20:31 Om att tycka saker

Saker jag tycker om:
att dansa tills hjärtat nästan går sönder, bra hårdagar, klänningar, feministiskt initiativ, miljöaktivister, tinas väderingar, att gå hem från någon och inte kunna sluta le, animal planet, te, prästost, att röka flera cigaretter på rad för att man är fast i ett djupt samtal med någon som man inte känner, sture, gräsö, uppsala, bra betyg, bekräftelse, leon, vårkänslor, barndomsvänner, nya vänner, att ta studenten, att inse att man börjar bli kär i någon, att sen inse att det är ömsesidigt, att svepa sista ölen med nån och sen vingla hem på sina cyklar, varma mackor på dagen på kvällen på natten, blommor, the smiths och electro.

Saker jag inte tycker om:
grodor, paddor och allt som har med det släktet att göra, vita tonåringar som försöker rappa, skavsår utanpå och i hjärtat, ångest, ensamheten som slår över mig ibland, minusgrader, sverige demokraterna, högerns sätt att se på samhället, att så himla många faktiskt håller med högern, människor som vägrar låna ut sina paraplyn när det regnar, taxar, fannys festmusik, spotifyreklamen, att sakna, betyget VG, nagellack som lossnar efter en dag, kaffe, tårtor, ihåliga huvuden, tjejer som tror att dom bara måste vara hjälplösa, ametist på twitter, morgonjävlar, att tro att man inte räcker till, otrohet/förnedring, svartsjuka, och till sist när jag tycker att saker är fel men inte gör ett skit för att ändra på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0