Whispers: hello i've missed you quite terribly

Idag är en märklig dag. Det brukar oftast vara så, att den känslan jag har när jag vaknar den håller sig hela dagen. Men så blev det verkligen inte idag. Vaknade i samma säng som Niclas. Det betyder att jag var luddig och varm inuti. (Det syns oftast inte på utsidan men det gäller att ha förståelse för att jag inte är luddig och varm klockan kvart över sex på morgonen nicke.) Men i alla fall, det där luddiga och varma höll sig ända tills jag satte mig på min röda fara och åkte till jobbet. Så fort jag såg kyrkogården så sjönk det ner i botten och orden "jag orkar inte vattna idag" ekade genom mitt huvud. Men arbetsmyra som man är, började jag en kvart försenad att vattna. Klockan ett fick jag tid hos doktorn för att kolla upp urinvägsinfektionen och precis när jag slukat en hel loka ringer mamma och berättar att jag inte får kissa på fyra timmar! Mhm, med benen i kors fick jag då vattna de små blommorna. Väl framme vid vårdcentralen fick jag även vänta i ca en timme och en kvart på min tur. Efter jobbet hade jag ingenting att göra så jag spatserade runt i öregrund lite. Det var verkligen inte roligt. Var är alla människor när man behöver dem?

Imorgon blir det jobb, som vanligt. Och sedan häng med Nicke kanske. Hans kompisar ska tälta och jag känner mig jättedum även fast han säger att han vill vara med mig ändå. Det känns som att han kommer längta efter dom när han är med mig, och det vill jag absolut inte. Då längtar jag hellre efter honom. Men det är hans val.
Blev för övrigt inbjuden på öl-kväll ute på Myggans ö. Men vi får se hur det blir. Och fredag då?

Nu tror jag bestämt det blir lite körsbär framför tvn.
Och vad är grejen med att få 7 likadana mms? För helvete. Haha.

Dagens från den Konstiga Människan:
KM: Julia, har du brutit smalbenet nån gång?
J: Nej.. har du?
KM:  Nej.
J: Varför undrar du då?
KM: Nej jag försöker bara hålla i gång en konversation.

I'm out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0