19:22 will you talk (if I listen)?

säger som på facebook: helt slut i kroppen men pigg och glad i knoppen hihihi

och deportees är så JÄVLA bra

11:43 -

Idag blir det till att gymma för 3e dagen i rad så att man kan bli fet-het till berlin 09!
Sitter och funderar på om jag ska åka till Siesta i maj och vem jag i såfall kan släpa med mig.
Är för övrigt väldigt lycklig över att jag ska få träffa Annelie idag för det var såå länge sen!



Note to self: Bli mindre konflikträdd och våga stå på mig när nån gör mig illa. Den här gången
sträckte jag ju ut en hand men du tog inte tag, vilket gör förödmjukelsen ännu större.
Big fat mistake att lämna ut sig själv.

18:52

Första dagen på praktiken avklarad.
Hårt pass på gymmet (för mig inte för vanliga människor)
Glass med hallon och chokladsås.
Bra dag!


Ah just det, nu har jag en sån där härligt råttfärgad hårfärd med lite rött i. Living the DREAM

08:04 And if somebody's going to make it that somebody oughta be you

Okej måndag den 18 januari idag meaning: praktik start på tallparksgården meaning: nervös julia som troligtvis kommer klara det galant men ändå känner sig lite lätt livrädd. Det är klart att det kommer gå bra. (Intalar mig själv.) Nu måste jag titta ut genom fönstret så jag kanske kan få lite sällis av Henkidaman.

Rock on

16:41

Övningskörningen gick mycket bättre än förväntat och nu måste jag bara spara ihop pengar så jag kan ta min första körlektion. 18 års dagen kommer ju om inte alltför många månader. Just nu sitter jag i pappas lägenhet och tittar på scrubs. Jag hade längtat efter honom. Skönt att höra att han kan sponsra lite till berlin resan. Jag och Elin har bokat men jag vet inte vad Tina Linn och Eldh har att säga om den saken. Det är uppenbarligen
omöjligt för mig att hitta ett jättebilligt hostel men det är för att jag inte förstår nåt av alla hemsidor. Berlins flygplats hemsida är inte alltför lätt att
manöverera heller. Ikväll ska jag gå och träffa Annelie. Jag har verkligen längtat efter henne.
Tränger undan allt det andra.

Jag längtar tillbaka till den här tiden. 7 vänner i vårt 8-mannalag som alltid fanns vid ens sida.

20:33

Idag har jag fått glass med hallon och choklad sås!! Snacka om gott!

22:34

Jag vill vara BRIGHT AND SHINY ffs.
Och jag var nog det idag i skolan.
Jag blev i alla fall väldigt bright and shiny när sandra sa att jag var söt.

Istället är jag nån jävla tjatmoster som inte orkar lyssna på sig själv ens.
Bright and shiny imorgon. All in för det.


20:26

Jag blir så ledsen varje gång jag måste försvara mig. Vad jag än säger så tycker du att jag låter sur och så blir du sur på mig. Flera gånger om dagen. Trots att det här var vår sista chans, och du svor att vara gladare mot mig. Varför blir du inte glad automatiskt när du ser mig. Varför måste du anstränga dig för att vara det. Och varför gör du inte den ansträngningen.

Kärlek är skit ibland, och helt jävla underbar resten av tiden


13:45

Nu har halva sista dagen på jullovet gått och jag vill verkligen inte åka till skolan imorgon. Gud har som tur va hört mina böner för vi går bara tre dagar och sen är det fem veckors praktik. Det betyder fem veckor av Öregrund, ingen 811, sova hemma i min fantastiska säng (!), träffa annelie och pappa mer och slippa fara runt och sova på olika platser varje natt. Har varit hemma nästan hela jullovet också. Varit för trött för att träffa folk och gå på fest och så vidare. Det intresserar inte mig så mycket längre. Jag tycker mycket mer om att bara träffa dom som jag tycker om och umgås. Eller helt enkelt bara ligga hemma på soffan haha. Det känns konstigt att det är nu när jag fyller 18 om tre månader och går i 2an och kanske börjar tänkas att jag skulle flytta till Uppsala så finns det inget jag hellre vill än att vara hemma. Jag tror jag kommer bo här hela mitt liv. ;)

Nu blir det 853:an till färjan och 811 vidare ut i världen tjohooo

ps: niclas jag har inte förlåtit dig för i morse, jag ska hämnas


13:17 - walk walk fashion baby!

Jag är så himla sugen på att beställa kläder men är tvungen att spara slantarna till berlin. Vi borde för övrigt beställa den resan så fort som möjligt. Lägger kläd-beställningen på hyllan och går ut med hunden i stället. Det har han ju gjort sig förtjänt av.


Den här dör aldrig!

22:46

Önskar det fanns någonting jag kunde göra för dig! Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Varför händer dåliga saker bra människor? Du förtjänar allt det bästa

22:46

Det känns sorgligt att fyra år försvann på en kväll. Jag har inte glömt dom fyra åren. Men det verkar du ha gjort. Jag önskar väl att jag gjort ett större intryck än så.

18:58

Idag har varit en sån där fin dag när vi har vaknat sådär nära och sen fortsatt med det hela dagen framför en hyrfilm och med massvis av daim i munnen. Frukost i soffan och kärlek hela tiden. Ingenting är bättre än när vi har det som idag. Igår var jag en idiot mot dig. Du förtjänade inte det. Jag är inte så bra på kärlek jag heller.

18:55



Med strålande skärpa siktar vi och skjuter (och träffar såklart)
Utan er vet jag inte vad jag skulle ta mig till

23:00 - that's me in the spotlight losing my religion

Chips för 15 dagen i rad, check!
Greys anatomy i min säng, snart check!
Imorgon blir en bra dag.


20:38 - mother, tell your children not to walk my way

Har haft två fantastiska dagar tillsammans med Josefin som jag verkligen behövde. Tusen plagg kläder och två filtar nerkrupen i deras säng med en bra film och lantchips gjorde mig varm i hjärtat. Idag har jag fikat i några timmar med Tina och det ska upprepas imorgon vilket också gjorde mig himla glad. Och mindre ensam. Tror jag. Det känns konstigt att hon sårade mig och trots det är det jag som får ta ett steg tillbaka och ingen av er som sagt minsta ord till mig. Vänner är konstiga ibland.

Nu ska jag och Nicke hyra en film på tv4ondemand.

20:35

Det pågår ett tyst krig i min bröstkorg

18:43 - mjau


15:31

Har plöjt igenom 7 avsnitt greys idag och jag har redan sett dom 4 gånger tidigare. Kul.

22:16 - wherever you go, there you are

Söndagkvällar som denna vågar
jag titta tillbaka på mitt liv
Jag ser mig med andra ögon då
På söndagkvällar som den här
Jag ser mig
och alla dikter som jag skrivit
som formar mig
och uttrycker mig
visar vem Jag är

Jag ser att de alla har en sak gemensamt
Sorgen
Jag är 17 år och
kan inte
törs inte
vill inte

Skriva om lyckan

Men jag oroar mig inte
För jag känner den inom mig ibland
Den där lyckan
Nån dag släpps den fri



19:00 - I'm too proud for love

Jag längtar tillbaka till tiden när vi hade matchande alunda dressar och pussades vid sjön


15:06

När jag satt på bussen hem idag kände jag suget efter att få skriva av mig men nu när jag väl sitter här så har allt redan runnit av. Tårarna har redan runnit idag men dom har hunnit torka igen och jag har rest mig från soffan och står med ryggen rak. Den här helgen har jag vandrat runt i ett moln. Ett moln som blev lite lättare igårkväll men som nu återigen cirkulerar runt mig. Det ständiga regnmolnet som tynger mina axlar tycks aldrig vilja lämna mig men jag fortsätter ändå försöka hålla ryggen rak.
Jag känner skuld.
Jag känner skuld för att jag krånglat till allting.
Trots att det var ni.
Jag känner skuld för att jag är såhär ledsen och låter dig sota för det.
Trots att du förtjänar det.
Jag känner skuld för att jag låtit mig själv bli den tjejen som tar emot
och sen gnäller om det.
Jag känner mig så himla sviken.

15:36

Trots den numera suddiga vardagen ska jag och Elin bege oss till Uppsala för att avnjuta "avatar". Det är inte riktigt my-kind-of-movie med blandat sci-fi, äventyr och fantasy men vad gör man inte för att få hänga med sina vapendragare och tänka på annat för en stund. Nu låter det som att Elin har duschat klart så det är väl dags för mig att ta över platsen i duschen.

You make me the happiest girl in the world

22:14

Jag vill kräkas när jag tänker på det du sagt om mig och sen vad du gjorde mot mig, din så kallade vän.

09:11 - 2010

Glädje sprids i hela min mage när jag tittar på Fanny, Michaela och Linn när dom fortfarande sover. Mina fina vänner som jag litar så (för) mycket på. Trots det påminns jag om gårdagen och besvikelsen och sveket smakar så bittert i min mun idag. Jag måste dricka vatten.

2010 - fick ingen drömstart precis

RSS 2.0