I'm a living copycat

Jag har insett att min senaste kyss: Smakade precis som jag trodde att den skulle. 
Jag lyssnar på: Rösten som aldrig slutar prata i mitt huvud.
Jag pratar: För ofta om saker som ingen egentligen bryr sig om.
Jag tycker om: Att berätta för människor vad jag tycker gör dem speciella.
Jag avskyr när folk: Gör mig besviken eller säger saker bakom min rygg.
Min bästa vän är: Inte en, utan fem.
Min första vän heter: Alexander Johansson
Kärlek är: Förvirrande, sorgligt, fyllt av glädje, över och underskattat på samma gång.
När jag borstar tänderna: Gör jag det alltid för fort och alltid för slarvigt.
När jag lagar mat: Blir jag jättesvettig och önskar att det ska bli klart.
Jag tänder på: Självförtroende på ett icke-uppenbart sätt.
Det sexigaste yrket är: Snickare, no doubt about it.
Det är charmigt när: Jag upptäcker att jag ler åt något som någon sagt fast det var flera timmar sen.
Jag är rädd för: Paddor/Grodor, Höga höjder och människor som gör att jag känner mig underlägsen.
Den värsta känslan är: När man inte vet vad man vill och hur man ska kunna ta reda på det.
Den bästa känslan är: En lördag när man taggat hela dagen inför en fest och sen upptäcker att det blir så kul som man hoppats.
Jag är bäst på: Att ösa ut komplimanger.
Jag är sämst på: Att vara fröken enkel. Jag är alltid, alltid fröken svår.
Om jag va ett djur skulle jag vara: En björn med en jävla massa självförtroende.
Jag kommer alltid att vara: Den som garvar för länge åt sina egna tråkiga skämt.
Det finaste som finns är: Min mamma
I sommar: Ska jag försöka njuta av båtveckan och försöka lösa upp knuten som bildats i mitt hjärta.
Sist jag grät var: I lördagsnatt på Gräsöfestivalen.
Jag kan: Verkligen, verkligen njuta av livet ibland.
Jag kan inte: Sluta tänka för mycket.
När jag vill tänka går jag: All in.
När jag bakar så bakar jag: Kladdkaka eller pinocciotårta.
Min mobiltelefon är: Så repig på displayen att man i solljus inte ser vad det står på den!
När jag vaknar på morgonen: Blir jag arg över att jag inte sovit längre än till klockan 9.
Innan jag går och lägger mig: Försöker jag komma ihåg att borsta tänderna.
Just nu tänker jag på att: Det låter äckligt när hundar flåsar.
Bebisar är: Söta varelser som jag inte vill ha på många år.
Idag har jag: Pallat körsbär med pappa.
Ikväll ska jag: Äta middag och kolla på en film.
I morgon kommer jag: Tagga hela dagen och sedan ösa skiten ur ekebytangon. 
Jag vill verkligen: Att mitt hjärta/hjärna ska välja vilken väg det vill gå.

Go to sleep go to sleep at night

Vill krypa ur mitt skinn

Mamma kom hem nu

Fucking awesome

Idag ska jag träffa Annelie sen åka till snabbnummer 7 på min mobil, där ska natten spenderas och sen ska jag och snabbnummer 7 till uppsala imorgon och shoppa fina kläder som jag kan ha på mig på ekebytangon. Så nu vet ni i alla fall vart jag håller hus.

Take me to the boats so I can drown myself

härlig utskällning över telefon, trasig stereo, spya fucking EVERYWHERE, repor i golvet, vänner som sviker, fimpar överallt, fläckar på alla golv, plastmuggar i alla rabatter, sa jag spya fucking EVERYWHERE?

gräsöfestivalen gick i konkurs i år
och jag har ont i hjärtat

Lycka är att veta vad man vill

Idag har jag vaknat bredvid någon, fikat/ätit glass/varit på konstutställning i 5 minuter med min far och petrusson och nu väntar jag på elin så att vi kan åka hem och städa fan va kul. Tänk om det inte blir kul imorgon. Jag hoppas ju verkligen att det blir det. Äsch, det blir det säkert.


En hel del svordomar

Nu har jag inte bara förkylningen från helvetet, nu har även förkylningen från helvetet fått ett litet uppdrag från högre makter. Uppdraget lyder: "Julia ska ha hostat upp sina lungor innan fredag. Spelar ingen roll hur, bara det blir gjort."

Gör mig frisk till lördag!


Perfect timing.

Har drabbats av förkylningen från helvetet.
Te, näsdukar och raggsockor. Rädda mig

Jenny was a friend of mine

Nu var det många dagar sen jag bloggade, anledningen till det är väl att det är sommarlov och ganska mycket saker händer hela tiden. Den här helgen har gått i det spårade stjärntecknet på många sätt. Lördagen vill jag knappt diskutera och söndagen spenderade jag och elin i en soffa utan att röra en muskel på hela dagen. Igår/Idag har jag varit i Alunda. Min status har ändrats från singel till "it's complicated" och jag tror att det här är en bra sak, det känns åtminstone så när du kysser mig. Idag åker mina föräldrar iväg på sin årliga kreta-resa i 2 veckor. Detta betyder : 2 veckor av frihet och 2 veckor av äckligt ansvar eftersom vi har djur som måste tas hand om. Men vad gör det när nicke och kanske elin kommer hit ikväll och myser med mig. Veckan får gå i gräsöfestivalens tecken eftersom jag absolut inte har tillräckligt många bord och stolar till alla människor. Alltså får jag tillägna den här veckan till att försöka fixa fram det. Nu ska jag ner till stallet och lära mig hur hästen ska ha sitt insektsmedel. Blä.

Jag älskar att vi har så mycket gemensamt, och det största vi har gemensamt det är kärleken.

But I can't make you do what you don't

den bra nyheten: mitt hjärta gick inte sönder, tror snarare att en liten ny bit hamnade på rätt plats.
den dåliga nyheten: harry potter filmen var lite under förväntan (men han är ändå harry <3)

tänker på dig hjärtat, förstår att det gör ont, ring när du vill.

take this heart

jag undrar
bara undrar
om mitt hjärta kommer gå sönder imorgon.

gå sönder mer

a song for your heart

Jag har en konstig känsla i magen idag. Hade allt varit som vanligt hade mina impulser sagt mig att ensamheten är tillbaka. Men känslan jag har i magen den här gången går inte riktigt att sätta ord på. Kanske är det så att ensamheten kan visa sig i olika former? Jag är inte ensam nu, absolut inte på det sättet som jag brukade känna tidigare. Då kände jag alltid att vännerna försvann och det blev många kvällar i nickes säng med tårar på kinderna. Men nu är sommaren här och alla mina uppsala-hjältar är här hos mig och jag behöver inte längta. Så vad är ensamheten i för form nu? Den visar sig i känslan att jag saknar dig, samtidigt som jag har lyckats skapa mig ett eget liv nu. Jag klarade att ordna en någorlunda stabil tillvaro och jag behöver egentligen inte vara så rädd längre. Jag behöver inte vara så rädd för att falla djupt djupt för mitt hjärta gick sönder så mycket sist att det kommer dröja innan jag vågar ta det där steget igen. Jag antar att det oroliga i magen sitter där och retas, så att jag inte glömmer bort vem jag brukade vara. Tjejen med noll självförtroende som var övertygad om att hon inte skulle klara sig utan någon vid sin sida. Jag klarar mig nu, men jag vet också att livet alltid kommer vara lite lite sämre.

Men jocke, elin, victor och annelie, det är inte bara guld som glimmar!

We both look pretty good

Frisören var magsjuk idag så nu sitter jag här med mitt barr som ser värre ute för varje dag. Elin eldh har äntligen hittat bilden på facebook och jag kan nästan se framför mig hur hon ligger på golvet och skrattar. idag har jag köpt två par nya skor och nu under kvällen har jag jocke elin robin angelica och victor gungat gungor och ätit vinbär. Och självklart lyssnat på hårdrock i jockes mobil. Jag äter ostbågar nu. Och jag saknar dina frågor. Fuck 50 mil, vad är det?

SOMEDAY

Idag: Ny frisyr
Imorgon: Uppsala?
Torsdag: Gröna Lund
Fredag: Alunda-häng med jordgubbar och sånt

Hultan 09

Hemma igen..
Med en sovsäck mindre
2 par skor mindre
Och 12323 timmar sömn mindre.

Fan vilka bra människor jag träffat. Skulle inte tveka en sekund på att åka dit om en minut igen.

HULTSFRED 09

NU KÖÖÖÖÖR VI


Brev till min fader "bloggläsaren"

Hej käre far.

Jag skulle bara vilja hälsa att om du läser det här så sluta.
Annars blir jag tvungen att skaffa mig en ny blogg och det är
alldeles för ansträngande för att jag ska orka det. Speciellt
nu när jag har gjort den här så fin.

Tack på förhand
Din tillgivna dotter
Julia

PS: Du behöver inte oroa dig, jag tar det lugnt på hultsfred.

PPS: I alla fall ganska lugnt.

Ängskär

Pangbra helg.

17år i staden där jag växte upp

Idag: Tripp till Rusta och inhandla tält osv
I eftermiddag: Efterlängtad träff med oscar, it has been too long
Ikväll: Kalas i ängskärs-sommarstugan, ska förövrigt bränna dit på min röda fara. spejsat.
Imorgon: Sol och bad (om det går) och sedan systerträff.
I övermorgon: Packa, Uppsala.
På tisdag: HULTSJÄVLAFRED
På torsdag: You know it, "you sit there in your heartache"
 
Men nu ska jag ta mig nåt att äta, och sen självklart nåt att dricka, för annars blir det inte gott.

Peace

"Den här låten är tillägnade någon som bodde här förut och som troligtvis fortfarande bor kvar"


Think twice before you grab a lovely pair of hips

Nu är alla flygbladen utdelade, det mesta fixat och bara 2 dagar kvar på sommarjobbet. I helgen ska jag packa, bränna skivor, raka benen haha och köpa tält. Och kanske träffa Oscar. Med andra ord chilla galet.

Och imorgon, då ska jag dansa till johnossi. Jonas, jag ska dansa hela kvällen för dig.

RSS 2.0