12:48

Jag tror kanske att det börjar vända lite. Solen känns inte som ett hån idag och imorgon flyttar jag till min första egna lägenhet. Det är nåt med aprilhimlen.

20:42

Jag är alldeles för snygg för att det ska vara såhär.

16:05

Elle kom som vanligt som en liten räddare i nöden på sina vita springare (converse) igår. Fast för första gången på väldigt lång tid så vet jag inte om det hjälpte så mycket. Jag kom iväg till skolan idag i alla fall och skrev prov, samt pluggade i fyra timmar. Nu är klockan fyra och jag sitter fortfarande här fast jag slutade klockan elva. Några läxor är klara men jag har lika många kvar. Får panik. Nu.

Och skulle verkligen inte ha något emot att vara fri som en fågel glad uppe i det blå samtidigt lite ihoptrasslad i någon annan

17:06 My secret

Jag somnade klockan åtta igår kväll och när jag vaknade 14 timmar senare så orkade jag inte resa mig upp ur sängen. Det känns som nåt slags svart hål och det enda jag egentligen vill göra är röka cigaretter och aldrig mer resa mig upp. Och om någon frågar mig varför jag blir såhär för mig, då blir svaret: jag har ingen aning. Solen skriker mig rakt i ansiktet utanför fönstret, jag kan se den trots att alla mina persienner är nerdragna. Jag vet inte varför det blir såhär ibland. Och jag vet inte vad jag ska svara när någon frågar.

Om mitt liv vore påväg rakt åt helvete skulle detta vara en accepterad, ja rent av förväntad känsla. Men det är inte påväg mot helvetet. Det är påväg till en egen lägenhet, en student, en sommar. Det handlar nog bara om att jag ibland inser hur ensam jag är. Inte fysiskt ensam, människor finns här. Men jag blir ensam när jag inte klarar av att förklara saker. Precis som nu. Jag klarar inte av att förklara ett jävla dugg.


Say I'm a bird


Ibland är en bästa vän det finaste man har


Du vet inte om det än

Igår dansade vi till are you gonna be my girl och drack alldeles för många glas vin samt skrattade med och framförallt åt varandra när vi sjöng lite för högt på bussen hem. Gamla vänner som sågs och ena sekunden kändes det som att vi aldrig varit ifrån varandra och i nästa som om ljusår hade passerat förbi. Bussresan gick fort och vips så försvann vi åt olika håll och då slog det mig där vid busshållplatsen. Ibland spelar det ingen roll hur många människor som står runt en och väntar på samma buss, väntar på att åka åt samma håll, ibland är man ändå den mest ensamma människan i hela världen.

15:17

Ibland är att få somna mot någons hals det enda man behöver i livet. Ibland.


21:55

Äh jag skojade bara när jag sa att allt löser sig, så positiv har jag fanimej inte blivit.

19:19

Tacka vet jag skatteåterbäringen. Har nojjat i flera månader och trott att jag skulle bli tvungen att betala en massa skatt i mitten av sommaren, men nu visade det sig att jag förmodligen får tillbaka några tusen vilket också då innebär att jag inte alls behöver jobba röven av mig i maj utan faktiskt kan njuta av alla studentskivor. Jag tror att anledningen till att allting löser sig för mig hela tiden är att det var 14 grader ute idag.

Men det vore ändå inte dumt med en liten hjälte som kunde komma hit ibland och göra sånna där oväsentliga saker som att hålla hand och klappa en på ryggen

22:34

Jag vet att jag framstår som en galen kattkärring när jag skriver sånt här. Men jag bara älskar Skorpan. Hans gråa mysiga päls, hur det luktar på hans mage, och hans stora tassar som han traskar runt på. Han är den finaste kissemissen i världen, men snart kommer han inte sova i min säng längre. Jag vet inte hur jag ska berätta nyheten om flytten för honom.

Puss och kram från kattgalningen


09:09

Att få vakna upp när solen skiner utanför fönstret är allt som räknas


16:17 2010/2011

Ibland när jag tänker tillbaka på det senaste året och ser vilka enorma förändringar jag genomgått så blir jag glad i hela kroppen. Jag har flyttat hemifrån, rädd och skakig men klarat det på ren envishet. Jag har fått makalöst fina nya vänner och bekantskaper och jag har ramlat runt genom nätterna vilsen och förvirrad men fortfarande glad, nästan hela tiden glad. Jag har dansat kvällarna igenom och jag har druckit alldeles för många glas vin men jag har hela tiden haft någon vid min sida som vet att jag kanske är trasig men att jag klarar mig, när någon finns där. Och jag har lärt mig många saker om mig själv som jag inte hade en aning om tidigare. Jag har känt mig vacker ibland, och jag har sagt till människor att dom är vackra med. Jag har vaknat upp bredvid någon som kanske inte riktigt vet vem jag egentligen är, men som jag älskar att prata med ändå. Och jag har tagit mig framåt genom vintern, trots otrohet, förnedring och darrande knäskålar. Jag har tagit mig framåt. Och om en månad sitter vi på en solig uteservering i berlin tillsammans igen. Och jag är stolt över mig själv.


16:01

Dagarna går sakta på Gräsö nuförtiden men idag kommer Micke och Mimmi hit och sällskapar med mig. Jag skäms över min nikotindesperata tonårskropp men inser sakta men säkert att sånt är livet. Om två veckor flyttar jag och blir vuxen och jag drömmer om att få det där livet som man läser i böcker om. Ni vet när nån tar ens hand för att man ska åt samma håll. Det livet.


17:32 Hajpojken

Idag stod jag på jobbet mitt uppe i kaklandet av ett kök och virrade bort mig i min egen lilla värld. Där och då slog radion om till mammas nya kille och de började berätta historien om hajpojken. Hajpojken som simmade så mycket fortare än de andra barnen, men inte för att han var en haj, utan för att han hade en bra dag. Tiden kastade mig tillbaka 3 år och helt plötsligt satt jag i ett tält på peace and loves camping och solen hade just börjat gå upp och sträcka ut sina varma strålar över oss. Vi satt gömda under en presenning och du skrattade så att du grät när du berättade om hajpojken. Då när vi satt där så förstod vi väl inte riktigt poängen med ditt så kallade briljanta skämt. Men nu kan jag ibland komma på mig själv med att tänka att jag skulle göra vad som helst för att få höra dig dra det där dåliga skämtet en gång till. Vi var inte bästa vänner du och jag, men jag är ändå så glad att jag fick ha dig i mitt liv en stund. Tänker på dig ibland och hoppas att vi ses nån gång, nånstans.




Här var valborg 2008 och två idioter med alldeles för hög promille. Men som vi skrattade den kvällen. Saknar dig.


22:01



Let us be fierce.

15:00 Att flytta hemifrån på riktigt

Okej för att det här inte ska bli min nya twitter så får jag väl skriva ett SUPERLÅNGT meningslöst inlägg. Idag skriver jag på kontraktet för min allra första egna lägenhet. Eller rum med kokvrå. Whatever. Det är i alla fall bara mitt och jag kan göra precis vad jag vill. (Typ komma hem efter tio, typ gå naken om jag vill, sånna saker). Det blir nog ganska stor förändring i mitt liv att klara av att leva själv eftersom jag är en av världens mest sällskapssjuka människor, så jag hoppas att det kommer finnas fina själar som hälsar på i min lilla lilla etta i luthagen. För två dagar sen spontanringde jag på en annons, och helt plötsligt så ska jag flytta dit om två veckor. Det känns helt fantastiskt och det får mig att bli livrädd på samma gång. Dock får jag väl erkänna att det känns ganska fint att bli utvald av över hundra sökande, som den slarviga gymnasiestudent jag faktiskt är. Dock släppte ju en enorm sten från bröstet eftersom jag nu har hela hösten klar på boendefronten. Om en timme skriver jag på kontraktet. Jag är lite livrädd. Kom och häng. Kom och hälsa på.


11:27

Har frukostdejtat, kollat på en lägenhet (som jag inte kommer få) och hängt med Ax. Det var min vecka so far. Den har varit bra.

13:56

Får mitt hundrade jävla skit VG+ det här året och börjar ledsna. Skit måndag. Prestationsnivån är i botten och jag blir så galet irriterad på mig själv. Bläääääää.

20:18 You said you'd lend me anything

Nu är ännu en helg slut, förstår inte att det kan gå så himla fort. I fredags åt vi tacos och kollade på på spåret finalen och hamnade till sist på en hemmafest för första gången på jag vet inte hur många år. Klockan gick fort och bussarna försvann tidigt så dom allra flesta somnade kvar vilket resulterade i total förvirring när jag vaknade på lördagsmorgonen. Lördagskvällen spenderade jag med att sova till en fin film och fundera över livet. När blev det så svårt att tycka om någon samtidigt som man självklart tycker om att vara själv?

You said you'd lend me anything, I think I'll have your company

13:17

Idag har jag gråtit för första gången sen 27 december. Jag kan inte beskriva hur skönt det var.

22:40 Gloria

Har svårt att förstå hur man kan längta så mycket efter någonting som inte finns

14:26

Efter att ha fikat i några timmar med tina idag så kom jag fram till att det bara är en månad tills vi drar till Berlin. Bort härifrån. Bort från halvtrasiga hjärtan och halvdana kärleksaffärer, på väg mot vänskap och 5 dagars berusning. Fint.

20:25

Jag vill att nån kommer hit och håller om mig ikväll. Vem som helst. Det behöver inte ens vara du.


16:40 Ibland går det inte att låta bli att bli glad när du ler, för det är så himla vackert

Internationella kvinnodagen, en alldeles för söt chai latte med finfint sällskap, häng på bibblan, häng på stan och ikväll även häng på Ekocaféet. Inte en lugn stund.




15:12

Jag har varit på den bästa kryssningen någonsin med en klass som växer i mina ögon för varje dag som går. Rösten lämnade jag kvar på båten men den börjar sakta men säkert återvända, tillsammans med en vidrig smärta i det vänstra örat. Måste vara svullen i hörselgången eller någonting liknande och det är mycket mycket irriterande. Jag ska prova att bota mina smärtor med fyra liter te på storken med Stinis.


23:03

Kommer om och om igen på mig själv med att tänka att: herregud vilka bra människor jag har i mitt liv.

16:37 alltid redo nu kör vi barampampaaa


11:32 Låna pengar???

Om jag behåller mitt nuvarande humör veckan ut så skulle de här dagarna kunna gå till historien som några av de enklaste men ändå finaste dagarna på väldigt lång tid. Igår fick jag ett sms från Stina med en fråga om middag på storken och ett glas vin på ekocafét till tonerna av trio blum. Ja, tänkte jag och så fick det bli. Hade den mysigaste kvällen på väldigt lång tid och musiken dom spelade var så himla himla bra. Om några timmar ska jag svida om till min finaste prickiga klänning och åka hem till Tina för middag, vin och dans med några av mina absolut bästa människor - och det kan ju inte bli annat än succé. Imorgon styr jag och min tossiga klass kosan mot Finland med årets svängigaste 24 timmars studentkryssning och vad mer behöver jag säga?

Vilken jäkla vecka. Och det är skönt att bara kunna tänka jag jag jag jag ibland.

21:50

Mmmmm mitt nyfärgade hår luktar så gott. Och jag är på ett sånt himla myshumör idag. Kanske borde äta en apelsin på det.

00:25 Three little birds

Jesus vad jag längtar till på fredag när jag får träffa mina töser igen. Det känns som det var evigheter sist.

11:33

Vaknade 9, klockan 10 hade jag ett helt nyomöblerat rum. Synd att jag inte får sånna infall när det gäller mina läxor.... Idag är jag FETT ledig. Och på torsdag. Får myror i brallan av att vara ledig.


RSS 2.0