22:39

Jag är verkligen Fröken moodswing.

Är så glad att jag har sommarens planer spikade. Orkar inte nojja mer. Och på onsdag blir det London. London. London. London.

PEACE, L0V3 and understanding.

11:34

Det här är en sån där söndag där allt är jobbigt och man känner sig tjock, ful och äcklig och man måste hinna till gymmet innan jobbet och man vet att man har bråttom men trots det så sitter man här och tar alldeles för lång tid på sig. Piss-söndag. Och på onsdag åker jag till London, varför vill jag inte åka? Jag måste ju vara helt dum i huvet.

And then I wonder, who I am, without the warm touch of your hand.

Lördagkväll. Sture som sällskap. En makalöst trevlig fredag. Jag älskar verkligen mitt liv ibland.

13.09

Fyfan vilken bra fredag. Tipp topp. Tusen poäng.

19:01 I really can't stay - but baby it's cold outside

Hallå bloggen. Jag har haft en upptagen vecka fylld av mat, skratt och sällskap med världens finaste vänner. Igårkväll avnjöt vi en supergod middag hos Elle och så redbullvodkade vi (åtminstone dom andra) oss ner till Palle där det väntade öl och tjejshots samt en mycket, mycket sexuellt frustrerad 32 årig kvinna. Klockan tickade lite för fort och sista bussen gick alldeles för tidigt så tillslut styrde taxin oss fyra ända fram till Stinas dörr. Nu ska jag åka tillbaka dit och bli serverad en tre rätters utan dess like. Imorgon är det min tur att ha en hejdundrande vecko-final och sedan dansa röven av mig på strangers in the night med mina vapendragare.

Det är skönt att ha saker att göra hela tiden. Då slipper man tänka efter.

Ps, jag är såååå kreativ Ds,

07:42 zzzzzzz

Jag var vaken alldeles för sent igår. Jag är alldeles, alldeles för trött idag. Och det är den jobbigaste dagen på hela veckan. Kan man inte bara ta bort den helt ur kalendern?

19:23 All you need is love

Här kommer en sån där liten lista, som det var helt okej att göra när man var 15 bast.

Är du i ett förhållande? Nej inte längre.
Har du kysst någon idag? Nej det har jag inte gjort.
När går gränsen vid otrohet? När man tar nån i hand för att det känns så himla rätt fast man egentligen borde veta att det är fel person man håller i.
Är du romantisk? Ja.
Hur skulle du beskriva den perfekta pojkvännen? En smart feminist som får mig att skratta (och som inte tycker jag är galen när jag dör åt mina egna skämt.)
Hur skulle du beskriva dig själv som flickvän? Glad, omtänksam, kramig.
Vad är viktigt i ett förhållande? Att man kan lita på varandra och att man har roligt tillsammans.
Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? Ungefär tusen gånger.
Har du lekt med någons känslor? Ja.
Hur många har du varit ihop med? Tre som betydde någonting.
Länge höll ditt längsta förhållande? I ca 2,5 år.
Hur länge var ditt kortaste? Svårt att säga. 6 månader kanske.
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Jag vill känna mig själv för ett tag. Men kanske inte ensam.
Är du en bra pojk/flickvän? Om jag är kär är jag det.
Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)? Harry Potter
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? Jag har absolut ingen aning.
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn? Jag tycker det kan vara hemskt vackert på gamla människor, så kanske när jag blir 65.
Har du mest blivit dumpad eller dumpat? Jag har mest dumpat.
Hatar du ditt ex? Nej det gör jag inte.
Har du velat bli tillsammans med ditt ex igen? Ja självklart har jag det ibland. Men jag vet ju att livet inte ska vara så.
Har du kvar någonting från dina gamla förhållande? Några t-shirtar, tusen bilder och ännu fler fina minnen.
När du vill ha någon, vad gör du? Visar det alldeles, alldeles för tydligt.
Bästa raggningsrepliken? Det ser ut som du fallit från himlen (synd att du landade på ansiktet hihi)
Hur skulle den perfekta dejten se ut? Sommar och tonvis av hångel.
Vem är den viktigaste personen av motsatt kön i ditt liv? Min pappa och Roger.
Om mannen i ditt liv skulle du vara otrogen, vad skulle du göra då? Sist det hände så bjöd jag honom på te. Så jag antar att det är vad jag skulle göra.
Vill du gifta dig? Varför/Varför inte? Om rätt person hittar mig på vägen.
Vill du ha barn? Ja.
Blir du lätt kär? Förut ja. Men jag tror det är för lätt att bli sårad nu.
Vad faller du för? Humor och intelligens. Och ett bra danssteg kanske.
Vad är det mest avtändande du vet? Mansgrisar.
Hur viktigt är det att man har något gemensamt? 1000 procent ungefär.
Har du fått ditt hjärta krossat? Ja det har jag. Kanske 3 gånger.
Hur raggar du? Jag blinkar väl lite med ögonen och säger todilo.
Har du en “utseendetyp” hos killar? Nej jag har nog inte det.
Vem var din första kärlek? Moving on..
Vad tycker du om att ligga på första dejten? Nä.
Vad tycker du om one night stands? Och nä nä nä.
Är kärlek allt i livet? Nej det är det inte, fast det är en av de absolut viktigaste sakerna. Om inte annat kärleken till sina vänner och sin familj.

23:35 Sleeping sickness

Allt går så fantastiskt bra tills kvällen kommer och jag tvingas gå den korta biten hem i mörkret. Då kommer känslan, den oundvikliga känslan som jag kämpar oavbrutet med att springa ifrån. Då kommer känslan av att du krypit in under min hud för att aldrig riktigt lämna mig.



Trots det, den, du, så har jag haft en oförskämt fin kväll hos Nicklas. En sån kväll som går till rekordböckerna.

23:56



Alltså robyn. Oh my heart. Vilken kvinna. Nästan lika fin som min mamma.

19:07

Hade det gööött igårkväll och idag med för den delen. Hoppar över kalas hos shejken ikväll för lite quality time hemma på Gräsön. Det var ju så längesen jag var här. Nu har jag köpt chips, dipp och läsk som jag ska äta och äta och äta till p3guld galan och förbanna gudarna över att jag inte är där live för att se på magin.

Snillen spekulerar:
"Du är dödligt vit. Som en person som... är.. ja, död.
- Som en som inte lever menar du?"


23:41

När klockan börjar närma sig tolv och man ligger under filten, lyssnar till tvn och det största problemet är att det goda teet som var varmt för två timmar sen nu kallnat och det är för många meter till köket så man orkar inte göra nytt. När scrubs sänder flera avsnitt i rad och man slutar tänka efter, känna efter, undra, och allting annat blir sådär tyst som det blir ibland.

Då känner jag mig som jag.
Vem det nu än är.


14:08 Those were the days


Jag och Fredde förra sommaren. Var så lycklig.


23:20 Jag ger dig allt jag har, kvar

Gårdagen blev fin fin fast jag skulle vara nykter slank det ner lite för mycket öl och vid halv sex i morse sa jag hej till min säng. Det varade dock inte länge för ett pass mellan 13-21.30 väntade på ackis och nu är jag så himla trött. Men jag har en recension att skriva och 370 sidor i boken kvar tills imorgon.

Tur att jag har en filt med armar i alla fall.


15:09

Igår slog vi till med en tjejmiddag utan dess like med tacos, maränger, bär och en massa vaniljgrädde på det. Härligt var det och fulla blev vi så vi dog oss till orange och skakade fram mot tre-snåret. Sedan hade jag ett svagt ögonblick och beslutade mig för att gå hem själv men det gjorde ju inte så mycket. Idag mår man som man förtjänar men det känns okej för snart kommer Elle hit och ikväll Mimmi och i just den här stunden så känner jag mig lycklig.

Jag älskar mina kompisar. Älskar. Älskar älskar älskar.

E: En av mina arbetskompisar har en kompis som haft en affär med Peter Magnusson. Han hade tydligen JÄTTESTOR.
J: Jag kan tänka mig det!!!
En stund senare...
T: Men vadå, vem vare som hade öppnat en affär?

23:03

Har skrattat så sjukt mycket ikväll. Det är nog för att jag roar mig själv med de simplaste skämten som min egen hjärna kan koka ihop. Det handlar bland annat om gubbar med flintskallar samt årets aj. Jobbet gick bra idag och jag trivs så bra där. Sen fick jag sällskap på den iskalla vägen hem av en grabben från transport och det var inte tokigt det heller. Imorgon kommer mina girlz hit på en oerhört försenad inflyttningsmiddag och sen kanske vi äntligen kan få gå ut och dansa lite om deras höfter, knän och fötter tillåter det. Man kan ju tro att jag umgås med ett gäng 80åringar.

Snart kommer Nicklas och Stina hem. Jaaaa.

Längtar till Berlin. April april april april.
Men innan dess, London!

Tiden går så fort. Jag hinner inte ikapp.

21:51 I may not always love you

Hade en omtumlande kväll igår men en mycket bättre dag idag med gym/powerwalk och mitt första riktiga arbetspass på ackis (förutom det som köksa men det räknas inte). Jag måste passa på och berömma mig själv lite eftersom jag skötte mig sjukt exemplariskt idag på jobbet fast det var en helt ny avdelning trots att jag bett om att bara få vara där jag hade min praktik. Man kan säga att jag rockade fett idag.

Imorgon ska jag jobba 7-16 och sen bege mig mot gymmet igen med Axelsson. Hinner nog inte fika efteråt dock eftersom jag ska ha läst ut min 500 sidors engelskbok på fredag och jag hittills är på sida 67....

Tiden går. Två veckor har sniglat sig förbi.
Två steg framåt och ett steg bakåt varje dag.
Och bit för bit som sakta blir helt i hjärtat.


10:01

Lyckan som uppstår när man har en bra vän.

14:39

Började en mycket fin kväll med att bjuda Elin på ett glas vin, och sedan traska i regnet mot Lisa och Björn. Efter några timmar där så styrde vi stegen mot Pitchers där Björn och Dag var. Efter mycket om och men hamnade vi på palermo och sen gick jag ensam hem i natten.

Fin kväll.

---

När hjärtat plötsligt gör så ont att benen knappt vill bära en hem.

12:38

Sover till tolv när jag brukade sova till nio och drömmer om folk som dödar mig, jagar mig, vill mig illa. Varför är jag så himla trött?


16:04 The stars of track and field

Är hemma i Uppsala igen efter en minst sagt traumatisk resa fram och tillbaka till farmor. Snön yrde men som tur var reagerade dom tre systrarna Eriksson med försvarsmekanismen "vi skrattar i panik". Snön öser fortfarande ner men jag har bokat in mig på ett spinningpass som jag måste cykla till.

Jag skulle vilja göra något storslaget den här helgen. Någonting som övertygar mig om att jag faktiskt mår såhär bra som det känns som att jag gör. Men det ser ut att bli den första helgen på månader där det inte händer någonting. Den timingen, den timingen.

Peace out to y'all

23:11 Ett armband som jag aldrig tänker ta av.

Har haft en sån där fantastisk enkel kväll framför en film med gamla vänner. Men mitt uppe i all enkelhet så blev den på något sätt lite magisk för mig. Jag har nog inte riktigt på allvar insett hur mycket jag saknat er allihopa. Men nu när jag vet kommer det väl bli ännu jobbigare att vi nästan aldrig ses. Tänker ändå välja att se positivt på att jag i alla fall fick träffa er för en stund. (Eftersom positivitet är det som gäller 2011 - hejdå cyniska bittra julius).

Nu är Filip och Fredriks årskrönika förbi och året kan sätta fart på allvar.
Bort med all skit och in med lite solrosor.


Jag och mitt goa gäng valborg 2009.


Ps, tänker inte starta en sån där träningsblogg, men jag ska träna som en idiot tills jag känner mig snygg igen. Så jag vill varna för en del träningsupptaderingar. Vidrigt, jag vet. But still.

Hejdå 2010, Jag kommer inte att sakna dig.

Mycket har hänt under 2010. Jag gick från att vara en brunhårig flicka till en korthårig blondin med en förkärlek för stora örhängen och varma stickade strumpbyxor. Året har både varit precis som dom alltid är, samtidigt som det inte varit likt något jag tidigare varit med om. Jag har levt i tristess, fått mitt hjärta krossat samt upplevt några av de lyckligaste ögonblicken i mitt liv.

Här kommer en liten sammanfattning av 2010, i bilder.


Årsbytet mellan 2009 och 2010 firade jag med mina absolut bästa vänner i en bygdegård mitt ute i ingenstans. Här var jag lycklig.




I början av mars tog vi vårat pick och pack och drog på mitt livs bästa resa till  Berlin. Tequilan flödade och trots en konstant bakfylla så ville jag aldrig åka hem. Tack gode gud så åker vi dit över min födelsedag i år igen.


Sen fyllde jag 18 bast och blev bjuden på alldeles för många drinkar.
Men jag ser ju onekligen lycklig ut.


Efter två månader var det Elles tur att få fylla 18. Vi pyntade Jespers altan till oigenkännlighet och åt sjukt god mat samt rökte alldeles för många cigaretter.



Sen kom äntligen festivaltiden. Jag åkte på emmaboda med en drös människor som  jag inte kände så väl, vilket resulterade i en hel del nya vänskaper. Blev till exempel vän med världens bästa Stina och det är inte fy skam.


En av många kvällar på Skeppet.


Augusti kom och det betydde Popaganda, färgfabriken och fantastiska Robyn.


I början av September åkte jag och Niclas till Kreta. Det var en fin vecka.


I september anordnade vi klubb pelargonia (!!!) på KB. Jag var en stolt lesbian twin.



Det sista värda att nämna det här året var när jag och mitt fantastiskt fina grabbgäng samt Fanny åkte på maskinen. Eloge till henne och mig för att vi båda sett till att inte minnas ett skit. Men det var säkert en bra kväll.


Nu är 2011 här och jag är nog en av dem som har absolut mest att se fram emot. Steg 1: Bli hel i hjärtat igen. Jag är på väg.



15:18 The dog days are over

Nyårsafton blev mot alla odds en mycket mycket trevlig tillställning. Så pass trevligt att jag stannade och firade den ända fram till den 2 januari. Vad skulle jag göra utan er?

Ikväll jobbar jag på hemtjänsten för förhoppningsvis sista gången på åtminstone en vecka för jag är så trött på det att jag kan spy rakt på hela skiten.

Idag har jag fördrivit tiden framför Kalla fötter säsong 3 samt genom att städa lägenheten (välbehövligt). Imorgon kanske jag åker till Gräsö.

Livet går vidare, helt enkelt. Även fast jag känner mig ensam nästan hela tiden.

RSS 2.0