Btw, det är ju sånt här som jag tycker är så jävla kul!

jules säger:

jag kanske ska få leka lärare imorn :D

- Niclas, Juulie <3 säger:

varför de.P?

jules säger:

ska hänga i mammas skola

- Niclas, Juulie <3 säger:

sweet

- Niclas, Juulie <3 säger:

"my sexy teacher"

You got to gilla svenska killar


whispers: hello i've missed you quite terribly

Imorgon ska mamma ringa syon på bruks och jag ska prata med rektorn på cultus. Får helt enkelt säga att jag inte orkar pendla och så får jag hålla alla mina tummar att jag kan få göra ett byte. Det har gått fort det här men jag tror det är det bästa trots att det sårar en del människor. Jag kan inte gå kvar för er jag tror ni vet det innerst inne. Nu ska jag plugga till vad som förhoppningsvis blir min sista läxa på cultus gymnasieskola. Fan va konstigt allt känns


<3 niclas niclas niclas min stjärna mitt allt

Utkast: Igår var ...

Igår var det 2 månader sen du försvann. Det är många dagar men det känns ibland som att det var igår. Du saknas här. Och jag vet att så många av dina vänner känner likadant som jag. Hoppas du har det bra var du än är.

Många tankar i huvudet idag. Skolan snurrar i huvudet hela tiden! Jag tror att bytet från cultus till bruksgymnasiet kommer att bli bra. Än är det inte slutgiltigt men det börjar kännas bättre och bättre. Dock finns det några som jag verkligen kommer att sakna men jag hoppas att vi kan fortsätta att vara vänner och ses på fritiden. Jag vill verkligen det michaela.

cultus is not the place for me

Uteblev från skolan pga ensamhet -

Imorgon ska jag michaela och tessan äta med våra grabbar. det gör mig glad mitt i allt det gråa.

run away my fears

Halv sju färjan mot gymmet med löpband och massvis med ryggövningar. Måste få den att sluta värka snart. Efter det innebandy sedan hem mot en underbar 120 ikea säng. 6 Skoldagar kvar. Räknar sekunder.


When it comes down to this

Jag antar att det handlar om avundsjuka. Eller kanske inte avundsjuka, mer så att jag saknar det som varit. Förut hade jag alltid en självklar plats i klassen och på fritiden. Nu finns den platsen inte kvar. Folk känner mig inte tillräckligt bra och jag har inte orken att berätta hur jag fungerar. När jag ser dig, och det du har blivit, så borde jag bli glad för att du har fått massvis med snygga kompisar och blivit av med din blyghet som du hade förut. Men det enda jag känner är trötthet. Jag blir trött när vi inte har något att prata om och jag blir trött när jag alltid känner mig som den fulaste flickan i världen. Jag vet att du inte är den du var, och det kanske jag inte heller är, men det känns konstigt att vi inte har något gemensamt längre. I grund och botten handlar det om att jag är sjukt ovan vid att känna att det bästa jag vet är att vara på gräsö med mina hundar, min mamma, roger och niclas såklart. Jag älskar att krypa upp i soffan och kolla på tv med min familj. Det har jag inte gjort förut. Men är det något som är fel, om det är det bästa jag vet? Varför kan inte jag ha samma plats som jag hade förut, varför finns det bara en person i mitt liv som får mig att skratta både utanpå och inuti

förut hade jag så många som gjorde mig glad men nu har jag "bara" nicke kvar. jag är så otroligt tacksam över att jag har dig. men det gör alltid ont i magen och jag hatar det. jag har inte känt mig snygg en enda dag på cultus. så har det aldrig varit förut.

Gör en Michaela&Linn.

01. Fullständigt namn? julia kristina eriksson
02. Exakt ålder? 16 år och ca 8 månader
03. Vart bor du? en mil ut på gräsö
04. Bor tillsammans med? mamma, roger & pappa ibland
05. Husdjur? casper sture tiger-simon hilma müslie
06. Färg på ditt hus? röd
07. När är du född? 920416
08. Klass? op1b
09. Vilket år tar du studenten? 2011...
10. Något jobb? plattsättare ibland
11. När gick du upp i morse? 07.14
12. När ska du sova? på bussen hem
13. Duschat idag? ja
14. Kramat någon idag? nej
15. Pussat någon idag? nej
16. Vad har du ätit idag? jordgubbsfil frostis en bulle
17. Dagens klädsel? converse blåa jeans vit topp
18. Dagens smink? det vanliga å kajal
19. Dagens sötnos? nicke
20. Dagens roligaste? innebandyträning
21. Har du många vänner? de bästaste
22. Hur många har du kysst? mhm
23. Vem kramade du senast? nicke
24. Har du träffat någon utav dina vänner idag? ja!
25. Hur många har varit otrogna mot dig? 1
27. Har du pojk-/flickvän?  ja!!!111oneone
28. Vem pratade du med i telefon senast? nicke
29. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? nicke "det är bra att längta ju"

FAVORIT...

31. Film? twilight just nu
32. Låt? allt med coldplay
33. Mat? kyckling med couscous
34. Dryck? multivitamin
35. Färg? röd, vit, svart, grå
37. Stad? göteborg
38. Land? grekland
39. Ämne i skolan? människan socialt och kulturellt
40. Strul? nicke ;]

SENASTE:

41. Personen du tänkte på? mickan
42. Personen du kysste? nicke
43. Gången du spydde? nån fest i september
44. Gången du grät? förra veckan
45. Pizzan du åt? förra fredan med klassmates
46. Gången du var i Göteborg? skolresan i femman
47. Gången du var i Stockholm? 9/8 winnerbäck
48. Gången du var full? lördags
49. Gången du var hög? pass
50. Personen som såg dig gråta? nicke

ANTINGEN ELLER:

51. Svart eller vitt? svart
52. Hund eller katt? hund
53. Ut och festa eller hemma och mysa? beror på sällskapet
54. Tvspel eller datorspel? tvspel!
55. Singel eller upptagen? upptagen
56. Film eller bio? bio
57. Lunarstorm eller helgon eller Playahead? pa ftw
58. Sommarlov eller vinterlov? sommarlov!
59. Big Brother eller Paradise Hotel? bigbrother
60. Har du svart hår eller blont? får säga blont
61. Har du blåa ögon eller bruna? mörkgråblå
62. Choklad eller lakrits? choklad
63. Göteborg eller Stockholm? närmre till sthlm men mer mys i gbg.
64. Högerhänt eller vänsterhänt? right is right
65. Coca cola eller fanta? coca cola
66. Pizza eller kebab? pizza
67. Randigt eller prickigt? randigt
68. Älska eller älskas? 50/50 
69. Leva eller dö? leva

ANTAL:
70. Personer du älskar? kan räkna på två händer
71. Personer du hatar? 0
72. Pojk-/flickvänner du haft? 4 seriösa
73. Personer du hånglat med inom en 24timmars-period? 2 kanske
74. Glassar du ätit på en dag? har nog tryckt i mig 5 stycken i alla fall
75. Festivaler du varit på/ska på detta året? peace and love!
76. Gånger du haft minnesluckor? det minns jag inte höhö
77. Gånger du varit hög? 0
78. Personer du saknar just nu? jonas
79. Gånger ditt hjärta brustit? 2

VEM:

80. Vill du kyssa nu? nicke
81. Ska du träffa imorgon? min familj, klasskamrater å nicke
82. Sjöng du senast för? elin
83. Hade du senast en msn-konversation med? shejken
84. Spelade du tvspel med senast? michaela armstrand
85. Vill du ta med på en romantisk resa nu? slår väl till med nicke
86. Vill du kasta en sten i huvudet på? nej
87. Förtjänar att dö? ingen
88. Är söt? så himla många!
89. Vill du sova bredvid inatt? niclas
VAD:

90. Gör dig glad? kärlek och vänskap
91. Gör dig ledsen? minnen och saknad
92. Vill du helst göra nu? åka till gräsö
93. Önskar du att du slapp göra? åka till uppsala imorgon
94. Vill du ha nu? lunch
95. Önskar du dig i födelsedagspresent? eeett lyckligt liv
96. Längtar du till? sommarlovet
97. Tycker du om dina betyg? helt okej I guess
98. Ångrar du i ditt liv? 30/9-15/6 06/07
99. Är det bästa som hänt dig? niclas
100. Hur mycket är klockan? 09.39

Rubrik

Nej det skaver i hjärtat, men det var kul att träffa jacob idag.

Snälla ta den sista lotten, jag gör ju så gott jag kan

Idag har jag fått erfara en typ 100graders varm container med lufttuber och hela köret. On top of it all fick jag även äran att släcka elden inför mina kamrater. Nu är jag hemma hos Elin och har sovit i några timmar. Hon kom nyss hem och jag funderar på om jag ska klippa håret lite. Igår hade jag och Nicke varit ihop i 7 månader. Nu finns det en extra grej att tycka om att göra: åka bil med honom. Jag är fett stolt btw. Nu ska jag dricka oboy och sen kanske vi ska ta 2an mot shejken för att hämta elins mobil som hon glömt där. Nån som är förvånad?


Jules

Julklapps-yra

Idag har jag köpt julklappar till mina tre systar, min pappa & hans tjej, mormor, roger, mamma & elin. Jag är extra nöjd med Elins present. Nu är det bara Niclas kvar. Kan inte beskriva med ord hur skönt det känns.

What became of the likely lads

Hej big bloggen. Just nu sitter jag på MSOK och chillar framför datorn med Erik Alex och Oscar. Jag försöker övertala dem om att jag är en glad och snäll tjej men det är ingen som tror på mig. Dom tror att jag är för djup för dem eftersom det står "sticks and stones may break my bones but words will hurt forever" på min mobil. (Haha) Jag skulle i alla fall kalla mig själv för bright och shiny ibland. Nåväl, jag ska väl chilla här i ca en timme till sen ska jag träffa niclas. Imorgon skulle vi gått i skolan från 11.45 till 15.00 men nu får vi gå från 08.50 till 13.00. Helt värdelöst if you ask me. Men nu ska jag försöka jobba lite på min powerpoint. Förresten så har jag köpt mina två första julklappar idag!

Av med hatten för killers album återigen




Åh peace and love <3

9 MAJ 2008



När du leker med mitt hår När du är nyduschad När du håller om mig
När vi kysser varann och du ber mig att aldrig sluta När du viskar att
du älskar mig När du skiter i alla andra och bara tittar på mig När du
låter mig gråta mot dig När du får mig att le När du bjuder mig på
godis När du andas

Du är den vackraste människa som jag någonsin mött.

Knife

Jag hade riktigt roligt i östhammar igår. I Alunda var det inte lika roligt tyvärr. Idag hade vi match och det blev förlust med 2-1. Tänker inte klaga på resultatet även om jag tycker att oavgjort hade varit mer rättvist men däremot skulle jag kunna ha ihjäl våra tränare. Är så less på dem. Just nu sitter jag på bussen hem. Jag vill åka tillbaka.

Day and age

Efter (obs!) ca 2 timmars nagelvård så sitter jag och funderar på vad jag ska klä mig i för trasor i kväll. Jag är inbjuden till shejkens tävling "fullast ikv. vinner" och där är man inte sen på att banga. Efter det ska jag vidare mot Alunda och sedan blir det inte alltför sen sänggång eftersom vi har två rafflande derbyn imorgon. Jag är glad idag, jag ska fortsätta vara glad ikväll. Elin fanny och sofie ska ju vara där. Jag tycker om dom så mycket.

Varje gång vi tycker om varandra här på jorden, gör jag en blomma i himlen till dig

Nicke säger att ingen är ensam i himlen eftersom alla fina människor kommer dit. Han anser att ingen fin människa förtjänar ensamheten. Elin tror att himlen är en stor samling minnen, där både hon och jag finns med. Ändå så oroar jag mig hela tiden. Tänk om du är ensam? Tänk om du är rädd? Jag undrar så var du är,

are we humans or are we dancers



Har inte hunnit lyssna så mycket men hittills är det ett helt underbart album.
Jag känner redan nu att det kommer att vara mitt number one i flera månader framöver.
Ryggen ömmar inte allt för mycket än, ipoden fylls med härlig musik, matchkläderna är tvättade.

Nu ska jag bara plugga massvis och hoppas på att det ramlar in ett mms på en naken Nicke när som helst nu.

Do watcha' want but don't do it here

Nu har alla hållt sina tal och det blev två riktiga snyft-lektioner. Möjligtvis att det var tre grabbar i gruppen som lyckades hålla ögonen torra. Just nu sitter jag och filar på min powerpoint presentation som ska vara klar nån gång nästa vecka och det är verkligen hur tråkigt som helst. Funderar på att göra som Erik och spela lite Pinball istället. Det är ju trots allt i 3D format. Efter skolan ska jag skynda mig och ta bussen till öregrund och gå till naprapaten. Jag är jättenervös för det finns inget värre än att okända medelålders doktorer (män) klämmer på en. Trots att det är deras jobb så tycker jag att det är jätteobehagligt och får alltid för mig att de bara jobbar med just det för att få klämma på människor. (Är det dom som är sjuka eller är det jag? Jag tror att det är jag.) Ikväll ska jag träna innebandy och imorgon går vi bara i skolan till halv tolv. Sen ska jag och Oscar (och antagligen några till!) äta pizza och jag längtar hur mycket som helst för det är så jävla gott.  Besides this så lackar jag fett på en viss michaela nordness som fått för sig att hon ska vara hemma och "plugga" istället för att vara min homedog i skolan och det medför en viss mobboffer feeling för mig.


Peace out y'all

Man must dance

Drömde om dig i natt igen.

Jag saknar dig.

22.05

Jag vet att du inte tycker om såkallade kärleksförklaringar girls to girls. Men jag är bara så himla glad att du finns.


Michaela

RSS 2.0