Här kommer sommaren

Min helg får 9,8 av 10. 10 hade den fått om fuffe och elle också varit där så gänget blivit komplett. Sol, bad och människor som aldrig slutar få mig att le. Åh va jag behövde det här, livet känns så mycket ljusare igen. Nu är det bara att tagga om till tisdag och fredag gott folk. Ps, jag trodde jag bara hade bränt mig på ryggen men ni ska se min näsa just nu....d,s

JAG HAR ALLTID VELAT RIDA, PÅ EN GRÖN SOMMARÄNG

sufjan stevens - for the windows in paradise

NU 23:22 PÅ EN FREDAGKVÄLL ÄR JAG ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN KLAR MED KAPITEL 1, 2, 3, 4, 5 OCH 11:S INSTUDERINGSFRÅGOR PÅ SKIT BAJS SOCIAL OMSORG. SÅ JÄVLA GLAD. OCH IMORGON SKA JAG UT PÅ EN Ö OCH CAMPA MED MINA FANTASTISKA VÄNNER. GUD VA MYSIGT! fast jag inte gillar mygg

Torsdagsbabbel

Sitter här i Elins lägenhet och diggar tungt till tommy nilsson - öppna din dörr. Elin byter kläder för tionde gången och jag funderar på att ta mig nåt att äta. Idag ska jag sova hos Annelie. Känner att jag har krashlandat lite för många gånger den här veckan, åtminstone om man räknar med idag. Det regnar utanför. Jag har fortfarande regn i hela kroppen. Kanske har jag börjat vänja mig lite för det går inte upp och ner längre det bara är. Det bara är regn överallt och det är inga skurar och det blir aldrig uppehåll nej det finns där hela tiden och jag tänker och undrar att när ska det sluta regna? Det har bara gått 10 dagar men jag vill ha en stunds uppehåll, i tio minuter eller så. Annars kommer jag bli permanent fuktskadad och det vill vi väl inte heller.

Leos lyckligaste stund....


spotify tigger så jävla mycke stryk

Idag kom mina biljetter till festivalbussen hem i min brevlåda så nu är jag fit for fight, redo att köra, taggad till tusen. Nu måste jag bara inhandla något slags par gummistövlar i nån kitshig färg och sedan vänta in den 7 juli. Kunskapen om att jag tar med mig några av mina bästa polare och drar långt härifrån om snart en månad är det som får mig att fortsätta framåt. Just nu sitter jag och diggar rap das armas och väntar på att victor ska komma hem och jochmoe höra av sig så vi kan hitta på nåt ikväll, mycket bra att de två gossarna finns i öregrund sånna här kvällar.

<3 hoffmaestro - the storm

HEJ LILLE BLIE Å ELLE

Idag är stora vg dagen. Har fått reda på tre betyg och alla tre har varit vg. känner mig average, medelmåttig men man kan inte vara bra på allt. Vg i bild, vg i skydd mot olyckor och vg i matte. Det går bra nu kompis det går bra nu. Jag saknar Elin och jag saknar Annelie.

puss

VI SKA PÅ HULTSFREDSFESTIVALEN JAG SKA SKRIKA MIG HES OCH VARA FULL OCH GALEN

Det blev en himla lyckad kväll igår med sång till schlager-hits och spårade kommentarer från Fredde. När blev den mannen så rolig? Måste ha skett under senaste halvåret. Slocknade alldeles för sent i en trång säng och vaknade alldeles för tidigt igen av att det var varmt precis överallt. Fortsatte dagen med att Ax och Elle stack och drog in pengar på 90-kontot medans jag och de fem grabbarna grus städade upp och åt lite max-mat. Möttes av en konstig blick av nån troligtvis lesbisk 45 åring på stan också, minnen för livet. Tror jag behövde en kväll att bara få vara som man är. Utan krav på någonting.

Gårdagens:
Fredde går in i rummet där Kalle och Elin sover för att kolla så att dom verkligen bara sover.

Shejk: Dålig timing eller?
Frutrik: Nej perfekt. (Låtsas ta kort med en luftkamera)
(och det konstigaste av allt var ju att dom faktiskt bara sov, så varför skulle han vilja knäppa kort på det?)

Jag skrattade så mycket igår. Fortsätter ignorera det onda i bröstet.

You were there for summer dreaming

Inte många timmars sömn i natt
Alldeles för lång väntan innan solens strålar tryckte sig igenom molnen
Det blir långsamt lättare att andas dag för dag
Stora svackor kommer
Men man andas in, och andas ut

Idag ska jag träffa det gamla gänget, åh va det ska bli roligt.

have it your way

Hej min lilla blogg. Igår spenderades kvällen i ekeby med djupa samtal med tina elin annelie och elin. Slocknade med tina vid sidan om mig och slashasarna på golvet med ted gärdestad i öronen. Idag har jag hamnat i östhammar hos annelie och vi planerade att sola järnet men vart har solen tagit vägen? Imorgon ska den vara tillbaka om vi ska kunna göra allt det jag vill göra i solskenet.


Jag grät inte en enda gång igår. Inte en droppe.

Håller upp huvudet mot solen

Idag fick jag VG på mitt nationella prov i matte. Det kom som en chock eftersom jag knappt förväntat mig ett godkänt. Jag vet att jag hela tiden underskattar mig själv och mina kunskaper. Borde kanske inse att jag kan så mycket mer än jag låter mig själv tro. Men när man börjar bli glad för betygen så börjar man också bli så himla besviken. Men 46 poäng då 35 var väl godkänt är fan inte fy skam. Man kan nästan säga att jag har varit duktig.

Imorgon ska jag gå på bio.

mmmmmmm

Känns som jag har spya upp i halsen.

Open your eyes

Tror att det vore bäst att jag lät bli att blogga just nu. Finns så stor risk att det blir fel, att jag skriver något som uppfattas på ett annat sätt en det var tänkt. Jag mår inge bra just nu, det kommer inte som någon överraskning. Men jag tror att jag kommer klara det här, för det brukar jag alltid göra när det går tungt att komma framåt. Allt har svepts in i någon slags gråzon. Jag hoppas någon drar mig ur den snart. Tänker mycket på dig och hur du mår. Men klarar inte av att prata. Går sönder av det.

Det blir aldrig som man tänkt sig

Stjärnorna finns här

När man kämpar vidare så är det väldigt bra att ha jocke och annelie bredvid sig.

ensamma dar, väldiga värld

jag vet inte hur man fungerar i en värld utan att varje kväll ringa och säga att jag hoppas att du sover gott
och sedan de första jag gör när jag vaknar fråga om det blev som jag hoppats. det var en lång natt mellan
mamma och roger i sängen och varje gång jag vaknat har jag velat spy. för tanken av att leva resten av
mitt liv utan dig vid min sida får mig ur balans, det knockar mig till golvet och jag vill spy för hur rädd det
gör mig. jag är livrädd. chockad. och jag vill vara i dina armar för jag tror att jag skulle känna mig trygg där.
så den enda tryggheten som jag haft det här året, har varit dig och din famn. så nu är det enda som
gjorde att jag stått stadigt på benen ryckts bort. och det är bara mitt fel. mitt dumma jävla hjärta som
inte mått bra, som inte klarat pressen. trodde jag att jag skulle må bättre av att vi gjorde slut?
jag hade fel, har aldrig mått såhär i hela mitt liv. men är tacksam över tiden han gav mig, för den
har varit den bästa i mitt 17åriga liv.

finns inga ord för det här

9 maj 2008 - 17 maj 2009

kan inte tro att det är sant

jag står här och tittar på när det bästa i mitt liv försvinner ner i sanden
flinar mig rakt i ansiktet
skrattar åt mig och säger
jag visste att du skulle förstöra även det här

Snart ses vi hjärtat


jag har en sten, nej ett berg i magen.

    


friday i'm in love

kan inte sluta tycka att det är jättekul att tina såg ut som en kräfta i fejjan hela dagen idag, prisa bruks elhjulspår

En liten tanke till the party girls

Jag ser er varje dag, men vi pratar nästan aldrig. Fast ni är mina allra bästa tjejer. Fest-gänget, ni är det som gör mig glad. Utan att egentligen göra någonting.


The youth of the nation

Idag sprang jag 8 km på 44,5 minuter. Det är mycket för världen men lite tid för mig men satan va jobbigt det var. Jag längtar till på lördag, jag längtar efter att få träffa min syster och göra stan med min familj. Jag längtar efter att sitta i bilen med dom i 4 timmar och bara vara som jag helst av allt vill. Så mycket men så lite på samma gång. Idag är det exakt 4 veckor till sommarlovet och typ 15 skoldagar. Det är inte många dagar. Trots det ska jag hinna göra så himla mycket. Det är prov som ska göras, uppsatser som ska skrivas, teckningar som ska ritas och presentationer som ska hållas. Men jag biter ihop, snart är det över.

HIT ME HARD RIGHT BETWEEN THE EYES

Hit me

Är det fel av mig att sakna allt som varit? För hur mycket jag än försöker blicka framåt så kan jag inte njuta av att ha solen i ögonen och skuggorna bakom mig. Jag blir blind av solen, fastnar i näthinnan, släpper den aldrig in. Spenderar dagarna med att sakna sommaren 08 för all glädjen som fanns i mig då. Du levde, då. Du var mer levande än någonsin förut, då. Och jag vill att du hjälper mig upp när min stol ramlat bakåt på peace and love. Och jag vill höra dig berätta om hajpojken igen. Det blev haffsigt och fel

Men fick jag göra allt igen skulle jag se till att vi levde lite mer

YOU KNOW IT HURTS SO BAD JUST LIKE I KNEW THAT IT WOULD

äntligen har jag blivit av med min spotify oskuld

Dagens

Misslyckat nationellt matteprov
Inställd idrott meaning inställd 8 km i spåret
Slut klockan 2

Bra och dåligt


rip skedika

Det känns så himla sorgligt att skedikas ip har brunnit ner idag.

Doin' you-know-what to you-know-who

Igår var en mycket go dag. Blev fyra hundra kronor rikare, åt en helt sjukt god middag med nicke, festade utan att behöva betala en krona hos robin och slocknade i en suveränt skön säng. Denna dag har inte varit sämre den heller, film, nya skor <3 och födelsedagspresent av syster. Nu sitter jag i elins rum och funderar på att gå till ica och köpa lite chips. Jag vill leva livet. Whatever that means.

Det är så dåligt att det blir bra.


Behöver sinnesfrid

Jag är medveten om att det här kan låta som världens största i-landsproblem men det struntar jag i för jag hatar grodor. Är det inte dags att nån vettig jävel tar tag i det här och utrotar hela arten? De gör absolut ingen nytta och de är så sjukt jävla äckliga när de hoppar runt på vägen och tror att folk ska tycka att de ser söta ut. Det finns absolut ingenting sött med en groda och jag har lust att kräkas varje gång jag tänker på att en av dom kanske kommer hoppa upp och nudda vid ett av mina ben eller ve och fasa, båda. Det är inte meningen att man ska ha panik när man kör hem moppen på natten och det småregnar för att det kryllar av paddor på vägen. Den dagen jag hamnar på sjukhus med hjärtinfarkt/stress sjukdomar/ångest så tänker jag fanimej skylla hela skiten på grodorna. Dom ska ut ur landet, om jag så ska tvinga folk att plocka ihop varenda en.

P.s. Egentligen tycker jag om djur jättemycket. p.s
D.s Men alla människor har väl en gräns? d.s

RECONSIDER ME BABY COME OOOOOON

Trots mina försök att googla på moneybrother + tomatsoppa så lyckas jag inte hitta några försäljningsställen. Förhoppningsvis kommer mina böner bli besannade, drömmar slå in, you name it, så att vi får se pengabrorsan shejka ass på hultsfred i sommar. Gör han det så kan vi även hålla tummarna för att tomatsoppan säljs som snack innan/efter konserten. Idag har jag köpt ett par nya skor, en ny jacka och en ny tunika. Det var inte alls något jag hade planerat, därför gör det mig himla glad.

På lördag firar vi 1 år tillsammans. 365 dagar. Rekord.

We all write our own love stories

Fortsätter simma motströms, eller så gör jag inte ens det
Kanske känner efter för mycket
Kanske borde stänga ögonen och bara följa efter
Har visserligen aldrig lyckats bestämma över min näthinna tidigare
Varför skulle jag lyckas nu?

Romeo take me somewhere we can be alone

Jabba jabba jabba

Är det inte lite mycket tjat om nationella prov just nu?

Hänger du inte med är du inte snabb nog

Idag blev det lång sovmorgon fram till ett. Imorgon blir det ingen skola överhuvudtaget eftersom jag ska till allians och spela DM. Hur det än går så ska det bli grymt kul att spela innebandy igen. Mina joggingturer är såklart sköna men de har inte en chans mot en innebandymatch. Kanske för en gångs skull kan få tyst på mina tankar för en stund.

Jag har blivit för djup för mitt eget bästa, men det är något som aldrig visar sig här. Kanske är det positivt. Men det känns mest negativt att jag aldrig vet hur jag ska få ner mina känslor med ord.

Soldiers

tigersimon

Efter att ha tokfailat att hinna till grillfest i Hargshamn så spenderar jag som planerat kvällen med pojkarna och flickorna från Öret. Har just smockat i mig laxpaj som var fantastiskt god. Kvällen ska innehålla solsken, bannemig.

Fortsätter hålla huvudet högt, blir bländad överallt



You're not just another fish in the sea to me

Somnade med ont i hjärtat igår. Det är mitt eget fel.
Borde försöka dölja, försöka gömma, låtsas som att jag tycker att du gör allt rätt.

Jag vet inte hur jag ska göra för att du ska älska mig som du brukade.

Världens bästa borg

Hade en så nära perfekt valborgsdag som man kan komma. Kvällen kanske urartade åt trötthetshållet för min del men jag är ändå jättenöjd med hela min dag. Den här kvällen har gått i ångestens (?) tecken och jag är mest trött och sliten hela jag. Försöker fortsätta hålla min låga uppe, den brinner starkt ibland.





fin fin dag med fina fina vänner

RSS 2.0