Älskar misses lista

"Vad fan är grejen med strumpbyxor?
Misses Blogg, 2008-10-27 09:39

Hur jävla svårt ska det vara att producera ett par strumpbyxor
som sitter skönt. Antingen är dom för korta mellan benen så
att det känns som att man drar runt med taxben eller så sitter
dom på mitten av kroppen så att det ser ut som att man har
 två magar? I hate it!"


så jävla rätt!


Aint no sunshine when she's gone

I'm just to damn proud to ask

Livet är inte alls en fest.
Hur ofta går man på en fest ensam?

Det gamla vanliga

Jag har fastnat i ett svart hål. Kan man lära sig att leva med ensamheten om man inte är byggt för den från början?  Jag önskar att du kunde uppskatta vad du har. Du har henne. Du vann.

livet är en fest

de va längesen man va full å glad nu brudar, ja tycker vi borde slå till igen snart


Du är enastående

Du säger: 9 månader sen olyckan igår.
Jag säger: 2 veckor sen det hemska idag.
Med mitt huvud på din mage hör jag allt som
händer där inne och för varje sekund som går
så kommer du och jag närmre varann.
Jag vill ta bort det som gör ont i dig.
Jag vill ge oss våra vänner tillbaka.
Jag vill alltid älska dig.

Vi klarar det här
Tillsammans

Niclas


I've got another confession to make

Nu står klockan på vintertid igen. Det känns alltid bättre när man får ställa fram den en timme, för då lurar man sig själv att man är utvilad. Nu fick jag dra tillbaka den en timme och känner mig helt slut fast jag egentligen sov till elva. Fett skumt.

Om 4 timmar börjar nickes match meaning: Jag har fyra timmar att fördriva ensam i hans hus. (Hans föräldrar är här men jag känner inte för att hänga med dom atm) Kanske ska ner och kolla på dammatchen men känns ganska pinsamt att göra det ensam. Alunda rockar inte sometimes. Sen ska jag träffa mickie och kolla på u-matchen.

Det bästa den här helgen: Vinst med 5-4 mot Frötuna. Överlägsna i första men sen ganska underlägsna men vi kämpade järnet och det var så jävla roligt! Med 30 sekunder kvar drog Barret in 5-4 målet och det blev säsongens första vinst. Nu ligger vi i alla fall 8 haha.

Nu viskar en fågel i mitt öra att det är nåt bra på disneychannel.

Det blir alltid värre framåt natten

Drömde mardrömmar inatt, om en man som ville dra mig ner i vattnet. Jag antar att dom handlar om dig.

Kom tillbaka Jonas.. Vi behöver dig. Jag behöver dig.

Det är fortfarande för sjukt för att vara sant och det är lika jobbigt varje morgon när jag vaknar och upptäcker det igen, att du aldrig kommer tillbaka..

Trasig

Oh sweet thursday

Nu ska jag sova hos min pappa för första gången på typ 5 månader! Trött efter träningen blev jag men snart får vi lov. En hel vecka med avkoppling och niclas. Så fuckin' underbart yao. Match på lördag mot frötuna och sen käk på seglarbaren med familjen och nicke. Har lust att skriva om hur mycket jag tycker om dig. Men jag är rädd att jag har sagt det för många gånger. Det är som att orden tjatas ut och tappar sin färg. Det finns helt enkelt inte ord för dig.

IF THE SILENCE TAKES YOU
THEN I HOPE IT TAKES ME TOO


Vi ska bli gamla ihop!


Det finaste jag vet

Dagens allt: niclas


Allt är bara sorg vart jag än ser

Just nu är jag bara så jävla irriterad. Bara för att jag tycker att skolan är viktig så betyder inte det att jag vill göra allt jävla jobb själv. Hur många gånger ska man bli tvungen att säga åt folk att göra nånting. GOSH

Elin om du läser det här, jag vill.. nej jag ska! sova hos dig imorn, jag ringer ikväll.

Jag skickade ett sms till dig i torsdags och igår fick jag leveransrapport trodde jag. Jag såg ditt namn på displayen och mitt hjärta flög en meter. Men så såg jag.. "Meddelandet har inte levererats till Jonas Israelsson"  Fan.

Rak i ryggen och se ut som du trivs, det är mitt mantra

Jules

You belong with me, not swallowed in the sea

Idag gick jag i skolan för första gången sen jag fick veta om Jonas. Första halvan av dagen var riktigt jobbig och jag kallsvettades mycket men efter att timmarna gick så lyckades jag koncentrera mig på annat. Visst fanns alla tankar där i bakhuvudet men det gick i alla fall att kontrollera. Sista lektionen gick jag och Oscar runt på stan och frågade människor saker om vårat språk. Det var skönt att få komma ut och skratta lite. Efter skolan var det tänkt att jag skulle cykla till sylveniusgatan men jag hade glömt min cykelnyckel såklart. Nu har jag pluggat i två timmar och orkar inte tänka mer. Det är som en jävla förbannelse att när man mår som sämst så får man mest läxor. Det är plågsamt att åka färja varje dag. Det är plågsamt att se vattnet röra sig i cirklar. Det är plågsamt att ingen vet var du tog vägen.


Idag är det en vecka sen du försvann men ditt leende finns kvar i mitt hjärta
Du var ett mästerverk och egentligen var vi nog dumma som trodde att vi skulle få behålla dig

Jag önskar att jag kunde laga det här. Laga alla som gått sönder. Jag kan ju fan inte ens laga mig själv. Och nu loggade martin in på msn och han har dig som visningsbild, mitt hjärta hoppar över ett slag varje gång.

Inget blir bättre av att jag skriver det här men det värmer mig att få berätta hur fin du var.

Söndag

Varje skratt gör mig skyldig, samtidigt som jag skrattar bara för dig. Några gånger om dagen vill jag krypa ur mitt skinn. Tänk att det är samma hav som jag vilar ögonen på varje dag, samma hav som tog dig ifrån oss...

sov gott hjärtat

Lördag

En fin dag med alla tjejer. Många tankar sända till dig. Jag undrar om du ser oss nu.

Allt jag kan tänka på.

Vi snackade inte så mycket på msn med varann.. Men här var en sak vi skrev när jag slutade nian.

Jonas: nu är det bara gymnasiet kvar
Julia: Bara tre år!
Jonas: Dom går så jääävulskt fort
Julia: Haha okej gammel man
Jonas: fan jag ska ju nästan dö snart
Julia: räknar du dagarna eller
Jonas: jag vill att du ska veta att du varit en god vän <3

Och jag vill att du ska veta att du alltid gjorde mig glad... Det är väldigt tomt utan dig i världen..

Det känns som man skriver och skriver utan att någonting egentligen betyder nåt.
Men det känns som att jag måste det ändå.. Tragiskt nog är det typ 200 pers extra som
läser sen allt det här hände.. Kan man inte snoka i nåt annat istället..
Jag fortsätter skriva, även om det inte gör någon skillnad.

Imorgon ska jag träffa tjejerna, det känns skönt att vi alla är på samma nivå.

vila i frid hjärtat

890501-081013
 


Jonas

Sket i skolan idag igen. Jag orkar inte sitta och lé bland människor som inte vet att mitt hjärta blöder.. Å andra sidan vill jag inte heller att dom ska fråga. Helst av allt vill jag bara sitta här hemma i soffan och minnas dig. Din röst, ditt skratt. Jag minns hur du skrattade åt mig på valborg när vi båda fått i oss lite för mycket alkohol. Jag cyklade runt på någonscykel och ramlade omkull och du höll bokstavligt talat på att skratta ihjäl dig. Du sa att det var det roligaste som hänt dig i ditt liv. Tänk va kul man kan ha när man är full. Jag minns dig så väl nu Jonas, men vad händer när bitarna sakta suddas ut?

Har spenderat min morgon med att kolla på dig på youtube och höra ditt underbara skratt. Jag har även läst igenom din blogg. Du var så smart så det blev dumt. Alla dina funderingar om non stop och alla nördar i sverige. Kom tillbaka.

HÄNG GUD

Jag kunde inte sova en enda sekund inatt för varje gång jag blundade var du där i vattnet. Det kändes som att jag var där och såg dig försvinna under. Så jag kräktes. Illamåendet bara vällde upp i mig och jag och elin gick fort fort fort i regnet. Som om vi ville ruska av oss allt men det här går inte att ruska av sig. Försökte gå till skolan idag, efter en timme åkte jag därifrån. Träffade syster en stund och tog bussen hem. Somnade i 45 minuter. Vaknade. Upptäckte samma sak som jag gjort sexhundragånger tidigare. Jonas är död.

Ikväll har jag träffat alla som saknar dig. Vi tände ljus för dig Jonas. Såg du oss då? Önskar du inte att du var här? Jag kan fortfarande inte förstå att det här händer oss. Att det händer mig. Det känns som jag behöver en smäll på käften för att vakna. Helvete.

Jag saknar dig.. Kom tillbaka och få mig att lé en sista gång....

Kan någonting bli mer ofattbart?


.................

Jag kan inte förstå att det är sant. Det är inte sant.


Fan

Jag kan inte sova. Klockan börjar närma sig halv två och jag har vridit mig i sängen i över två timmar nu. Tusen tankar far genom mitt huvud och samtidigt känns det bara så tomt. Det finns ingen gud, och om det finns det så är han fan inget att ha. Jag vill att du kommer tillbaka. Godnatt vännen

Kom tillbaka

Jag kan inte förstå att det är sant. Det är som ett stort tomt svart hål som på nått sätt äter upp mig inifrån. Får man ens känna såhär när det inte var ens bästa vän? Jag kan inte förstå att du är borta. Vila i frid älskade vän jag kommer aldrig glömma dig

Brainstorming

Förut var jag ofta ledsen men sen jag träffade dig så försvann det. Jag kom in i en vana där jag alltid var glad. Så nu när jag känner mig nere så vet jag inte hur jag ska hantera det längre. Under åren när jag var ledsen jämt så visste jag åtminstone hur jag skulle beté mig eftersom jag var så van. Men numera kommer det som en chock som slår mig ur balans. Jag vill inte säga att det var lättare att vara ledsen oftare, men ibland känns det nästan så. För det förstörde inte hela min tillvaro. Men det gör det nu. Och jag hade så mycket lättare att skriva förut. Nu blir det bara vad jag gjort idag och vem vill läsa det? Vart tog min poetiska sida vägen? Den är åtminstone inte kvar här.

Tack för glädjen, Tack för allt
Det är värt lite sämre inlägg, för jag har solen i mitt liv


Vila är det bästa som finns

Idag blev jag hemma från skolan. Vi hade ändå bara skydd mot olyckor (ansträngande) och idrott (också ansträngande) Så när jag har ont i magen kan jag lika bra låta bli att gå dit ju. Om någrat timmar ska jag in till stan och köpa lite smink och lämna in mobilen på lagning.. Tungt att vara utan den men vad ska man göra. Nu sitter jag hemma hos Niclas och äter lite choklad. Gott. Ikväll ska jag övernatta hos elin och kolla på greys. Fan va jag saknar gamla tider.


RIGHT BEHIND U

Blir nog ingen skola imorgon, har magknip. Igen.
Men kanske ska sova hos Elin i alla fall.
Det är så mysigt att se på greys hos henne.
Nicke är ute och övningskör och jag ska strax se på vänner
och längta efter att han ska komma hem med mitt godis

nicke och elin är jävligt bra.
Det är mickan med.
Och linnea.
Och sandra och karin.
Och oscar.
så himla bra.

Sanningsdan

Jag har exakt 8 minuter på mig att packa inför imorgon, svepa min choklad (bränna sönder tungan), borsta tänderna, skriva ut min saga, packa ner den i väskan, ringa niclas och pussa mamma godnatt. Hur fan ska jag hinna det här. On top of it all skulle jag behöva plugga lite mer. Men senare än 10 får jag inte gå i säng.

Jag är söt idag. (Man får säga sånt om man behöver höra det.)

The sun is always on your face

Nej jag har inte tid att blogga och nej jag vet inte varför jag alltid sparar läxorna tills klockan är nio och jag vill se på tv.

The sun is always on your face

Nej jag har inte tid att blogga och nej jag vet inte varför jag alltid sparar läxorna tills klockan är nio och jag vill se på tv.

Vinter HERE I COME



nya vinterskor ska beställas strax
dom är antagligen inte lagom eftersom
mina fötter är för korta för alla snygga
skor som existerar.

men läderconverse har jag ju förälskat mig i

wish me luck

Capture this

Jag förvånas lika ofta nu som då av hur varm jag blir i magen när jag tänker på dig. Trots att fem hela månader av kärlek rusat förbi så blir jag lika glad om inte gladare när jag ser dig i ögonen. Du märkligaste är att du inte vet själv vad du gör med mig. Du tror att jag vill ha någonting bättre än dig, men det finns ingenting bättre.

Du är min andra halva. Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig.

jules

Dance away my fear

FEM månader idag. Dom bästa ever.
Har datakunskap, sen lunch.
Börjar bli sjukt hungrig.

Efter skolan ska jag träffa nicke lite, sen hem, sen träning.

Livet kickar ass ibland
MVG på engelskprovet


Parenting never ends

Är så.jävla.less på att orkanen kathrina har bosatt sig innanför min bröstkorg

Kan inte sätta ord på min ensamhet

Men egentligen är jag ju rädd glad.

Det här gör mig sur idag:

x Jag åt ingen frukost eftersom allt i Elins lägenhet fick mig att vilja kräkas av en eller annan anledning.

x Michaela är sjuk, jag har ingen att vara med.

x Jag gjorde en skitsnygg knapp-pin som det stod 9/5 rockar fett på. Sen tappade jag bort den.

x Lunchen smakade skit. Jag åt knappt nånting. Nu mår jag illa.

x Vi slutar 3 idag, meaning: En timme och 45 minuter kvar.

x Niclas är ledig och jag vill åka dit men jag kan inte för vi har redovisning.

x Elin och Annelie går på samma skola. Jag vill också gå på deras skola.


Minus

Efter 14 minuter vill jag spy på bloggdesign. Får ta det en annan dag.

:]

Ibland blir det ju så att dagen går åt till tv och lite mer tv. Så blev det idag.
One three hill, Ugly betty, Grey's, DH, The hills, Gossip girl. Det tar tamefan aldrig slut på söndagar.
Jag skäms nästan. Mamma gjorde blåbärspaj idag som jag tjatat om så länge och den var asgod.

Stort plus är ju då att jag fick veta att vi ska flytta till öregrund. 4 rum och kök mitt på torget äger ju kanske mest.
Speciellt varma sommarnätter. Synd att han inte bestämde sig för att flytta förra året. Då hade jag sluppit fördriva tid i öregrund mellan 3 och 4 färjan. Men sånt kanske man inte ska tänka på såhär i efterhand. Det är bara simpla problem för en Gräsöbo.

Imorgon ska jag titta när Elin och hennes klasskamrater blir av med sin Subway oskuld. Hoppas de inte skyller på mig om de inte tycker att det är gott.. Sen ska jag sova där ;] Å just ja. Jag upptäckte just att jag redan sett hela säsongen av Gossip girl som kommer på tv nu. Det suger röv.

Nu börjar parlamentet och sen blir det sängdags för mig. Jag har inget liv.


Rock n' roll sisters

den 1 december flyttar pappa / pia (och jag) till en 4a med kök i öregrund mitt på torget
det ska bli jävligt kul. fast jag önskar att casper bodde där också

Keeping my head high

(ÄNTLIGEN) slutet på en alldeles för lång skolvecka.
tacos med familj + småbarn och om 1 h och 45 min
kommer niclas och sover med mig 
fan jag tror det behövs mer än vanligt idag

pappa kanske ska flytta till öregrund
meaning: jag blir fastlandsbo för första gången i mitt liv.
finns det nån handbok för sånt?

imorn blir det seriepremiär för division 2 mot och i arlanda
skönt att åka långt och springa fort som bara fan

nu ska jag ta en dusch så nicke blir charmad av min otroliga fräsch-het

xoxo

...

Jag vill åka till andra sidan jorden. Istället tar jag färjan över till öregrund.

Som om jag aldrig fanns

Jag tror inte du förstår att jag tänker på dig tusen gånger om dan.
Och varje gång jag gör det så vill jag gråta.
För jag har förlorat dig.
Du hör aldrig av dig och ikväll blev det som det alltid blir.
Ni och så jag.

 
Du har inte bytt ut mig men du ersatte mig för längesen
och jag önskar att jag kunde göra samma sak men jag kan
inte för ingen kan nånsin ersätta dig.

det känns som att du är på andra sidan jorden för helvete och jag är helt själv varje dag.

det gör så ont att tänka på alla år vi spenderat tillsammans


N

Du är min största kärlek
Min vackraste
Min enda

Bara du


COME. ROCK MY WORLD

Blekta slingor i mitt hår.
Alla läxor avklarade.
3½ timmars skoldag imorgon.

Ändå nåt tungt som vilar i bröstet
Jag vet inte vad det är

Jag saknar dig


RSS 2.0