16:17 2010/2011

Ibland när jag tänker tillbaka på det senaste året och ser vilka enorma förändringar jag genomgått så blir jag glad i hela kroppen. Jag har flyttat hemifrån, rädd och skakig men klarat det på ren envishet. Jag har fått makalöst fina nya vänner och bekantskaper och jag har ramlat runt genom nätterna vilsen och förvirrad men fortfarande glad, nästan hela tiden glad. Jag har dansat kvällarna igenom och jag har druckit alldeles för många glas vin men jag har hela tiden haft någon vid min sida som vet att jag kanske är trasig men att jag klarar mig, när någon finns där. Och jag har lärt mig många saker om mig själv som jag inte hade en aning om tidigare. Jag har känt mig vacker ibland, och jag har sagt till människor att dom är vackra med. Jag har vaknat upp bredvid någon som kanske inte riktigt vet vem jag egentligen är, men som jag älskar att prata med ändå. Och jag har tagit mig framåt genom vintern, trots otrohet, förnedring och darrande knäskålar. Jag har tagit mig framåt. Och om en månad sitter vi på en solig uteservering i berlin tillsammans igen. Och jag är stolt över mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0