It's a good day to die today

Ikväll ska jag lilleman och ax på billie the vision i stockholm, det ska bli så himla kul.

jag kan inte skriva men trots det tycker jag att det är förbannat kul

tiden står inte stilla när du rör mig
den går fort fort och jag undrar om
jag kan stanna i ögonblicket som
fyller mig till bredden

med din panna mot mitt skulderblad
finner jag någon slags mening i mitt
annat så platta tomma liv och jag tror
att det är det här som alla viktiga
människor pratar om när de avundas
oss
vi som älskar

vill slukas falla slunga mig rakt in
under din hud och låta mina fingertoppar
vandra längst din ryggrad vill att du ska
veta att jag gör vad som helst för
att du och jag alltid ska vara vi


Vi drömmer nog alltid om saker vi glömt


Some kind of monster

Idag började bruksgymnasiets elever skolan igen men inte op inte för vi hade en extra ledig dag som jag tog till vara på genom att gå upp klockan sex och jobba med roger i östhammar. Efter jobbet har jag lagat middag (stuvade makaroner som smakade inget och falukorv men ingen ketchup?!!!!!!!!) och studerat pisstråkiga saker. Jag är väldigt nöjd med min lediga dag. Funderar på att åka till nicke ikväll så att vi kan somna tätt tätt tillsammans och med det på näthinnan känns allt ganska bra trots allt. Jag älskar honom vet ni, jag älskar honom så mycket. Ingen är som han. Inte ens i närheten.

Dina ord i natten är det enda som når in

Efter en helg med alldeles för några sömn-timmar och spårade turer genom Uppsala på cykel-kalles ansvar så har jag hamnat här. Min lördagskväll var fylld av tv-spels galna killar och alfapetsspelande fram till två på natten. Jag och Ludde utgjorde ett exemplariskt team och vi tog hem segern. Nu är det dags att på allvar ta tag i alla läxor som hamnat på en hög och sedan krypa ner i soffan framför one three hill och gossip girl. Det är en konstig känsla i min kropp. Det är inte bakfylle-ångest, det är inte nostalgi. Det är någonting som hälsar på då och då men som jag aldrig hittills lyckats sätta orden på.

He said friday I'm in love I said I am too

Det är fredag och jag är mer sugen på att parta än någonsin förut. Dock händer det tyvärr ingenting och mina föräldrar är hemma så jag kan inte erbjuda något jag heller. Får väl sätta oss på nån bänk nere vid sjötorget. Det är ju trots allt där vi hör hemma. Eller så tvingar jag elin att bli wasted så kan jag titta på och skratta. Vi ses hjältar

Det handlar om ögonblick

Jag joggade längst med gökgatan idag och utan att jag tänkte på det så hamnade jag utanför ditt hus. Minnen från den galna festen där förra våren dök upp och från andra sidan gatan kikade jag in genom fönstret. Jag såg någon sitta där och jag backade instinktivt så att din mor eller far inte skulle se mig stå där. På väggen ovanför satt ett stort foto av dig, antagligen ett skolfoto från tiden när du var 12-13 år. Persiennerna var nerdragna men jag kunde ändå se klart och tydligt vem pojken på fotot var. I det ögonblicket insåg jag återigen att du inte kommer tillbaka. Precis som varje gång jag tittar på en av bilderna från peace and love. På den bilden sitter jag full som en kastrull i en stol och ramlar bakåt medans du står bakom för att lyfta upp mig igen. Det symboliserar dig så bra. Jag virrig som alltid och du med en hjälpande hand och svar på allt man undrade över. Jag tror att det är ögonblick med människor som förändrar ens liv, precis som ögonblicket idag utanför ditt hus på gökgatan. Jag tror att långa vänskaper och djupa samtal förändrar en samtidigt som jag tror att en hjälpande hand kan göra precis lika mycket. Du var ett ögonblick av solsken, en frisk vind av trygghet och en mycket, mycket bra vän. Tack för alla ögonblick vi fick dela med dig. Tack för alla ögonblick jag fått dela med dig. Det går inte en enda dag förbi, utan att jag tänker på dig. 22:22 är ditt klockslag min vän, jag hoppas vi ses på andra sidan.

Jules

Tisdagens

dagens pussytiva: har just pluggat i drygt 2 timmar och blivit av med en av läxorna, skönt. 
dagens neggo: det står asmycket godis i köket och det är inte mitt.
dagens weird: går i godan ro till köket för att ta mig en loka. öppnar den och dricker några klunkar och upptäcker att den saknar kolsyra. what's up with that?!
dagens yeees: ska träffa mickan på torsdag

INFORMATION TILL ALLA

Håll er inomhus idag mellan 11-13. Jag ska för första gången ut och köra bil på öregrunds vägar och god knows vad och vem jag kommer göra på. För ert eget bästa, stanna inne.

xoxo er glade bilförare

I belong to you

Känner pressen på mig som bloggare. Vill jag upprätthålla mitt rykte som flitig bloggare måste jag verkligen ta mig i kragen. Och inte bara det, Elle kanske inte vill bevaka mig på blogloving om jag inte skärper mig. Just nu sitter jag på 811an och bloggar från mobilen. Utanför fönstret åker vackra gimo förbi. Det är en underbar håla. Ur mina hörlurar kommer billie the vision med albumet i used to wander these streets. Helt okej album. Känner att jag måste lyssna in mig på dem eftersom vi ska till nalen och dansa om två veckor. Idag är det alla hjärtans dag och jag är påväg hem för att jobba. Ikväll ska vi käka middag och sen kolla på film. Men som jag sagt förut så är alla hjärtans dag inte så viktig, men de kan alltid vara kul att göra någonting. Igår var vi och såg valkyria, den får 3 av 5 toasters. Elin, vill du komma till mig på söndag? Jag sprang på jacob i sporthallen i torsdags, det var ett kärt återseende åtminstone för mig. Max 8kr/dag för surf i mobilen fram till april äger ju!

Rock me slowly

Innebandyn var inte rolig idag, skönt att det bara är en månad kvar.
Skolan tar kål på oss alla men jag har nästan gjort alla mina läxor nu.
Jag hoppas Nicke pluggar ikväll så han kan sova hos mig imorgon.

På lördag ska vi gå på bio, jag längtar.


I used to wander these streets

Idag har varit en bra dag. Jag fick sluta tidigare, har gjort nästan alla läxor, och beställt hultsfredbiljetten. Jag har även fyllt ipoden med lite ny musik. Eller ja, inte ny, men ny på ipoden. Imorgon ska jag intervjua mormor och spela innebandy. Det enda som saknas är nicke ju. Och sommar. Jag längtar så himla mycket till sommaren.

I don't need no one to hold my hand, but there were times when I sure did


Det är inte varje dag min gullhöna fyller 19



Tusen grattis på födelsedagen, du är bäst

I've got to bring that message home

Hektisk helg med mycket uträttat. Idag har varit Nickes 19årsdag och jag inledde den med att smyga upp vid halv nio och göra i ordning frukost på sängen, för det tycker jag att världens bästa person förtjänar.  Efter att han fått sina paket och klargjort att han inte kunde äta frukost så tidigt så åt jag upp frukosten själv. win-win för oss alla. Vid tolv tog storvretas damer emot oss på en match som slutade 3-1 till oss, precis samma som förra gången. Dock var det mest skitjobb den här matchen. Jag lyckades stoppa en kutande brud med min vad och hon sprang in i min vadmuskel med knät och det har resulterat i enorm smärta. Nu är jag på gräsö och satte mig för att kela med casper på golvet. Jag drar bak armen och drar i armbågen i en jävla vass kant så nu kan jag knappt ha den rak. Man kan säga att kroppen får tåla mer än vad den står ut med.

Ps, varför måste man göra så stor grej av alla hjärtans dag? jag tycker att vi ska älska varandra varje dag, inte bara en dag. och man kan absolut gå på bio på alla hjärtans dag, men man behöver inte göra det av den anledningen.

Sängen kallar, jag hatar min armbåge

Rubrik

När varje dag känns likadan och när det skymmer över stan och när du drömmer, kom ihåg mig då


VARFÖR VAKNAR INTE ELIN? BEHÖVER MAN SÄTTA EN MEGAFON I HENNES JÄVLA ÖRA ELLER.

Just nu sitter jag på ingvarsgatan och trycker i mig nudlar för att tappert försöka samla lite energi inför innebandyn. Har sovit ca 4 timmar i natt och hälften av dem har varit på ett stenhårt golv så det är chockerande att det inte gör ondare i min rygg idag. Gårdagskvällen spenderades i bärlinge/björklinge whatever hos annelie och victor med en samling folk. Det var en smula spårat får jag nog säga men jag vet inte. Nu ska jag få liv i elin som sover i sin soffa.

Jag vill inte träna innebandy jag vill bara åka hem till min nicke. Längtar så mycket efter honom just nu.

Grow up grow apart grow away

jag kan sköta mina kärleksproblem (?) själv och behöver ingen hjälp med det, tack

DINA FÄRGER VAR BLÅ

Men här är det mesta svart ikväll. För mycket läxor att tänka på men som man ändå inte orkar ta tag i. För mycket packning som ska med till imorgon/fredag/lördag/söndag. För lite inslagspapper hemma. För lite pengar. För mycket ensamt. Ikväll känns inget speciellt bra.


Kom och somna med min mage mot din rygg, niclas

Innebandy är helt sämst när ingen kommer på träningen. Varför ska man ens åka dit längre

Kan du beskydda mig

Fick ledsamhet i magen nyss och nu ska jag upp till träningen för att skratta och springa bort det. Vissa dagar är sämre än andra bara, så är det. Som en berg och dalbana går dagarna upp och ner. Det betyder inte att jag saknar dig mindre bara för att allt känns bra. Jag vet inte ens själv vad det betyder. Jag börjar känna mig stressad över skolan nu. 3 böcker att läsa och redovisa, 4 prov, 1 redovisning, 1 intervju + inlämning.

Behöver en kram


1989 05 01 - 2008 10 13

jag kan inte förstå att det snart var 4 månader sen du lämnade oss
önskar att du åtminstone kunde få ha en grav
inte nog med att du lämnat oss, det finns ingenstans vi kan gå för att prata med dig
och åtminstone hoppas att du hör

jag tänker på dig varje dag, du fattas verkligen här. inget är sig likt.


Bara visar att jag lever

Har just vaknat upp efter någon timmes sömn och känner mig allmänt hängig. Nu ska Nicke bjuda mig på en solning i solariumet, betyder det här att han tycker att jag är för vit för att kunna titta på? Vet inte om jag ska bli tacksam eller upprörd haha. Jag längtar till imorn så jag kan kolla snett på dig tillbaka. Idiot.

Hejdå lovers

Det är sånt här som gör livet värt att leva


Jag var ingen, du är aprilhimlen

Det har hänt skitmycket saker den här helgen, båda inuti mig och runt omkring. Det känns som att den har varit 1 vecka lång men det beror nog på att jag förlängde den med en dag i fredags. I torsdags fick ja veta att den bild som jag måste läsa in typ 30 poäng på ska jag få ha mellan 14-16 på fredagar. Detta har ungefär förstört halva mitt liv eftersom jag slutar 11.30 på fredagar och nu har först 2½ timmes håla ensam eftersom klassen gått hem och sen 2 timmars bild ensam med en helt random klass där jag känner absolut ingen. Så jävla skööönt. Så pga detta hemska besked så tog jag en strejk-fredag och drog in till uppsala och käkade pizza/hängde lite på min gamla skola. Det var så jävla kul att träffa alla människor igen. Hade verkligen saknat dom, dock blev det precis lika jobbigt att åka därifrån igen som det blev sist.  

Efter cultus mötte jag upp elin och vi spenderade några timmar på stan. Jag skulle vilja påstå att åtminstone 45 minuter gick åt till Swedbank. Efter att ha glidit med på ca 4 gratisåkningar av de underbara gröna bussarna så hamnade vi hos elin, galet sugna på ett party. Vi åt mat och sedan fick jag veta att FEST brudarna hade stämt träff i Tinas kusins lägenhet i Gimo så det var dit vi far! Kvällen var en smula spårad men härlig trots att natten förstörde allting. 2 timmars skrikande i 45 minus och 4 timmars sömn och sen match dagen efter är ingen bra kombination. Jag blev helt jävla jlivrädd att jag just i det ögonblicket skulle förlora dig..

Igår var vi hundvakt och det innebar tacos, chips och en film som höll på mellan 21-00.45, helt otroligt att jag höll mig vaken. Niclas har precis åkt härifrån och jag ska väl ta tag i mina engelskläxor så att jag kan åka till Ville och Ankan så fort som möjligt sen.

Jules

RSS 2.0